Toon posts:

SMC7404 kan geen verbinding meer maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn SMC7404 WBRB kan niet meer connecten met adsl. Hij heeft het eerst wel gedaan. Ik kan met precies dezelfde lijn wel verbinding maken met een usb modem.

Ik zal ff mijn instellingen doorgeven:

ATM=
Protocol: PPPoA
VPI/VCI: 8/48
Encapsulation: VC MUX
IP assigned by ISP: Yes
IP Address :0.0.0.0
Subnet Mask: 0.0.0.0
Dialing Mode: Dail on demand

ISP= planet adsl comfort
inlog: *****@adsl-comfort
wachtwoord: ******

Ik denk dat dit voldoende is.

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 18:35
euhm als dit een router is moet je ff naar je router surfen en dan je instellen van je inlog en wachtwoord ff opnieuw invoeren, soms is het mogelijk dat dit uit het geheugen wordt gewist om de 1 of andere reden! Vb kan zijn om naar de router te surfen http://192.168.2.1

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat is het niet. Ik heb hem al tig keer gereset en alles opnieuw ingevoerd. Hij is zelfs getest door de zaak waar ik hem gekocht heb, ze zeiden dat hij werkte. Het zou waarschijnlijk aan 'goedkoper bellen'hebben gelegen. Maar dat is allang weer opgezegd, en gewoon internet werkt wel, via die usb modem

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 12:09 ]

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 18:35
euhm maar als je alles ingegeven hebt en je reset hem ff, onthoudt hij dan je ingeputte gegevens of ben je die dan kwijt?

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-07 14:59
Aan 'goedkoper' bellen kan het sowieso niet liggen, zolang je maar een vast telefoon-abo van de KPN hebt (belbudget over hoger). Dat is de enige voorwaarde voor ADSL om te werken :)

Verwijderd

Topicstarter
nvidia schreef op 07 februari 2004 @ 12:10:
euhm maar als je alles ingegeven hebt en je reset hem ff, onthoudt hij dan je ingeputte gegevens of ben je die dan kwijt?
Na reset blijven de gegevens erin staan.

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Het is me niet geheel duidelijk wat voor probleem je hebt, maar een tijd geleden waren er op het forum twee klachten (vrijwel tegelijk) omtrent het vastlopen van deze router, er was dus ook geen verbinding met internet meer. Ik heb hier in het begin ook veel last van gehad, maar heb gelukkig wel de oplossing gevonden, ik zal mijn reactie van toen ff quoten, misschien dat je er iets mee kan:
KillerBeeForEver schreef op 25 december 2003 @ 12:51:
Ik had precies hetzelfde probleem, ook met dit type SMC router. Ik heb twee dingen moeten doen om het probleem op te lossen: redelijk hoge pootjes (2cm ofzo) eronder zetten, zodat de warmte goed weg kan; heel slecht, maar de warmte concentreert zich aan de onderzijde van de router, niet aan de bovenzijde.
Verder kwam ik erachter dat bij het opstarten van mijn Pc (Pc en router in dezelfde groep aangesloten) de Pc een stroompiek in de router veroorzaakte, waardoor de router dus ook vast liep (ledjes branden dan nog wel, gek genoeg en ook -net als bij jou- geeft ie in de router interface aan dat ie gewoon connected is).
Zorg er dus ook voor dat je de router op een andere groep aansluit dan de Pc's, is veel beter (hiervoor heb ik een paar meter kabel moeten leggen, maar goed, als het resultaat er maar naar is! :) ). Na deze handelingen heb ik absoluut geen last meer gehad van vast lopen van de router, deze opstelling (dus pootjes onder router en router op andere groep aangesloten) staat nu zo'n 2 weken (routertje draait vrijwel 24/7) en tot nu toe geen problemen meer ondervonden (router liep bij mij dus elke keer vast bij het opstarten van Pc, of -in het meest positieve geval- na een dag of 2).

Ik hoop dat je hier iets aan hebt ;) .
Ik wil er aan toevoegen dat dit probleem bij mij nu tot het verleden behoort, maar dat die SMC routers wel erg vreemde dingen zijn, zo heel af en toe (1x in de 2 maanden ofzo) start internet niet op, als ik dan in m'n router interface kijk staat ie dus mooi op 'disconnected' (terwijl m'n leasetijd op oneindig staat), het is dan een hele simpele handeling om 'connect' aan te klikken, maar het is en blijft gewoon een vreemd ding, die router... |:(

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Verwijderd

^^^ dat herken ik wel ja. erg vreemd ding. maargoed, hij is dan ook zeer betaalbaar :)

TS, je settings zijn prima in orde, daar ligt het niet aan

owja, in de nieuwere versies lijkt de constructie iets anders te zijn: ik had eerst een 7404BRB die erg warm en instabiel was. die heb ik toen gratis omgeruild voor een 7404WBRB, op de antennes na het zelfde apparaat. dat ding wordt nauwelijks warm en hij hangt eigenlijk nooit meer.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 14:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem zit het niet in dat hij afslaat, maar hij connect helemaal niet. De router is wel erg warm, maar hij staat in de meterkast schuin tegen de muur. Dus de warmte kan goed weg. Zou het misschien aan de leasetijd kunnen liggen, want hij staat hier op 2 weken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 14:15:
Het probleem zit het niet in dat hij afslaat, maar hij connect helemaal niet.
dat had ik ook vaak, dattie gewoon niet meer connect. waar het aan lag weet ik niet, ik ben hem gewoon gaan omruilen.

maar zoals ik al zei, mijn oude router werd veel warmer, dus ik vermoed dat dat ook het warmte-probleem is.
Pagina: 1