Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Neon te zwakjes - hoe feller te maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me zonet een neon licht aangeschaft voor in de wagen.
Ik heb deze aangesloten, door middel van een adaptor, op het aanstekersmechanisme.
Dus het voltage bedraagt nu ongeveer 12.5
Ik vind deze neon echter maar zwakjes schijnen.
Is er een manier om deze toch feller te krijgen?

Verwijderd

Mijn fout zoals het net fout ging, ik had niet eerst gekeken of je wel in SG kon :X (autotopics zijn nonPC, en horen in SG/HK - zie CME policy)

Maar goed, er zullen vast ook casemodders zijn die een 12V PC voeding hebben en willen weten of ze een daarop aangesloten inverter nog "kunnen opvoeren" of tenminste de CCFL feller kunnen laten schijnen.
Bij deze dus wederom welkom in CME :)

Je zou iig kunnen denken aan het monteren van reflectoren/reflectiemateriaal - of de uitgangsspanning verhogen. Dat laatste vereist wel wat electrokennis - en bijvoorkeur een schema zoals je huidige inverter in elkaar steekt.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 15:09 ]

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 23:34
wat zijn de specs van dat neon ding?

Verwijderd

Rekketek, naar mijn weten gaat het 'opvoeren' van neon niet zo makkelijk. Waar heb je je neon? Onder je auto of in je auto? (Onder is cool) ;) Kijk vanavond nog eens hoe fel hij schijnt.. :) Erg waarschijnlijk dat het in het donker veel feller lijkt dan je verwacht had. :)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:57

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Die sigarette dingen zijn idd niet echt fel maar voldoen prima in het donker :)

http://www.euronet.nl/users/tooms/ftp/DSCF0104.JPG

Het lampje gaat na het opwarmen nog wel iets beter branden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 23:49 ]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:39

BLN

Lolz, dat ziet r droog uit. Maar waarom haal je niet voor 80 euro ff een echt setje met heavy neon licht waarbij je auto echt lijkt te zweven.

If it ain't broken, don't fix it

Verwijderd

OMFG, stelletje sjonnies
Ik hoop dat oom agent om de kilometer een bekeuring voor je zal uitdelen.

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-11 22:08

MF

Take a Seat

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 22:52:
OMFG, stelletje sjonnies
offtopic:
Er staat nergens dat hij hier oom mee gaat rijden. (met ingeschakeld neon)
Verder denk ik dat de lamp na verloop van tijd wel wat feller gaat worden.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 22:52:
OMFG, stelletje sjonnies
... mhh reageer dan niet...
voor je het weet krijg je een ban... :Z

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Lekker illegaal, dit levert je binnenkort een vette prent op ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 13:44

Spockz

Live and Let Live

euh mag je er dan niet mee rijden? Kan je niet meerdere neonbuizen eronder hangen? Misschien op eigen accu :P

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• ixl85
Microkid schreef op 07 februari 2004 @ 22:59:
is dit fok ofzo? wie zegt dat hij er mee gaat rijden!
misschien is hij wel helemaal into auto shows en gaat hij daar lekker staan op zondag zodat iedereen naar zijn auto kan kijken!
... (verder weet ik er niks van af hoor, ik heb net mn eigen auto :))

Verwijderd

ixl85 schreef op 07 februari 2004 @ 22:58:
[...]

... mhh reageer dan niet...
voor je het weet krijg je een ban... :Z
Een ban omdat ik de poster wijs op illegale mods aan z'n blik ??

• ixl85
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 23:02:
[...]

Een ban omdat ik de poster wijs op illegale mods aan z'n blik ??
is het erop monteren dan illegaal?
het is toch pas illegaal als je er mee gaat rijden als ze aan zijn!

edit
kijk trouwens een wat de eerste user is die er op reageerd...
het is een mod.. dus ik denk dat dit topic wel mag

[ Voor 19% gewijzigd door ixl85 op 07-02-2004 23:05 ]

• BLN

BLN

Volgens mij zeiken jullie wel als jullie een bon krijgen voor te hard rijden. Dit soort dingen wordt steeds minder gedaan omdat de flikken je om 4 uur sochtends aanhouden voor rijden met illegaal licht. Dit is gewoon hartstikke vet. Sommige mense modden met een dremeltje in dun plaatstaal en doen r een lampje in en een fannetje enzow(ik) en sommige mensen die zetten de zaag ff in staal om hun auto te tweaken(hoort dus ook op deze site:P)
als je dit off-topic gezeik vind verwijder je m maar.

