[outlook regels]

Pagina: 1
Acties:

• WackyWindsurfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-07 19:18

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Topicstarter
In outlook express kon ik via email regels ervoor zorgen dat de mail bedoeld voor mijn vriendin en dochter niet bij mij werd opgehaald, maar op de server bleef staan. Dus gewoon alle mail gericht aan adres b of c niet ophalen.

Nu heb ik outlook 2003 draaien, maar bij email regels mis ik de mogelijkheid om mail te controleren vóórdat deze wordt opgehaald van de server. Ik zie alleen de mogelijkheid om iets te doen met de mail nádat deze is binnengehaald.

Mis ik iets? De opzet zoals ik had werkt nu niet meer met outlook. Ik heb het op hun pc's zo ingesteld dat alleen hun mail wordt opgehaald. Dit is bij Demon makkelijk te realiseren door als gebruikersnaam: postbus@systeemnaam in te vullen (postbus kan dus alles zijn). Zo krijgen zij alleen post binnen die voor hun bestemd is.

Ik moet zelf alle overige mail binnenkrijgen (een postmasteraccount zeg maar). Dit doe je door alleen je systeemnaam te gebruiken als gebruikersnaam. Zo wordt alle post opgehaald, ongeacht wat er voor de @systeemnaam staat. Daarom komt er zonder gebruik van emailregels dus ook hun post bij mij binnen.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 15:38

Krul

Holodoc

Je bevinding klopt. Outlook kan geen regels toepassen voordat ze van de server zijn opgehaald, itt outlook express. Dit is een grote tekortkoming van Outlook. Helaas.

Wat je trouwens wel kunt doe is alles op de server laten staan en alles dus als kopie downloaden. De messages die je niet wilt zien verplaats je naar een aparte inboxfolder of je laat ze direct verwijderen.

[ Voor 39% gewijzigd door Krul op 07-02-2004 00:18 ]

• WackyWindsurfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-07 19:18

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Topicstarter
Dat ga ik dan maar eens proberen, dank je voor de tip.