Toon posts:

[Photoshop 7] Batch functie -> croppen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een probleem (goed bezig vandaag!):

De afbeeldingen waar ik het over had in m'n andere topic (RGB -> CMYK) zijn screenshots van websites. Nu zijn die niet gemaakt van het aktieve venster, maar van het hele beeldscherm (MacOS X, sneltoets screenshots (cmd + shft + 3)). Ik wil deze croppen naar de screenshot van de site zelf.

Nu heb ik een uurtje geleden een ontmoeting gehad met de batch-functie van Photoshop en zou ik dat kunnen gebruiken om de screenshots automatisch te croppen, MITS alle screenshots hetzelfde zijn gemaakt (internetbrowser precies dezelfde plek, zelfde positie op beeldscherm, etc).

Is het mogelijk om dit alsnog automatisch te doen? Dus dan zou Photoshop zelf moeten bepalen waar het internetvenster is op het plaatje /o/. Lijkt me onmogelijk, maar jullie zijn allen tweakers die misschien zelfs hier een antwoord op weten :)

Chrz!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Als ze allemaal hetzelfde zijn zou je op 1 foto precies dat deel kunnen selecteren, kopiëren en plakken in een nieuw document en dat weer opslaan. En dat dan dus als action opslaan..

leoaq.fm // Jeune Loop

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Yep, alleen je komt waarschijnlijk een probleem tegen: Photoshop maakt telkens een bestand aan onder dezelfde naam, en bewaart telkens over het zojuist bewaarde bestand heen.

Zie ook:
Photoshop Batch bestandsnaam aanpassen

Workarounds:
- Je kunt het 2e document open laten staan en daarin layers laten stapelen.
- Het huidige document croppen
- 2x canvasgrootte aanpassen, 1x vanaf linksboven en 1x vanaf rechtsonder.

Edit: Ik zie dat TS bedoelt dat het venster niet altijd op de juiste plek staat. In dat geval kan Photoshop alleen maar semi-automatisch: Als je de action in het action-paletje bekijkt, kun je bij een handeling een symbooltje aanklikken waarmee je aangeeft dat de action daar even wordt onderbroken zodat je bv. de gemaakte selectie op de juiste plek kunt slepen.

[ Voor 29% gewijzigd door benoni op 07-02-2004 16:02 ]