Ik probeer in mijn PC meer geheugen te plaatsen.
Heb een mobo MSI 6378 met alles on board en een AMD Athlon Processor 1000 Mhz. Voor de video wordt 8 mb shared gebruikt.
2 geheugenslots voor SDRAM.
Zat in 1x 256 mb SDRAM 133 en werkte goed.
Plaats bij 1x 256 mb 133, kan ff werken maar hangt helemaal op.
Nieuw geheugen is van ander merk, 2 van hetzelfde merk geprobeerd, ook dan gebeurt hetzelfde (modules zijn double sided...)
Heb nu 1 module van 512 mb 133, werkt, maar ook dan hangt PC op.
Maakt niet uit of ik dan programma's gebruik die veel geheugen vragen, gewoon via explorer internet op kan al genoeg zijn.
Als besturing gebruik ik XP Pro, maar volgens mij heeft dat er niets mee te maken.
Heb de PC helemaal leeg gemaakt en opnieuw geinstalleerd.
Geheugen via speciaal programmaatje getest, maar geen fouten.
Op de site gekeken van MSI, 1 gb geheugen zou geen probleem moeten zijn, maar meer dan 256 mb lukt niet. Wie kent dit probleem en kan mij helpen?
Alvast bedankt.
Caroline
Heb een mobo MSI 6378 met alles on board en een AMD Athlon Processor 1000 Mhz. Voor de video wordt 8 mb shared gebruikt.
2 geheugenslots voor SDRAM.
Zat in 1x 256 mb SDRAM 133 en werkte goed.
Plaats bij 1x 256 mb 133, kan ff werken maar hangt helemaal op.
Nieuw geheugen is van ander merk, 2 van hetzelfde merk geprobeerd, ook dan gebeurt hetzelfde (modules zijn double sided...)
Heb nu 1 module van 512 mb 133, werkt, maar ook dan hangt PC op.
Maakt niet uit of ik dan programma's gebruik die veel geheugen vragen, gewoon via explorer internet op kan al genoeg zijn.
Als besturing gebruik ik XP Pro, maar volgens mij heeft dat er niets mee te maken.
Heb de PC helemaal leeg gemaakt en opnieuw geinstalleerd.
Geheugen via speciaal programmaatje getest, maar geen fouten.
Op de site gekeken van MSI, 1 gb geheugen zou geen probleem moeten zijn, maar meer dan 256 mb lukt niet. Wie kent dit probleem en kan mij helpen?
Alvast bedankt.
Caroline