Verwijderd

Mijn neon-lamp in men kast brandt na 5 min redelijk fel. Maar men vriend heeft er nu één gekocht voor achter de gaas van zijn brommer, en toen ik die bekeek brandde dat ook maar lichtjes volgens mij, en was nogtans ook 12V.

Mss dat dat bij PC beter gaat? maar ik zou niet weten waarom...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 23:06 ]

Verwijderd

ixl85 schreef op 07 februari 2004 @ 23:03:
[...]

is het erop monteren dan illegaal?
het is toch pas illegaal als je er mee gaat rijden als ze aan zijn!
Je gaat die rotzooi niet inbouwen als je niet van plan bent het te gebruiken.
Ik irriteer me nu als aan de idioten met mistlampen etc. Dit soort verlichting zal andere weggebruikers afleiden en dus gevaarlijke situaties opleveren. Zaag net als zoveel anderen een gat in je PC en gooi die troep daarin maar ga er niet de weg mee op.

Los hiervan blijft de vraag waarom ik een ban moet krijgen ?

• reb65
  • Laatst online: 10:40
zou het kunnen komen omdat het in een auto word geleverd door de accu en in je pc door je voeding een accu is net een oplaadbare batarij die gaan ook steeds minder stroom afgeven

daarbij komt nog dat neon in een pc kast een veel kleiner oppervlak belicht dan onder zo'n auto dus misschien schijn dat hij minder fel is als in een pc

this maar een veronderstelling

[ Voor 36% gewijzigd door reb65 op 07-02-2004 23:14 ]

Verwijderd

BiX schreef op 07 februari 2004 @ 23:05:
Volgens mij zeiken jullie wel als jullie een bon krijgen voor te hard rijden. Dit soort dingen wordt steeds minder gedaan omdat de flikken je om 4 uur sochtends aanhouden voor rijden met illegaal licht. Dit is gewoon hartstikke vet. Sommige mense modden met een dremeltje in dun plaatstaal en doen r een lampje in en een fannetje enzow(ik) en sommige mensen die zetten de zaag ff in staal om hun auto te tweaken(hoort dus ook op deze site:P)
als je dit off-topic gezeik vind verwijder je m maar.
Ja stoer hoor, lelijk blauw licht onder je auto.
Tot een of andere rubbernecker niet op de weg let en iemand doodrijdt, misschien wel je familie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 23:05:
Mijn neon-lamp in men kast brandt na 5 min redelijk fel. Maar men vriend heeft er nu één gekocht voor achter de gaas van zijn brommer, en toen ik die bekeek brandde dat ook maar lichtjes volgens mij, en was nogtans ook 12V.

Mss dat dat bij PC beter gaat? maar ik zou niet weten waarom...
Misschien heeft een brommer wel geen gelijkspanning :O

• ixl85
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 23:09:
[...]

Ik irriteer me nu als aan de idioten met mistlampen etc. Dit soort verlichting zal andere weggebruikers afleiden en dus gevaarlijke situaties opleveren. Zaag net als zoveel anderen een gat in je PC en gooi die troep daarin maar ga er niet de weg mee op.

hey ikz eg niet dat ik het mooi vind of 'cool' vind
(eigelijk helmaal niet)
maar als je ej zo erg aan dit topic stoort, licht dan een MOD in, en ga dan niet van die shit lopen roepen want dat schiet toch niet op.

en ik bedoel btw geen ban maar een waarschuwing.. (believe me, ik heb voor minder al 2 van die dingen gehad... en bij een x aantal word je voor een bepaalde tijd geband) (en het is mogelijk dat je zoiets zou krijgen, ik zeg niet dat je er een krijgt)

• reb65
[of topic] kom op mensen mij lijkt iemand die met groot licht je tegemoed komt (of zelfs al met gewoon slecht afgestelde normale lampen gevaarlijker dan mensen met neon onder hun auto [\of topic]

Verwijderd

ixl85 schreef op 07 februari 2004 @ 23:16:
[...]

hey ikz eg niet dat ik het mooi vind of 'cool' vind
(eigelijk helmaal niet)
maar als je ej zo erg aan dit topic stoort, licht dan een MOD in, en ga dan niet van die shit lopen roepen want dat schiet toch niet op.

en ik bedoel btw geen ban maar een waarschuwing.. (believe me, ik heb voor minder al 2 van die dingen gehad... en bij een x aantal word je voor een bepaalde tijd geband) (en het is mogelijk dat je zoiets zou krijgen, ik zeg niet dat je er een krijgt)
Ik sta volledig achter deze postings
Als ze een reden zijn voor een ban of zelfs een waarschuwing, dan wil ik hier niet eens meer posten.

