[digital ixus v] Vage, rode , korrelige foto's

Pagina: 1
Acties:

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 15:51
We hebben een Digital Ixus V camera alleen heeft mn moeder dat ding een aantal weken geleden laten vallen en sinds dien zijn alle foto's heel erg vaag, rood en korrelig. Dus hadden we dat ding naar de it's gebracht die em heeft opgestuurd ter reparatie. Krijgen we na 2 maanden dat ding eindelijk terug en is het probleem nog precies hetzelfde
voorbeeldje

Ik wilde graag weten of een van jullie misschien weet wat er mis is, voordat we em weer terug brengen.
Alvast bedankt

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 13:14

BaRF

bijna kerst

nou ik heb geen idee wat er mis is, maar ik weet wel dat wij (ik werk in een fotospeciaalzaak) ten eerste bijna nooit iets terug krijgen van canon wat niet gefixed is (zeker een probleem als dit) maar twee maanden is wel erg lang hoor! gemiddelde is 3 weken! Heb je een reparatieverslag mee gekregen? Wat moest je betalen? Tip voor de volgende keer is wel dat je de camera in de winkel in elk geval even test! Succes er mee in elk geval.

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Aurelium schreef op 07 februari 2004 @ 12:31:
We hebben een Digital Ixus V camera alleen heeft mn moeder dat ding een aantal weken geleden laten vallen en sinds dien zijn alle foto's heel erg vaag, rood en korrelig. Dus hadden we dat ding naar de it's gebracht die em heeft opgestuurd ter reparatie. Krijgen we na 2 maanden dat ding eindelijk terug en is het probleem nog precies hetzelfde
voorbeeldje

Ik wilde graag weten of een van jullie misschien weet wat er mis is, voordat we em weer terug brengen.
Alvast bedankt
Dat ding is natuurlijk nog gewoon defect, weer terugbrengen tot ie goed is, ik neem aan dat de "reparatie" niet gratis was.......

• Aurelium
BaRF schreef op 07 februari 2004 @ 21:30:
nou ik heb geen idee wat er mis is, maar ik weet wel dat wij (ik werk in een fotospeciaalzaak) ten eerste bijna nooit iets terug krijgen van canon wat niet gefixed is (zeker een probleem als dit) maar twee maanden is wel erg lang hoor! gemiddelde is 3 weken! Heb je een reparatieverslag mee gekregen? Wat moest je betalen? Tip voor de volgende keer is wel dat je de camera in de winkel in elk geval even test! Succes er mee in elk geval.
Goed, we zullen er maar weer mee terug gaan, maar testen in de winkel is lastig omdat het eigelijk nauwelijks te zien is of de foto goed gelukt is of niet. Zie je pas als je em op de pc zet.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Aurelium schreef op 08 februari 2004 @ 17:10:
[...]

Goed, we zullen er maar weer mee terug gaan, maar testen in de winkel is lastig omdat het eigelijk nauwelijks te zien is of de foto goed gelukt is of niet. Zie je pas als je em op de pc zet.
dit probleem is op het LCD'tje wel te zien neem ik aan :? kan je bij de Ixus V niet inzoomen op de foto dan? dat kon bij mijn Ixus V3 die ik had namelijk wel

iig, gewoon weer mee terug gaan :)

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Vreemd dat je geen reperatie verslagje hebt gekregen, volgens mij is dit ding geen eens heen en weer gestuurd.. normaal gesproken krijg je netjes van canon een reparatie verslag met de monteur zijn naam en handtekening van bevestiging en wat er gedaan is ook al is er niks kapot altijd krijg je response terug.

Verwijderd

Dat lijkt wel een GIF....

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 13:14

BaRF

bijna kerst

_MaLa_ schreef op 08 februari 2004 @ 21:04:
Vreemd dat je geen reperatie verslagje hebt gekregen, volgens mij is dit ding geen eens heen en weer gestuurd.. normaal gesproken krijg je netjes van canon een reparatie verslag met de monteur zijn naam en handtekening van bevestiging en wat er gedaan is ook al is er niks kapot altijd krijg je response terug.
inderdaad :)
quote: Canon TD
Camera onderzocht op fouten.

Opgegeven mankement niet geconstateerd.

Liefs, Bob.

ps, groetjes aan iedereen! woei!!!!!1
:+

Maar ff serieus, ze sturen in elk geval íets mee. Dus dit ruikt idd alsof ze hem níet hebben opgestuurd...

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• WebTwister
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08-2024
Het lijkt wel of de iso waarden van je toestel erg hoog staan, kijk daar even naar, misschien als je die op 50 of 100 zet dat het weg is... ik denk namelijk niet dat het met het vallen te maken heeft

Verwijderd

onmogelijk, dit zou dan iso 5000 zijn ofzo... Nee hier is electronisch iets heel erg mis.

Verwijderd

ziet eruit alsof het kleurenrooster van de sensor is verschoven. Moet je hem maar eens verkleinen, dan krijg je een blokjespatroon.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
WebTwister schreef op 10 februari 2004 @ 10:09:
Het lijkt wel of de iso waarden van je toestel erg hoog staan, kijk daar even naar, misschien als je die op 50 of 100 zet dat het weg is... ik denk namelijk niet dat het met het vallen te maken heeft
omg.. volgens mij heb jij een monitor van voor de oorlog

• Aurelium
WebTwister schreef op 10 februari 2004 @ 10:09:
Naah, het is echt sinds dat vallen gebeurd. Want mn ma was foto's aan het maken en de eerste paar waren wel goed, maar de eerste foto en de foto's die na het vallen had gemaakt zagen er zo uit.

Verwijderd

Geeft wel een leuk effect :o

Maar idd, stuur die cam gewoon weer terug, probeer het anders eens bij een andere winkel.

Verwijderd

Geef 'm nog eens een klap, aversion therapy :P

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 09:45:
Geef 'm nog eens een klap, aversion therapy :P
Goed zo, dat zijn al 2 onzinnige replies in 1 topic. :{

Verwijderd

Jur schreef op 11 februari 2004 @ 12:13:
[...]

[...]

Goed zo, dat zijn al 2 onzinnige replies in 1 topic. :{
En 1 iemand die niet snapt dat die 2de een geintje was :P

Met die eerste bedoelde ik dat je met een camera vaak kan kiezen hoe een bestand opgeslagen wordt (JPG, etc.), dacht dat ie misschien op GIF stond, maar my bad.
Pagina: 1