JVC video Cam Op de PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste luitje,

Ik wil mijn opames die ik via de JVC video camera heb gemaakt op mijn pc zetten zodat ik de beelden op dvd kan zetten, maar er is 1 probleem ik kan de geschikte software maar niet vinden dat windows movie maker suckt en ik heb intervideo winproducer dat ook gewoon crap is. Wat ik eigenlijik wil is een progje dat camera opnames kan omzetten naar mpeg. Ik verbind mijn camera met firewire, voor de gene die dat willen weten.

Groetjes,

Annies

Al vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hier zijn zat programma's voor. Een leuk makkelijk pakket voor een leuk prijsje is Pinnacle Studio.
Kan je ook mogelijk meer aan bewerking gaan doen.

Gewoon kwestie van wat rondkijken naar dit soort software. Als je de bruna of iets dergelijks inloopt wordt je bedolven onder de DV software tests in blaadjes.

offtopic:
Groetjes hoeft niet, je naam staat al heel groot naast je bericht. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Voutloos op 07-02-2004 13:46 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-07 14:09
Ik gebruik tegenwoordig Adobe Premiere Pro om de video vanaf de camera naar de pc te krijgen met goede kwaliteit en daarna Adobe Encore DVD voor de menus en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Master__R schreef op 07 februari 2004 @ 14:04:
Ik gebruik tegenwoordig Adobe Premiere Pro om de video vanaf de camera naar de pc te krijgen met goede kwaliteit en daarna Adobe Encore DVD voor de menus en dergelijke.
Hier heb ik wat aan, zijn er nog meer van zulke tips?? Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter_the_hobbit
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 08:59
ik zou adobe premier zeker niet aanraden als startprogramma. Gelijk Voutlous zegt, zal je beter af zijn met pinnacle studio. Zeker voor het beginnende cut en paste werk. Als je er veel mee zal werken zal je merken dat het je begint te ergeren. Dan kan je denken aan bv. premier, vegas, pinnacle edition, enz.
Maar het leren omgaan met deze programma's is een stuk meer werk dan bv. pinnacle studio + studio is een stuk goedkoper.(Wordt geleverd bij veel capturekaarten);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:54

GaMeOvEr

Is een hork.

Zelf werk ik met Sony Vegas voor de capture en omzetting naar MPEG2 en met Sony DVD-architect om menu's in elkaar te draaien en de boel naar DVD te fikken.

Daarvoor heb ik gewerkt met Adobe Premiere 6.5 (Erg lastig pakket om mee te werken) en Pinnacle Studio 8.

Pinnacle Studio is leuk voor beginners, makkelijke interface enzo, maar dat pakket hangt samen van de bugs (gaat mis met branden, gaat mis met encoden, gaat mis met transitions, random foutmeldingen op vanalles) en kan niet overweg met 16:9 materiaal. (Alleen 4:3)

Zelf kon ik prima met Sony Vegas aan de slag, iets moeilijker dan pinnacle studio (maar dat was dan ook heel simpel) maar aanzienlijk makkelijker dan Adobe Premiere en het kan ook overweg met 16:9 en NTSC spul enzo.

Ik denk dat Vegas krachtig genoeg is voor de gemiddelde gebruiker. Als je daar eenmaal prima mee kunt werken maar je loopt tegen de beperkingen aan, zul je naar een profi pakket zoals Adobe Premiere Pro over moeten schakelen denk ik.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op 07 februari 2004 @ 23:30:
Zelf werk ik met Sony Vegas voor de capture en omzetting naar MPEG2 en met Sony DVD-architect om menu's in elkaar te draaien en de boel naar DVD te fikken.

Daarvoor heb ik gewerkt met Adobe Premiere 6.5 (Erg lastig pakket om mee te werken) en Pinnacle Studio 8.

Pinnacle Studio is leuk voor beginners, makkelijke interface enzo, maar dat pakket hangt samen van de bugs (gaat mis met branden, gaat mis met encoden, gaat mis met transitions, random foutmeldingen op vanalles) en kan niet overweg met 16:9 materiaal. (Alleen 4:3)

Zelf kon ik prima met Sony Vegas aan de slag, iets moeilijker dan pinnacle studio (maar dat was dan ook heel simpel) maar aanzienlijk makkelijker dan Adobe Premiere en het kan ook overweg met 16:9 en NTSC spul enzo.

Ik denk dat Vegas krachtig genoeg is voor de gemiddelde gebruiker. Als je daar eenmaal prima mee kunt werken maar je loopt tegen de beperkingen aan, zul je naar een profi pakket zoals Adobe Premiere Pro over moeten schakelen denk ik.
Ok maar dit progje kan dus alles wat het nu voor mij moet doen?? Het capturen van mijn camcorder naar MPEG2, zonder gedoe met andere progjes wat ik dus lees op doom9?? Dus gewoon in 1 keer MPEG2 capturen?? Want dat is dus wat ik precies nodig heb :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-07 14:09
peter_the_hobbit schreef op 07 februari 2004 @ 23:05:
ik zou adobe premier zeker niet aanraden als startprogramma. Gelijk Voutlous zegt, zal je beter af zijn met pinnacle studio. Zeker voor het beginnende cut en paste werk. Als je er veel mee zal werken zal je merken dat het je begint te ergeren. Dan kan je denken aan bv. premier, vegas, pinnacle edition, enz.
Maar het leren omgaan met deze programma's is een stuk meer werk dan bv. pinnacle studio + studio is een stuk goedkoper.(Wordt geleverd bij veel capturekaarten);
Ik had met andere programma's het probleem dat ik last had/kreeg van interlacing...
Dus vandaar dat ik dan maar liever wat meer tijd er voor uit trek om een programma onder de knie te krijgen dan slechte(re) videos te maken.

Maar das mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter_the_hobbit
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 08:59
Last hebben heeft eerder te maken met slecht overzetten of slecht instellingen denk ik, maar ik moet je gelijk geven, eenmaal aan de slag met premier kan je niet meer zonder :) same hier zulle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:54

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 00:48:
[...]

Ok maar dit progje kan dus alles wat het nu voor mij moet doen?? Het capturen van mijn camcorder naar MPEG2, zonder gedoe met andere progjes wat ik dus lees op doom9?? Dus gewoon in 1 keer MPEG2 capturen?? Want dat is dus wat ik precies nodig heb :) :)
Euh ja, dat kan het. Je captured ermee, en het progje kan converten naar Mpeg2 en schrijven naar DVD.

Echter, zoals ik al aangaf, ik had vreselijk veel last van bugs. Als ik jou was zou ik gelijk voor Sony Vegas in combinatie met DVD architect gaan.

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1