Upload van netwerkkabel "kapot"?

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-07 14:59
Hoi,

Mijn vriendin zit met een raar probleem:
(Ik heb de search en FAQ al gebruikt, en ben zelf geen netwerkn00b)

In het studentenhuis waar zij woont delen ze met 20 man een 8mbit verbinding. Aan het modem zit een router, en daaraan weer een switch. De woningbouwstichting heeft bij het verbouwen van het pand naar iedere kamer een UTP kabel gelegd die zowel voor telefoon- als voor netwerkdoeleinden gebruikt kan worden.

Bij iedereen werkt de internetverbinding perfect, maar bij mijn vriendin is de upload heel traag (0,001 kb/sec). Het duurt lang voordat de browsers 'requests' kan sturen, maar als hij die eenmaal gestuurd heeft dan laadt de pagina wel heel snel. Ook op een downloadlink klikken gaat idem: Voordat hij kan 'saven' duurt lang, maar als ie eenmaal download haalt ze wel 800 kb/sec. Met pingen is er soms 50% packetloss, maar soms ook niet. Het browsen op het interne netwerk, alsmede het kopiëren van een film van iemands pc's gaat ook heel langzaam!

We hebben al 2 verschillende pc's geprobeerd, waarvan 1 pc met 2 verschillende netwerkkaarten. Ook nieuwe drivers, TCPoptimizers, alle onnodige dingen uitschakelen e.d. helpt niet. De kabel komt uit de muur op haar kamer, en daar zit een kopje op (en die zit zeker weten goed, beneden ook) en daaraan een koppelstukje, waarvan we er 2 geprobeerd hebben alsmede 2 netwerkkabels daaraan maar dat maakt allemaal niks uit.

Kan het dus zo zijn dat de utp-kabel van haar kamer naar de switch toe gewoon brak is? Aan de afstand (gok 20-30m) kan het niet liggen. Iemand ervaring mee? :?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik zou denken dat er een paar aderparen door elkaar gehaald zijn.

Ik had ook zo'n vaag probleem, veel collissions volgens de switch, maar de volgorde was wel goed. (volgens een testertje) Ik had toen 2 aderparen 'onttwist', maar ik zou niet meer weten welke.
Als je dat met een upload en een 'loze' doet krijg je bij de upload te veel storing, en krijg je dit soort problemen.

-edit-
Sorry, verkeerde plek, heb al een TR gemaakt voor dit topic.

[ Voor 21% gewijzigd door Resistor op 07-02-2004 12:42 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Dit topic is gesloten.