Aopen 2420 CD-rw

Pagina: 1
Acties:

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:58

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
In een oude PC had ik nog een Aopen 2420 CD-rw zitten. Na het flashen doet ie niks meer (echt niks).

Is ie nu echt overleden of kan ik nog op de één of andere manier een oudere werkende firmware er in zetten? Onder DOS of zo. Want de strandaard firmware setup van Aopen word ik niet echt blij van, laat niet echt veel mogelijkheden open.

Dus moet ik hem weggooien of is er nog hoop? Is best makkelijk zo´n tweede brandertje namelijk... Als er niks meer aan te doen is misschien heeft iemand anders nog wat aan de onderdelen, mag je hem hebben. :)

edit: Het is trouwens een 2440... :z

[ Voor 4% gewijzigd door Martin?81 op 07-02-2004 14:10 ]

Verwijderd

Probeer het onder Dos als de drive als enige aan de kabel hangt - aangesloten op je moederbord ATA/IDE.

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 01:01:
Probeer het onder Dos als de drive als enige aan de kabel hangt - aangesloten op je moederbord ATA/IDE.
Maar waarmee te flashen dan? Aopen heeft alleen zo´n leuk Windows tooltje...

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Niemand die dit eerder heeft meegemaakt met een Aopen?

:)

Verwijderd

Aopen heeft alleen Windows tools? Hmmm, kijk dan eens op 1 van de diverse RPC1/regiovrijmaak sites of er ook een Dostooltje is voor CDRW spelers.

Alternatief zou je de chip kunnen laten herprogammeren door iemand met een los flashapparaat. Moet je alleen zelf uitvogelen hoe je die chip eruit/erin krijgt - of door wie je dat laat doen...

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 13:47:
Aopen heeft alleen Windows tools? Hmmm, kijk dan eens op 1 van de diverse RPC1/regiovrijmaak sites of er ook een Dostooltje is voor CDRW spelers.

Alternatief zou je de chip kunnen laten herprogammeren door iemand met een los flashapparaat. Moet je alleen zelf uitvogelen hoe je die chip eruit/erin krijgt - of door wie je dat laat doen...
Bedankt! :)

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
mtkflash en atammp3 van Ricoh geprobeerd. Aopen heeft geen DOS flash tool. mtkflash zou niet werken met Aopen en dat klopt en atammp3 vind ook niets.

Ik heb verschillende .bin files, maar er is geen DOS programma wat wil/kan schrijven naar de Aopen brander. En Windows werkt niet, omdat Windows de brander niet meer herkent en niet in de ´device manager´ plaatst waardoor het Aopen programma hem ook niet herkent en niet wil schrijven. Handig... :P

Ik denk jammer, maar helaas... :( Tenzij iemand nog iets weet? :)

[ Voor 24% gewijzigd door Martin?81 op 10-02-2004 16:08 ]

Pagina: 1