Verwijderd

Super lelijk en super irritant dat licht... :O

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 23:12:
[...]

Ja stoer hoor, lelijk blauw licht onder je auto.
Tot een of andere rubbernecker niet op de weg let en iemand doodrijdt, misschien wel je familie.
Misschien allemaal ontopic blijven?? Als hij neon-lampen wilt onder zijn euto, dan is dat zijn zaak. Dit is hier geen topic om eventjes in te gaan zeggen of als je het mooi vindt of niet. Maar om de TS te helpen met zijn probleem.

Ik zou zeggen, haal de neon eraf, en steek hem in je pc, en als hij feller brandt, dan weet je het meteen

Verwijderd

rebtor schreef op 07 februari 2004 @ 23:16:
[of topic] kom op mensen mij lijkt iemand die met groot licht je tegemoed komt (of zelfs al met gewoon slecht afgestelde normale lampen gevaarlijker dan mensen met neon onder hun auto [\of topic]
Nogmaals
Die onzin hoort niet op de weg
Andere weggebruikers afleiden is gevaarlijk

• BLN

BLN

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 23:12:
[...]

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 23:09:
[...]Ja stoer hoor, lelijk blauw licht onder je auto.
Er zijn meer ongelukken door drank, ONverlichte fietsers en dat soort stomiteiten dan door dit soort verlichting. deze verblind namelijk totaal NIET. Grootlicht in tegenstelling to mistlicht verblind ontzettend, evenals een slecht afgesteld licht. Maar een mistlicht verblind absoluut niet omdat deze is gemaakt om op de grond te schijnen. Dus je opmerking is nogal ongegrond.
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 23:20:
[...]

Nogmaals
Je bedoelt mensen die hier naar gaan kijken. In het verkeer moet je opletten hoe je zelf reageert tegenover het andere(zie het als een bewegend obstakel veld) niet opletten of anderen wel netjes doen, daar zijn bepaalde blauw geuniformde vrienden(rite :r ) voor.[

[ Voor 44% gewijzigd door BLN op 07-02-2004 23:26 ]

Verwijderd

BiX schreef op 07 februari 2004 @ 23:21:
[...]

Er zijn meer ongelukken door drank, ONverlichte fietsers en dat soort stomiteiten dan door dit soort verlichting. deze verblind namelijk totaal NIET. Grootlicht in tegenstelling to mistlicht verblind ontzettend, evenals een slecht afgesteld licht. Maar een mistlicht verblind absoluut niet omdat deze is gemaakt om op de grond te schijnen. Dus je opmerking is nogal ongegrond.
Mistlichten voorop verblinden dus wel en zijn ook nog eens super irritant
Blauw licht zal niet verblinden, maar wel overige verkeersdeelnemers afleiden wat minstens zo link is.

• reb65
ik dacht dat het neon voor onder auto's anders dan die voor in pc's en duurder was (i.v.m breken en waterdichtheid) of niet

[ Voor 9% gewijzigd door reb65 op 07-02-2004 23:23 ]

• XerroR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-11 21:59

XerroR

-=:|X|:=-

Ik denk idd dat je gewoon eff moet kijken als het buisje warm is en als het buiten donker is.... zo niet eff een exteren voeding gebruiken of zoals ze al zijn eff aan je comp hangen :)

BTW dit is Legaal als je er maar niet mee gaat rijden !! en wie zegt dat hij er mee gaat rijden ????? (snap niet dat sommige mensen zich zo druk kunnen maken)

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/

Verwijderd

Microkid schreef op 07 februari 2004 @ 22:59:
Waar bemoei je je mee?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 23:20:
[...]

Nogmaals
Nog een zeikerdje.

• MF

MF

Take a Seat

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 23:23:
Blauw licht zal niet verblinden, maar wel overige verkeersdeelnemers afleiden wat minstens zo link is.
Dat is ook de reden waarom je hiervoor bekeurd kunt worden. Net als voor bellen in de auto en rijden door rood.

Wat ik alleen niet snap is waarom je zo enorm druk maakt om het feit dat hij het erop/erin wil bouwen. Je weet immers niet eens wat hij er mee wil of niet wil.

