Misschien idee om een hardware faq op te zetten?

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Je ziet echt wel 100X dezelfde vragen over relatief simpele dingen terug komen.

Misschien handig om een soort hardware faq op te zetten? Dan een beetje zo'n boomstructuur voor het selecteren van het betreffende stuk hardware net als in de prijswatch en dan ook nog alle ondersteunde features erbij.

ieeeepppppp :P

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 12:15
Zo'n FAQ wordt volgens mij VEEL te groot.. je kan echt oneindig over hardware (zelfs de basics) gaan zitten lullen..
trouwens.. het leuke aan een forum is net dat je geen kwartier moet zitten zoeken door faq (en ouwe posts)

't Is dus een FAQ en geen FAS :)

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik zou wel graag iets van een database met features/specs van verschillende stukken hardware zien, eigenlijk.

Dat je eindeloos kunt lullen over bijvoorbeeld een floppydriveknopjelampje oid heb je ergens wel gelijk mee. Maar het zou wel lekker zijn als je bij het uitzoeken van bijvoorbeeld een videokaart op 1 site makkelijk de specs van wat verschillende merken zou kunnen vergelijken.

• witchdoc
Op woensdag 13 december 2000 13:04 schreef VROEM! het volgende:
Ik zou wel graag iets van een database met features/specs van verschillende stukken hardware zien, eigenlijk.

Dat je eindeloos kunt lullen over bijvoorbeeld een floppydriveknopjelampje oid heb je ergens wel gelijk mee. Maar het zou wel lekker zijn als je bij het uitzoeken van bijvoorbeeld een videokaart op 1 site makkelijk de specs van wat verschillende merken zou kunnen vergelijken.
de specs van aparatusjes.. mmm.. neem je mijn keyboard (zie topic OT - oude hardware) :) ook op in de dbase?

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Als jij dat lekker vindt...ja. Er wordt ook veel in tweedehands spul gehandeld hier dus ik zou niet weten waarom oude tikplanken gediscrimineerd zouden moeten worden.

*D weer een idee: Als je bij elk stuk hardware ook reakties zou kunnen plaatsen over ervaringen daarmee..... Zegt een stuk meer dan alleen de specs uit een boekje.

• witchdoc
Op woensdag 13 december 2000 13:13 schreef VROEM! het volgende:
Als jij dat lekker vindt...ja. Er wordt ook veel in tweedehands spul gehandeld hier dus ik zou niet weten waarom oude tikplanken gediscrimineerd zouden moeten worden.
ik bedoel eigenlijk maar dat zo'n database GIGANTISCH zou worden.. search het net effe.. VEEL hardware(reviews) hoor

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
De database hoeft niet veel groter te zijn dan 1 pagina per artikel in vraag en aanbod. Dat is nog wel te overzien.

Laat hem 3x zo groot worden, wat dan nog? Het gaat echt niet op Terabytes aan data of zo. 100MB zou alles wel in moeten passen.
Als je de structuur een beetje handig inricht blijft het zoeken ook nog wel te doen.

Verwijderd

Dat lijkt me wel een zeer handig en leuk plan, dan mag Onno de zoekmachine maken :P

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dus even samenvattend:

--> 1 pagina per 'stuk' (proc, mamaplank, keyboard ;) etc.)
--> op die pagina features/specs van het stuk
--> als het ff kan een review of links naar reviews
--> mogelijkheid tot interactie (zoals bv bij de shopsurvey)

Meer suggesties ?

edit: typo

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Links naar de pricewatch en/of vraag en aanbod

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 08:48

Theeboon

theebonen bestaan!

Inderdaad een ideetje om een soort knowledge base op te zetten die veel gestelde vragen behandeld (niet alleen in 't hardware forum).

Staat tegenover dat het denk ik best veel werk is.

"I sit in my room and imagine the future."

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Gewoon stukje bij beetje aanvullen met data die door users aangeleverd kan worden.

Evt tijdelijk een (betaald) team erop zetten om specs te verzamelen. De FAQ erbij komt vanzelf wel op gang met de reakties

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik zou zoiets best als baan willen hebben :)

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
adjes:?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:25

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dit idee bestaat idd al langer bij mij, wordt aan gewerkt.

• witchdoc
Op donderdag 14 december 2000 18:19 schreef Femme het volgende:
Dit idee bestaat idd al langer bij mij, wordt aan gewerkt.
en kunnen we misschien wat meer info krijgen over het hoe en wanneer want mij lijkt het nog steeds onmogelijk om een ietwat fatsoenlijke dbase bij te houden.

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Als je hulp nodig hebt bij het verzamelen van data wil ik wel mee helpen.

Het is mischien ook een idee om gebruikers zelf het recht te geven om hardware toe te voegen cq specs toe te voegen.

Deleten van foutieve specs door gebruikers raad ik af, straks stijgt het een of ander gefrustreerd gebruikertje in de bol en kassa :(

Iedereen kan toch gewoon specs van z'n eigen hardware submitten?

Pagina: 1