Onboard sound

Pagina: 1
Acties:

• Twiebie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-04-2022
Hey , ik heb een Asus A7N8X-X met onboard sound dus.
maar als ik een game speel is de kwaliteit van het geluid echt super brak. ik weet dat onboard suckt maar dit is wel heel erg... , waar kan dit anders aan liggen ?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 22:43
Volume-settings te hoog.

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:13
Probeer eens aan de kabel te draaien, weet niet hoe je zit, met koptelefoon of boxjes? Is het alleen bij spelletjes of ook bij mp3 oid?

Whoop!

• Twiebie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-04-2022
bij mp3 valt het wel mee, keb gewoon simpel speakersetje , 2.0 , en ik heb al aan de kabel gedraaid maar dat maakt niet uit , volume settings heb ik ook naar beneden gedaan.. maar het geluid blijft heel krakerig..

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 08:21
Het ligt denk ik eerder aan je speakers dan je onboard sound.

Het onboard sound die bij de nForce2 mobo's zit schijnt nog best redelijk te zijn, volgens mij is dat de soundstorm chip van nvidia.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:23
Ff hoofdtelefoon proberen of een ander speakersetje.
Moederbord drivers geladen ??

Mijn profiel op Discogs

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:13
Staan je speakers in de buurt van je monitor? Misschien dat er dan een magnetisch veld is. Verplaats ze is?

Whoop!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 12:58
marccom schreef op 07 februari 2004 @ 02:11:
Staan je speakers in de buurt van je monitor? Misschien dat er dan een magnetisch veld is. Verplaats ze is?
Daar is je monitor gevoeliger voor dan je speakers.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Onboard sound maakt vaak gebruik van je processor (iig bij mijn Asus P4Pe bordje). En dat betekende dat bij redelijk overclocken of een grote processorbelasting m'n geluid brak werd of zelfs weg viel. Asus kende het probleem en had er geen oplossing voor (Ja, niet OC'en :) ) 'k heb maar een geluidskaart genomen en m'n onboard gedisabled. |:(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 02:21 ]

• Remko_
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 08:32

Remko_

[IRF]

Zet je microfoon ingang eens op dempen die veroorzaakt ook veel ruis als die te hard staat

Verwijderd

Lawtje.com schreef op 07 februari 2004 @ 02:05:
Het ligt denk ik eerder aan je speakers dan je onboard sound.

Het onboard sound die bij de nForce2 mobo's zit schijnt nog best redelijk te zijn, volgens mij is dat de soundstorm chip van nvidia.
da's alleen bij de dure bordjes, de x-x gebruikt een realtek ac97 ding.
Download eens nieuwe drivers, bij m'n broertje was het geluid gaar met de standaarddrivers.
Pagina: 1