Komt bij dat als je iemand meteen uitmaakt voor: "stelletje sjonnies" je nogal generaliserend bezig bent. (en naar mijn idee meteen op dat niveau, zo niet lager terecht komt)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 23:23:
[...]

Ben het Smooth2k wel eens, er rijden al genoeg idioten op de weg rond. Tuurlijk, er word hiermee niet gesuggereerd dat de Topic poster ermee gaat rijden, maar een maatschappelijke discussie over dit onderwerp is toch niet erg ?

Ik zit er niet op te wachten dat we To Fast too Furious praktijken krijgen in NL, waar jammer genoeg al genoeg doden bij vallen hier. Maar goed, waarschijnlijk word de vrije menings uiting steeds minder gewaardeerd........

Verwijderd

gelijk heb je, alleen kheb een vrind met neon onder zn kar en de politie heeft toen ter plekke die dingen onder z'n auto vandaan getrapt 8)7. Je snapt wel dat hij 2 dagen vast heeft gezeten toen hij 1 agent een paar klappen verkocht :Y)

• MF

MF

Take a Seat

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 23:34:
Ik zit er niet op te wachten dat we To Fast too Furious praktijken krijgen in NL, waar jammer genoeg al genoeg doden bij vallen hier. Maar goed, waarschijnlijk word de vrije menings uiting steeds minder gewaardeerd........
Dat zal je hier in NL zo snel niet krijgen. Dit is meer de 2de generatie Zundapp tuners. Dat gaat vanzelf wel weer over.

Verder is het wel leuk om te weten dat er door gebruik van bullbars op auto's (die in NL helemaal geen functie hebben) per jaar meer mensen dood worden gereden dan door het gevolg van verlichting onder iemand zijn auto. (Hoor je bijna niemand over, en zo zijn er nog tal van voorbeelden. Ik bedoel dus te zeggen dat enkele mensen hier nogal snel van een vlieg een olifant maken)

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Jongens, wat is dit nou? CM&E of het schop-hier-mensen-die-je-niet-mag-forum? De TS vraagt gewoon de technische vraag waarom z'n CCFL het zo zwakjes doet in z'n auto, Euss buigt het al om naar de vraag hoe je een CCFL meer licht kan laten geven. Waarom dan al die offtopic geblaat? Ik geloof dat nu wel duidelijk is dat het rijden met neonverlichting aan niet mag, en ik neem aan dat we allemaal brave Tweakers zijn en dus ook niets anders gaan doen. Blijft over:

Hoe kan je een CCFL harder laten schijnen dan dat 'ie nu doet?

</wannabe-mod-gedrag>

[ Voor 4% gewijzigd door Sprite_tm op 07-02-2004 23:42 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• MF

MF

Take a Seat

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 23:37:
gelijk heb je, alleen kheb een vrind met neon onder zn kar en de politie heeft toen ter plekke die dingen onder z'n auto vandaan getrapt 8)7. Je snapt wel dat hij 2 dagen vast heeft gezeten toen hij 1 agent een paar klappen verkocht :Y)
De politie moet/mag deze dingen meteen buiten werking stellen. Hoe ze dit doen zijn ze redelijk vrij in. (kabel doorknippen of b.v. dr onderweg trappen) Verder ben ik van mening dat je vriend hiervoor te kort heeft vastgezeten. :/

offtopic:
Kan misschien toch wel beter naar SG, want over het probleem van de topicstarter hoor je niemand meer :)

• BLN

BLN

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 23:34:
[...]

In Nederland gaan er per jaar ongeveer 0,00 mensen dood aan straatracen(en echt waar het gebeurd veel mee dan je denkt) en veel meer mensen aan inzichtloos autorijden.

Verwijderd

Ik vind het juist veilger met zo'n licht je ziet de auto toch alleen maar beter, ik bedoel fietsers hebben ook van die knipperlampies, daar ga je toch ook niet naar lopen staren waardoor er ongelukken komen, echter vallen ze wel beter op waardoor je ze juist VOORkomt.

Verwijderd

Sprite_tm schreef op 07 februari 2004 @ 23:39:
Hoe kan je een CCFL harder laten schijnen dan dat 'ie nu doet?
Volgens mij moet je maar eens wat vroeger naar bed gaan :+
Denk dat deze vraag beter kopt:
Hoe kan je een NEON harder laten schijnen dan dat 'ie nu doet?

