Het is me niet geheel duidelijk wat voor probleem je hebt, maar een tijd geleden waren er op het forum twee klachten (vrijwel tegelijk) omtrent het vastlopen van deze router, er was dus ook geen verbinding met internet meer. Ik heb hier in het begin ook veel last van gehad, maar heb gelukkig wel de oplossing gevonden, ik zal mijn reactie van toen ff quoten, misschien dat je er iets mee kan:
KillerBeeForEver schreef op 25 december 2003 @ 12:51:
Ik had precies hetzelfde probleem, ook met dit type SMC router. Ik heb twee dingen moeten doen om het probleem op te lossen: redelijk hoge pootjes (2cm ofzo) eronder zetten, zodat de warmte goed weg kan; heel slecht, maar de warmte concentreert zich aan de onderzijde van de router, niet aan de bovenzijde.
Verder kwam ik erachter dat bij het opstarten van mijn Pc (Pc en router in dezelfde groep aangesloten) de Pc een stroompiek in de router veroorzaakte, waardoor de router dus ook vast liep (ledjes branden dan nog wel, gek genoeg en ook -net als bij jou- geeft ie in de router interface aan dat ie gewoon connected is).
Zorg er dus ook voor dat je de router op een andere groep aansluit dan de Pc's, is veel beter (hiervoor heb ik een paar meter kabel moeten leggen, maar goed, als het resultaat er maar naar is!

). Na deze handelingen heb ik absoluut geen last meer gehad van vast lopen van de router, deze opstelling (dus pootjes onder router en router op andere groep aangesloten) staat nu zo'n 2 weken (routertje draait vrijwel 24/7) en tot nu toe geen problemen meer ondervonden (router liep bij mij dus elke keer vast bij het opstarten van Pc, of -in het meest positieve geval- na een dag of 2).
Ik hoop dat je hier iets aan hebt

.
Ik wil er aan toevoegen dat dit probleem bij mij nu tot het verleden behoort, maar dat die SMC routers wel erg vreemde dingen zijn, zo heel af en toe (1x in de 2 maanden ofzo) start internet niet op, als ik dan in m'n router interface kijk staat ie dus mooi op 'disconnected' (terwijl m'n leasetijd op oneindig staat), het is dan een hele simpele handeling om 'connect' aan te klikken, maar het is en blijft gewoon een vreemd ding, die router...