Toon posts:

DHCP Reservering

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik wordt gek. Ik zet hier voor een bedrijf een schitterend netwerk op. 2003 server, 8 werkstations, 1 laptop en 2 printerservers. Nu wil ik in de DHCP een reservering maken voor de printerserver. Ik geef dus zijn IP en MAC adres is en reset de print server (in de hoop dat deze dus op het gereserveerde adres terecht komt). De print server staat op "Use DHCP", maar pakt gewoon een ip adres in de scope van de DHCP, in plaats van het gereserveerde ip adres. Wat doe ik nou precies fout?

Verwijderd

Als je het aan mij vraagt doe je te ingewikkeld. Je geeft zelf al aan slechts 8 werkstations te hebben, dus je DHCP-range moet je gewoon klein houden.
Bijvoorbeeld:
Servers/routers: 1-10
Werkstations DHCP:20-50
Printers: 100-110
Dan hou je het appart, hebben je printers een statisch ip-adres zoals je wilt en werkt dhcp normaal. Je moet volgens mij niet zo moeilijk doen met reserveringen en dergelijk. Je netwerk is te klein om je daarmee bezig te houden.

Succes!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

probeer eens vaste ip's in te stellen in de printserver. (of is dit niet mogelijk)
en dan proberen of het werkt. het kan zijn dat je printserver niet meer bereikbaar is, dan zou je de dhcp helemaal uit moeten schakelen en alle pc's vaste ip's moeten geven.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Gillie
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 10:36:
Tweakers,

Ik wordt gek. Ik zet hier voor een bedrijf een schitterend netwerk op. 2003 server, 8 werkstations, 1 laptop en 2 printerservers. Nu wil ik in de DHCP een reservering maken voor de printerserver. Ik geef dus zijn IP en MAC adres is en reset de print server (in de hoop dat deze dus op het gereserveerde adres terecht komt). De print server staat op "Use DHCP", maar pakt gewoon een ip adres in de scope van de DHCP, in plaats van het gereserveerde ip adres. Wat doe ik nou precies fout?
Ehh, zeker weten dat de conventie van je mac adress goed is ingevuld?