Asus P4P800 problemen

Pagina: 1
Acties:

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 20:28
Ik heb de configuratie zoals in mijn sig beschreven.

Nu is het elke keer zo dat tijdens 3D applicaties de computer na een minuut of 20 gewoon opnieuw opstart. Het geluid blijft hangen en na 2 seconden is het einde verhaal. Hij start dan gewoon opnieuw op en ik kan weer alles doen. In mijn sig staat dat hij op 3.14Ghz draait, maar dat heb ik nu uiteraard even niet, hij draait gewoon op 2.6Ghz. OS is Windows XP SP1 (origineel studentenlicentie)

-Geheugen is goed, ook in andere pc's getest
(2x single sided PC3200 Twinmos en 2x idem van A-Data is dit compatibel?)
-Videokaart - Catalyst 3.7 t/m 3.10 geprobeerd
-Verschillende chipsetdrivers geprobeerd (kheb Intel 865)
-AGP drivers geinstalleerd
-Hyperthreading geprobeerd uit te schakelen, helpt niet
-Bios update gedaan
-HD test gedaan (Maxtor test tool van de site)
-Sb Live drivers geupdate

Tevens heb ik een 400watt voeding dus daar zou het niet aan moeten liggen.
Verder is de koeling in orde, kheb een Zallman koeler en 2 case koelers.

Hij klapt eruit bij:
Simcity 4 (rush hour exp.)
Tony Hawk 4
Prince of Persia
XIII
GTA Vice city
Vietcong
Kortom bij alles bijna dus. Heb zelf geen ideeen meer.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

Tevens heb ik een 400watt voeding dus daar zou het niet aan moeten liggen.
Welk merk - en hoeveel (stroom in Ampere) kan hij leveren op de 3,3/5/12V spanningslijnen? Wat zijn je temperaturen / spanningen vóór en tijdens de crash?

Staat in Windows automatisch rebooten bij fouten al uitgeschakeld? Heb je al in je logfiles van Windows gekeken?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 14:08 ]

• MacDokie
Eehm i feel really ingnorant for asking...maar automatisch opnieuw opstarten bij fouten? Waar zet ik dat uit.

Temp voor en na rond de 36 graden, en voor de spanningen moet ik eerst eens thuis gaan koekeloeren vanavond, maar dat zou ik idd eens kunnen bekijken.
Het is zo'n AI bord van Asus en als ik hem standaard instel, dan blijft de V-Core etc gewoon op standaard ingesteld staan.

[ Voor 46% gewijzigd door MacDokie op 07-02-2004 14:49 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

klopt om dit board te OC'en hoef je niks aan de V-core te prutsen :)

Check de volgende dingen ook eens :
Zet de AGP snelheid lager
Kijk eens of de kaart dezelfde problemen vertoond in een andere pc
Draait je videokaartfan nog wel ? als je fan te langzaam loopt kan ie er erg lang over doen om oververhit te raken
Heb je bij het overklokken niet perongeluk de AGP/PCI locks verwijderd en die niet meer teruggezet?

• dixon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-08 13:10
My Computer --> System Properties of Win-toets + Break:
Tab: Advanced --> Settings, Automatically Restart
altijd uitzetten :)

Wat een onzin..

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

SB Live hè?
Heb ik persoonlijk nogal wat ellende mee meegemaakt. Probeer anders eens die eruit te halen en gewoon je onboard sound te gebruiken?

• MacDokie
NNF schreef op 08 februari 2004 @ 14:51:
SB Live hè?
Heb ik persoonlijk nogal wat ellende mee meegemaakt. Probeer anders eens die eruit te halen en gewoon je onboard sound te gebruiken?
Mmh dat ga ik inderdaad maar eens doen. Verder hielp het verlagen van de AGP snelheid niet, staat nu op 4. Had natuurlijk wel gekund :>
Verder automatisch opnieuw starten ook uitgezet. Heb alleen nog geen spel weer gespeeld, ben weer aan het werk, maar zal vanavond weer eens kijken.

[ Voor 17% gewijzigd door MacDokie op 08-02-2004 16:49 ]

Pagina: 1