[XP] CD boot wel, maar zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 21:04
Ik heb hier een nieuw systeem staan. Hij is net helemaal in elkaar gezet. Alles doet het perfect, in bios ook alles gevonden. Hij boot ook perfect van de cd, maar nadat hij de configuratie heeft gecontroleerd gaat het beeld meteen op zwart.

Ik heb toen mijn vriend google geraadpleegt, daar waren inderdaad wel wat mensen met hetzelfde probleem.

Mijn systeem:
AMD Athlon XP 2400+
ASUS A7V8X-X
XFX GeForce FX5700 256MB
Prim Master: 80Gig Western Digital
Prim Slave: DVD speler
Sec Master: CD-RW

Wat ik heb geprobeerd:
* alle IDE kabels los, behalve de CD of DVD (van beide geprobeerd te booten)
* Zonder modem booten
* PCI videokaart ipv AGP
* BIOS van mobo geflashed
* van Windows XP schijfjes opgestart (precies zelfde probleem op schijfje 1)

Wat kan ik nu nog doen, ik blijf gewoon dat zwarte scherm krijgen. :(
Hopelijk weet iemand er wat mee!

SRK35ZS-W

• Scooper
Nou, nog maar wat dingen geprobeerd.

Ik had uiteraard ook al gekeken of het aan de cd lag, maar hij bootte wel netjes op de andere computer.

Ik wou de harde schijf checken op fouten met LifeGuard Tools van WD. Maar na het booten van de diskette resette het systeem zich weer. Toen heb ik de schijf in een andere computer gedaan en daar een quicktest overheen gehaald (zelfde schijfje bootte toen perfect, zonder problemen kunnen testen).

Verder heb ik ipv het 512MB 400Mhz geheugen er ander geheugen in gedaan, namelijk infineon 266Mhz DDR (512Mb). Dit verholp het probleem niet. Nog steeds dat irritante zwarte scherm.

Zou het kunnen dat het moederbord gewoon brak is?

SRK35ZS-W

• Scooper
Weer lekker vaag:

Ik heb een AMD Athlon XP 2100+ uit een andere PC gehaald en die in dit probleemsysteem gedaan. Toen ineens deed de installatie van Windows XP het wel!!!!

Dus ik alweer bang dat me processor kapot zou zijn. Ik heb hem dus in de andere PC gedaan waarvan die 2100+ was. Geen probleem, windows start daar gewoon op, kon alles doen :?

Dus ik opnieuw die 2400+ in het probleemsysteem gestopt, maar nee hoor, hij pakt hem weer niet, scherm op zwart :/

Wat is er nou aan de hand dan, hoe kan het dat hij het op het ene systeem wel doet, en op het andere niet?

SRK35ZS-W

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit lijkt me heel duidelijk een hardware probleem - ik ga je topic daarom even verplaatsen naar Processors, Mobo's & Geheugen :)

Windows Operated Systems >> Processors, Mobo's & Geheugen

• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 15:09
Hé dat komt me bekend voor. Ik had hetzelfde probleem met mijn A7V8X-X (met XP2200+, 512MB, Ati 9500@9700). Toen eerst Win98se geinstalleerd en van daaruit de xp-install gestart => OK.
Blijft vaag...

Is die XP2100+ toevallig een Palomino en de XP2400+ een Throughbred? Mijn XP2200+ is een Thoroughbred.

[ Voor 22% gewijzigd door Big Mama op 08-02-2004 09:27 ]

Computers follow your orders, not your intentions.

• Scooper
Dat zou heel goed kunnen ja.

Die 2100+ heeft een groene kleur, de 2400+ een paarse.

Ik heb hem nu ook eindelijk langs de boot gekregen met de 2400+. Op een bedroevende 1500Mhz. Ik heb nu wel door dat het aan de FSB ligt, op 133Mhz komt hij er niet langs. Ga nu ff verder proberen....

edit:
Win98 had ik ook geprobeerd, maar gaf problemen, kreeg foutmeldingen over de kernel. (SUWIN caused a fatal error in krnl86 at xxxxx:xxxxx) zoiets, lijkt dus gewoon iets niet te kloppen met de processor, maar ik zoek nog wel even verder...

[ Voor 31% gewijzigd door Scooper op 08-02-2004 12:58 ]

SRK35ZS-W

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 13:33
Hoeveel wat is je voeding
Het kan nog wel eens een stroom probleempje zijn.

