Tijdklok op Philips Garbo Matchline

Pagina: 1
Acties:

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:43

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Topicstarter
Ik ben al een tijdje in het bezit van een Philips Garbo Matchline ( info ).

Alleen komt het wel eens voor dat een film toch zo saai is dat ik er bij in slaap val. In sommige gevallen staat de beamer dan toch een uur of 6 teveel aan..best zonde voor de branduren van de lamp.
Helaas heeft Philips er niet een simple 'Sleep-timer' in-geprogt. dus mijn vraag : Is het slecht (voor mijn lamp e.d.) als ik er een externe tijdklok oid voorzet die de stroom dus van mijn beamer afhaalt?

Verwijderd

Dat lijkt me wel, als er actieve koeling inzit dan gaat die ook uit. Dus lijkt het mij dat ook dan de brandduur van de lamp korter word.

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 00:31:
Dat lijkt me wel, als er actieve koeling inzit dan gaat die ook uit. Dus lijkt het mij dat ook dan de brandduur van de lamp korter word.
Euhm ja, Zodra de stroom eraf is dan word de temperatuur van de lamp niet warmer hoor... Dus is er volgens mij geen probleem. Alleen of het LCDtje van binnen het zo leuk vind en andere elektronica ... tjah denk het niet.

Moet je niet zo stoned je films kijken :P

Samen staan we sterk!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:35

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Zover ik weet mag je een beamer NOOIT uitzetten door de stroom eraf te halen. Als je op het uitknopje drukt dan koelt de ventilator de lamp meestal nog een tijdje na en als die genoeg is afgekoeld springt de beamer uit.

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

niet doen man ... is héél slecht voor je beamer...

je kan misschien een timer inbouwen op een mechanisme dat op de aan/uitknop drukt ofzo (zoals homer simpson een knoppendrukkertje had voor zijn computer:))

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

Bzzje

Negeren is vooruitzien

of je zet een wekker neer die jou wakker maakt, zodat je hem uit kan zetten :)

Negeren is vooruitzien

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Bzzje schreef op 07 februari 2004 @ 12:40:
of je zet een wekker neer die jou wakker maakt, zodat je hem uit kan zetten :)
Haha, dat is inderdaad de simpele oplossing... :)

Samen staan we sterk!

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Of je neemt een programeerbare afstandsbediening waarin je een programma maakt die om een bepaalde tijd de beamer uitschakelt.

Palm + Omniremote werkt leuk.

Of een Pronto Pro ? (Weet niet of die ook een klok functie heeft)
Pagina: 1