Toon posts:

Uh, centerspeaker?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een Creative T5400 setje 5.1 speakers gehaald en aan gesloten. Alles doet het enzo maar ik heb toch 1 probleem. De centerspeaker is namelijk 20 watt en de links en rechtsvoor 8 watt. Ze zien er wel allemaal precies hetzelfde uit, dus je kunt ze niet onderscheiden. Hoe weet ik nou welke van de 3 de centerspeaker is? Er zit ook nergens een wattage opgeplakt duzz..... Ik heb niezon zin dat dalijk mijn centerspeaker naar de kloten is omdat ik er de verkeerde speaker op heb aangesloten.

*offtopic; Mijn eerste post YEEHA*

Verwijderd

T5400 ken ik niet precies maar bij de andere sets is er geen verschil tussen front, rear en center

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben toch echt een verschillent RMS vermogen
Center -> 20 watt
satelliet -> 8 watt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 12:25 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
speakers zijn gelijk, alleen de uitgang van de versterker is meer.. m.a.w. maakt niets uit.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:54
kan tog even weerstand doormeten door elke speaker.
bij de 2 van 8 krijg je ongeveer de zelfde waarde, en bij die van 20 duidelijk een andere waarde.......

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 12:10:
*offtopic; Mijn eerste post YEEHA*
maak dan bij je 2e post een nette topictitel :P

en zoal hierboven wordt gezegd, het zijn dezelfde speakertjes, anders werd dat echt wel ergens aangegeven.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Opperhoof schreef op 07 februari 2004 @ 12:30:
bij de 2 van 8 krijg je ongeveer de zelfde waarde, en bij die van 20 duidelijk een andere waarde.......
Nope speakers zijn gelijk, kunnen allen max 25 Watt RMS aan.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Opperhoof schreef op 07 februari 2004 @ 12:30:
dat kan toch niet. De speakertjes die gebruikt zijn hebben hoogstwaarschijnlijk allemaal een rating van +/- 10Watt. Aangezien deze satelietjes geen lage tonen hoeven weer te geven, kunnen ze die '20 watt' best wel verdragen. (ik denk niet dat er überhaupt 20 watt uit die versterker komt)

bottomline: Als ze er hetzelfde uitzien, maakt het echt niet uit hoe je ze aansluit.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
Ok thnx wild er alleen ff zeker van zijn
Pagina: 1