Toon posts:

Beeldscherm resolutie Inpsiron 8600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een een 8600 aangeschaft. Strakke aanbieding van DELL.
Geen transport en dubbel geheugen!. Ben veder geen wizzkid maar vraag me af
wat er nou zo slecht is aan die 1920x1200. Je kan toch die instelling gewoon veranderen? Of zitten daar nadelen aan?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op de Inspiron 8600 zit een TFT scherm. Bij TFT schermen heb je 1 optimale resolutie, draai je op een lagere resolutie wordt de boel uitgerekt over het hele beeld. Waarom dit zo is kan je in dit stuk lezen (interpolatie).

Ik heb je topictitel trouwens iets aangepast. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Laurent op 06-02-2004 23:57 ]

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Dan krijg je waziger beeld, op een laptop merk je dit tegenwoordig nog zeer goed.
De modernere TFT's (BV: Iiyama ProLite E431S) hebben hier veel minder last van.
Maar die zijn ook iets groter.

Maar als je dus de resolutie naar beneden zet moet je verwachten dat het beeld waziger wordt. :)

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

RS_003 schreef op 07 februari 2004 @ 10:34:
Dan krijg je waziger beeld, op een laptop merk je dit tegenwoordig nog zeer goed.
De modernere TFT's (BV: Iiyama ProLite E431S) hebben hier veel minder last van.
Maar die zijn ook iets groter.

Maar als je dus de resolutie naar beneden zet moet je verwachten dat het beeld waziger wordt. :)
Leg eens uit hoe dat kan dan? Het enige wat ze zouden kunnen doen is een slimmer algoritme gevruiken voor het oprekken. Maar het lijkt mij dat het "beste" algoritme daarvoor zeer bekend is, en dat elke TFT dat wel zal gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er al wat mensen die een laptop hebben met bovengenoemde resolutie en wat zijn jullie bevindingen?

Verwijderd

Ik heb zelf een Dell Inspiron 8600 op deze resolutie en ik moet zeggen dat het me prima bevalt! Ik weet zeker dat ik er over 20 jaar niet meer op zou kunnen werken, maar zolang mijn ogen nog prima functioneren is het echt ontzettend fijn werken.

Ik kan nu bijvoorbeeld een browser aan een kant hebben staan en een HTML editor of image editor aan de andere kant van mijn scherm. Voor laptops kom je niet dichter in de buurt van een dual-screen desktop setup dan dit.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je had hier al een soortgelijk topic over lopen, dus ik heb deze twee even gemerged. :)
Pagina: 1