Wel onzin hier allemaal, lijkt wel fok :X

Ik heb er verder geen problemen mee, vind het wel cool :7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 23:48 ]

• rik
  • Laatst online: 26-11 11:55

rik

Ik denk dat je gewoon een verkeerde kleur hebt uitgekozen, zo'n CCFL/inverter doet volgens mij niks met een hoger voltage.

Even offtopic: Je mag er niet mee rijden, maar mag je je er wel mee op de "openbare weg" (incl. parkeerplaatsen enzo) mee bevinden?

* rik denkt aan verzekering: als je auto niet verzekerd is moet je hem op eigen grond/garage hebben staan
Wel onzin hier allemaal, lijkt wel fok
Weet ik weer waarom ik daar nooit zit
fietsers hebben ook van die knipperlampies
Volgens mij mag je die niet op knipperstand hebben staan hoor (toch :? )

[ Voor 28% gewijzigd door rik op 07-02-2004 23:48 ]

• BLN

BLN

die knipperlampjes zie je echt neit hoor. als t net na schemer is zie je ze niet. Fietsers moeten gewoon een groot LED achterlicht hebben met reflector(dus net als een gewoon ouderwets achterlicht maar dan met leds want die zijn feller en omdat ze meestal battery operated zijn blijf je zichtbaar als je stilstaat. en een gewoon voorlicht want die groene dingen zie je helemaal niet en een goed afgesteld fiets voor licht zie je aan komen als je aan de andere kant van een bocht rijdt(het schijnsel op de weg)

Verwijderd

rik schreef op 07 februari 2004 @ 23:46:
Volgens mij mag je die niet op knipperstand hebben staan hoor (toch :? )
offtopic:
Nee, dat mag officieel niet... maar dit gaat weer allemaal offtopic :X

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 23:45:

[...]

Volgens mij moet je maar eens wat vroeger naar bed gaan :+

Denk dat deze vraag beter kopt:

Hoe kan je een NEON harder laten schijnen dan dat 'ie nu doet?
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 14:41:

[...]

Maar goed, er zullen vast ook casemodders zijn die een 12V PC voeding hebben en willen weten of ze een daarop aangesloten inverter nog "kunnen opvoeren" of tenminste de CCFL feller kunnen laten schijnen.

[...]
Maar het punt blijft dat offtopic geneuzel me niet handig lijkt. Het is hier geen HK, en op deze manier wordt het topic alleen maar naar verloop van tijd dichtgegooid.

@TS: Beetje gewaagd idee, moet je ook alleen maar uitvoeren als je levensmoe bent en geld teveel hebt enzo ;) maar je zou es kunnen kijken wat er gebeurt als je een CCFL aan 2 inverters hangt? Ik geef geen garantie dat het goed gaat, het zou de levensduur van je CCFL wel es erg kunnen verkorten, maar misschien doet het wat?

Owja, als je het doet, graag pics :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• BLN

BLN

Film het. Die ccfl krijgt dan ongeveer 1000 volt(in plaats van 600-700) bij een verdubbeld amperage. Maw dat ding ontploft.

Edit: sorry voor mn off topic shit, liet me even gaan

[ Voor 19% gewijzigd door BLN op 07-02-2004 23:58 . Reden: Spijtbetuiging:P ]

Verwijderd

Dat de Nederlandse wet niet toestaat om met ingeschakelde CCFL/Neon's te rijden is logisch en compleet offtopic. Als je daar graag over wilt discussieren kan je in SG/HK een topic openen om elkaar met argumenten te lijf te gaan waarom auto's niet openstaan voor modding. Zie oa: [rml][ mods] automodden?[/rml]

De vraag van de topicstarter is of er technische mogelijkheden zijn om CCFL/Neon's feller te maken. Gaarne het ontopic, nuttig en behulpzaam te houden. Zie ook: Policy: Reageren in CME.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 00:00 ]

Verwijderd

Tuurlijk zijn er mogelijkheden om zo'n ding feller te laten branden, maar omdat ik het met (gelukkig) de meeste posters hier wel eens ben ga ik daar geen uitleg over geven.

• Strider
  • Laatst online: 12:56
Smooth2K: wie zegt dat hij er mee gaat rijden? hij kan het toch ook voor meetings/evenementen gaan gebruiken?

