[3dmax] Matrix bullet-trail probleem

Pagina: 1
Acties:

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Wegens verveling dat weer voortkomt uit de griep ben ik bezig met een bullet-trail te maken zoals je die ook ziet in films als The Matrix.

Handige tutorial gevonden die net even wat moeilijker is dan ik graag zou willen. Vandaar ook dat er in mijn project een rare achtergrond achter mijn trail schuift. Hier een plaatje en daaronder kan je een filmpje zien waarin het effect nog duidelijk te zien is.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mvdeng/niels/bullettrail.jpg

Filmpje

Bij die tutorial zat een max file welke je kon gebruiken mocht je niet uit de tutorial komen. Nu heb ik die gebruikt en m'n eigen achtergrond erin gebonjourd echter nu krijg ik die rare "staart".

Weet iemand welke optie ik moet uitschakelen om alleen die trail te behouden zodat dat maffe plaatje achter m'n trail verdwijnt?

[ Voor 3% gewijzigd door vleppyniles op 06-02-2004 23:09 ]

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Moge mensen,

Ik zal m'n eigen vraag maar even beantwoorden. Ten eerste staat m'n topic niet helemaal juist hier. Volgens mij hoort dit in WB&G. :)

Afijn. Dat rare plaatje achter de staart van m'n trail is er om te zorgen dat m'n staart langzaam verdwijnt. Hij mapped dus volgens mij die achtergrond op het achterste gedeelte van de staart met een geleidelijke opacity.

Dat heb ik weg weten te halen via m'n environment settings. Het lukte me toen niet om een avi als environment background te plaatsen (wel een bmp) maar dat doe je dus als een 2d map --> bitmap --> en dan kan je vanzelf avi kiezen.

Niets lekkerders dan je eigen probleem op te kunnen lossen.

Mag dicht dus. :)