350-400 watt kan zeker geen kwaad.

ehhh.. noppes

• Scooper
D'r hangt nu een erg el cheapo voedinkje in van 300Watt.
Als ik kijk naar mijn andere PC met 300W voeding (2 harde schijven, 6 PCI kaarten in gebruik), dan denk ik dat dat toch voldoende zou moeten zijn.

Hij draait nu wel goed op deze waardes:
Multiplier: 15
FSB: 127 Mhz (DDR: 254Mhz)
Geheugen 380
Clock: 1904

Bij een FSB van 130 boot hij nog wel, maar kom windows niet eens in en reset hij zichzelf. Bij 133 boot hij niet eens meer, na het posten gaat dan het beeld op zwart.

SRK35ZS-W

Verwijderd

Ik ken dit verhaal vriend van mij heeft het zelfde gehad naar de install van het hardware detectie word het beeld zwart en blijft er een streepje boven in knipperen. :(

We konden eerst ook niet de probleem vinden maar we kwamen er achter dat de mobo niet erg goed is van asus en dat meerdere mensen hier last van hadden.

Zit niks anders op om ff terug naar de winkel te gaan bij mycom waar wij hem hadden gehaald was het probleem bekend.

Greetzzz W-B :)

• Scooper
Ik zal vandaag of morgen de winkel wel ff bellen. Uns kijken of er nog een mooie MSI te ruilen is. Dit was de eerste keer dat ik afweek van MSI, misschien ook wel de laatste keer :)

SRK35ZS-W

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Scooper schreef op 08 februari 2004 @ 13:57:
D'r hangt nu een erg el cheapo voedinkje in van 300Watt.
Als ik kijk naar mijn andere PC met 300W voeding (2 harde schijven, 6 PCI kaarten in gebruik), dan denk ik dat dat toch voldoende zou moeten zijn.
De stroomverbruik van een Geforce FX moet je zeer zeker niet onderschatten .. ;)

• Scooper
BalusC schreef op 09 februari 2004 @ 16:35:
[...]
De stroomverbruik van een Geforce FX moet je zeer zeker niet onderschatten .. ;)
Hmmm, maar dan zou je toch verwachten dat hij ook onstabiel zou zijn op een lagere FSB, neem aan dat dat nou niet echt veel meer stroom verbruikt een FSB van 3 a 4 Mhz sneller.

Ik ga morgen maar eens proberen het ASUS bordje om te ruilen, kijken of het daar aan ligt.

SRK35ZS-W

• Scooper
Ik ben bij de winkel geweest, en het was geen probleem om hem te ruilen.

Nu heb ik een MSI KT4AV-L, en het systeem draait als een zonnetje op 2Ghz. Lang leve MSI (no flame intended ;)).

Dus bij deze is het probleem opgelost!

SRK35ZS-W

Verwijderd

Ik heb net hetzelfde probleem !!!
Maar na het vervangen van mijn cpu koeler, ik heb echt nergens schade aangebracht ofzo en heb ook een asus moederbord. Maar vroeger heeft hij het wel gedaan...ik snap echt niet wat het is. Vlak nadat ik de cpu koeler vervangen had deed ie het wel en installeerde hij windows tot 3/4 en toen rebootte ie en was het gedaan ermee....Ik weet nu nog steeds niet wat het is....

• Scooper
Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 22:31:
Ik heb net hetzelfde probleem !!!
Maar na het vervangen van mijn cpu koeler, ik heb echt nergens schade aangebracht ofzo en heb ook een asus moederbord. Maar vroeger heeft hij het wel gedaan...ik snap echt niet wat het is. Vlak nadat ik de cpu koeler vervangen had deed ie het wel en installeerde hij windows tot 3/4 en toen rebootte ie en was het gedaan ermee....Ik weet nu nog steeds niet wat het is....
Al is geprobeerd de snelheid van CPU (en geheugen?) omlaag te gooien? Wie weet werkt het en kun je erachter komen waar het probleem ligt.

SRK35ZS-W

Verwijderd

nee nog niet geprobeerd, maar daar schiet ik niet veel mee op he, ik heb altijd een werkende pc gehad dus zou hij het nu toch ook moeten doen.

• Scooper
....Als je niet kijkt waar het probleem zit, dan los je het waarschijnlijk ook nooit op, tenzij het uit zich zelf ineens weer over is :?

SRK35ZS-W

• flippertw
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11-2021
Deze problemen heb ik ook gehad met mijn ASUS a7v600 mobo.

Ik heb het opgelost door in de bios alle memory en cpu instellingen op AUTO in te stellen.

En natuurlijk een biosupdate !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[ Voor 16% gewijzigd door flippertw op 11-02-2004 14:20 ]

Pagina: 1