Verder moet je je specs ff geven Rekketek, er zit gewoon enorm veel verschil in deze dingen :(

Ik ben zelf overigens bezig met 2 blauwe lichtjes te plaatjes in mijn knipperlichten die ik dan in de auto aan en uit kan zetten :)

Afbeeldingslocatie: http://www.vdkolk.nl/opel/autotaal/ruben/DCP_3879b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vdkolk.nl/opel/autotaal/ruben/DCP_3874.jpg

Dit effect moet ik er dan mee gaat krijgen :Y)

BlaBlaBla

Verwijderd

Daar staat ie ook op een evenement zeker.. 8)7

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
oops, modmededeling niet gelezen.

[ Voor 111% gewijzigd door zion op 08-02-2004 13:29 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Verwijderd

MF schreef op 07 februari 2004 @ 23:42:
[...]

De politie moet/mag deze dingen meteen buiten werking stellen. Hoe ze dit doen zijn ze redelijk vrij in. (kabel doorknippen of b.v. dr onderweg trappen) Verder ben ik van mening dat je vriend hiervoor te kort heeft vastgezeten. :/

offtopic:
Kan misschien toch wel beter naar SG, want over het probleem van de topicstarter hoor je niemand meer :)
vind ik ook je hebt niet klakkeloos autoreiten naar te slaan maar die neon set kosten hem een flinke duit dus ik kan er wil inkomen dat je op zo'n moment woest wordt :Y)

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:44
Wat een onbenullige flauwe kul is het toch dat er mensen over het afleiden van andere weggebruikers zitten te zeuren... Niet dat ik het mooi vind, maar knappe wijfen aan de kant van de weg moeten dus ook meteen opgepakt worden, je dikke Rols Royce moet ook meteen worden ingevorderd. Ik kan je vertellen dat ik meer naar die vrouw en die Rols kijk dan naar die lichtjes. En is het niet zo dat je je verlichting aan hebt ook om op te vallen voor het overig verkeer? Dan doe je dat en is het weer neit goed, tjonge jonge.....

Verwijderd

Vjenne schreef op 08 februari 2004 @ 14:23:
Wat een onbenullige flauwe kul is het toch dat er mensen over het afleiden van andere weggebruikers zitten te zeuren... Niet dat ik het mooi vind, maar knappe wijfen aan de kant van de weg moeten dus ook meteen opgepakt worden, je dikke Rols Royce moet ook meteen worden ingevorderd. Ik kan je vertellen dat ik meer naar die vrouw en die Rols kijk dan naar die lichtjes. En is het niet zo dat je je verlichting aan hebt ook om op te vallen voor het overig verkeer? Dan doe je dat en is het weer neit goed, tjonge jonge.....
I share the same opinion :Y) :+

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 18:33

Part

Helemaal niets.....

Gelukkig is het vrijwel niet mogelijk dat ding feller te laten branden.
Je zou de trafo op het hoogspannings printje kunnen aanpassen door aan de primare zijde er een aantal wikkelingen af te halen.
Er komt dan een hogere spanning op de buisje te staan maar veel invloed zal het niet hebben.
De extra energie zal voornamelijk omgezet gaan worden in warmte.

Aanvulling op "euss" als het mag:
Op eigen terein mag je dit gewoon doen maar op de openbare weg niet. Ook niet als je op bv een parkeerplaats stil staat.
De boete is 57 euro en ze verwijderen je verlichting of maken het terplekke onklaar. Bij een 2e maal kunnen ze je auto afnemen.

Dus alleen op je oprijlaan doen he. O-)

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:36

BioHazard

*\o/*

Edit: Laat maat zitten :/

[ Voor 79% gewijzigd door BioHazard op 08-02-2004 15:27 ]

• lexophilia
  • Laatst online: 26-03-2023
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 14:25:
Ik heb me zonet een neon licht aangeschaft voor in de wagen.
Ik heb deze aangesloten, door middel van een adaptor, op het aanstekersmechanisme.
Dus het voltage bedraagt nu ongeveer 12.5
Ik vind deze neon echter maar zwakjes schijnen.
Is er een manier om deze toch feller te krijgen?
Hier begon het topic mee, en het is ondertussen meer een topic voor op et FOK forum geworden:S

Verwijderd

Vjenne schreef op 08 februari 2004 @ 14:23:
En dat is nou het probleem, de groep mensen die de zaken omdraaien en bovenstaande mening toegedaan is.
Als er dan werkelijk wat gebeurt als gevolg van onjuiste afleidende verlichting dan heeft iedereen het over die idioot die daar met z'n blauwe lichtjes rondreed.
Nou, die idioot was ie daarvoor ook al.

Verwijderd

Geen CME discussie meer.... :X
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.