Toon posts:

Internet delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie:
Internetverbinding komt binnen vanaf een draadloze router bij de overbuurman.
Nu is het de bedoeling om naast de draadloze netwerkkaart nog een gewone netwerkkaart te plaatsen in de pc en de netwerkverbinding d.m.v. een hub verder te verdelen in huis.
Is dit mogelijk en zo ja, hoe ga ik dat dan aanpakken?

btw. Op alle PC's draait winXP

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 09:44 ]

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mischien een stomme vraag maar: Heb je deze al gelezen: Hoe deel ik Internet ?

Wat ook handig is om aan te geven wat je probleem is: kabels trekken of iets anders?

Verwijderd

Lijkt me logisch een router die draadloos kan delen en met een switch erin ;) .
Die heb je ook van sweex voor geen drol :9 . Dit kon je ook wel vinden hoor.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja dat is mogelijk.

Als je bijvoorbeeld XP hebt, verschijnt er een 'bridge' zodra je 2 netwerkdingen hebt. Op die manier zorgt jouw PC dus softwarematig voor koppeling van de 2 netwerken.
Misschien is het nog nodig dat je een 'add route' moet doen.

Verder een te groot verhaal om helemaal voor te kauwen, dus probeer eerst dit eens. Verder heb ik nu hgenoeg zoektermen genoemd. Succes.

MSSL, TS wil juist niet extra W-lan spullen kopen, danwel draden trekken vanaf buurman.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
jevn schreef op 07 februari 2004 @ 09:33:
Mischien een stomme vraag maar: Heb je deze al gelezen: Hoe deel ik Internet ?

Wat ook handig is om aan te geven wat je probleem is: kabels trekken of iets anders?
Er komt dus 1 draadloze verbinding binnen vanaf de overbuurman aan de andere kant van de straat(ong. 50 mtr.) Die verbinding wil ik door middel van een hubje en een aantal netwerkkaarten weer delen in een 2e netwerk...
Hub en een aantal netwerkkaarten hebben we nog liggen

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op 07 februari 2004 @ 09:37:
Ja dat is mogelijk.

Als je bijvoorbeeld XP hebt, verschijnt er een 'bridge' zodra je 2 netwerkdingen hebt. Op die manier zorgt jouw PC dus softwarematig voor koppeling van de 2 netwerken.
Misschien is het nog nodig dat je een 'add route' moet doen.
Dat bridgen had ik al geprobeerd, maar toen kreeg ik een of andere melding dat dat alleen kon met 2 netwerkkaarten die niet worden gebruikt voor een internetverbinding...
Pagina: 1