Toon posts:

Dell computers

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt om een nieuwe computer aan te schaffen, ik zit te twijfelen of ik er eentje moet laten bouwen zodat ik zelf de onderdelen kan samenstellen of gewoon een 'Dell' multimedia pc kopen.
Heeft iemand ervaringen met dell? is het mogelijk om uit te breiden later, bv een nieuwe videokaart of geluidskaart,is het mogelijk om er linux op te draaien.?
Of zijn ze net zo verrot als die compaqs die als je er iets upgrade dat gelijk je hele systeem tekeer gaat.

Acumba

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dells zijn perfecte PC's, alleen een beetje aan de dure kant... da's het enige nadeel...

Zorg wel dat je een minitower (of groter) neemt, want de desktop is weliswaar zeer mooi, maar niet echt praktisch als je wilt gaan uitbreiden...

Enneh, neem geen Dell-monitor, die zijn ronduit lelijk...

PS : ik weet waarover ik praat, bij ons op mijn werk (TUE) hebben we de Dell P3-500 als standaard-PC (mét een Philips 107P-monitor, perfect !) :)

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Bij m'n werkgever gaan ook Dell's over de vloer. Zijn wel iets beter als de meeste Compaq's en HP's want daar zit soms echt bagger tussen(i810 plankjes), maar er gaat toch niets boven een zelfgebouwde PC. Sneller, stabieler en voldoet precies aan je wensen.

Rest dat Dell de enige met alleen Inteelts is en al zou Dell nog zooo goed zijn. No way jose.

Verwijderd

Dell's zijn prima als je een stabiele, redelijk snelle en goed-gesupporte PC wil hebben.
Als je een tweaker bent moet je absoluut geen Dell kopen, omdat er Intel Mobo's inzitten die gelocked zijn op FSB, dus overclocken kun je wel vergeten, mobo vervangen gaat ook niet zo makkelijk omdat je dan ook de voeding moet veranderen (is niet compatible).
Uitbreiden met normale kaarten (of normale RAM) kan wel, die is niet anders dan non-Dell (dus niet zoals bij Compaq).

wildhagen; Dell maakt AFAIK zelf geen monitors, maar gebruikt OEM's van oa Philips en Sony (zo is een Dell 1226H bijv. een Philips 109S)

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

bij sommige dell pc's is de videokaart geintegreerd op het moederbord ( bij mij op het werk tenminste, ik weet niet of dit standaard is)
is je videokaart toedeledoki kan je een hele nieuwe mobo kopen....... :(

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een goede PC bouwer?, ik dacht aan Paradigit of Powerline

Verwijderd

Nah,

Probeer us www.comptechworld.nl (Huizen). Daar weten ze wat ze doen en is de prijs veel beter. 'k Heb er nu voor mezelf en twee vrienden een PIII 450 besteld, geheel volgens eigen specs. Werkt perfect en wordt snel samengesteld. Service bij problemen is ook goed. De merken die jij noemt zijn grotere bedrijven die veel meer (volgens goed Nederlands) "overhead" kosten maken. Doe er je voordeel mee.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Ik heb nu een Dell XPS550 voor me staan, en ik ben er dik tevereden over.
Ik heb um via een PC-prive projekt van m'n vriendin. Ik was wat sceptisch,omdat ik altijd m'n PC's zelf bouw.
Kan niet anders zeggen: het ziet er puik uit!
Kabeltjes netjes opgebonden, documentatie is zeer uitgebreid (wel toegespitst op newbie's)en de onderdelen zijn van top merken:
SB live!, Diamond 770, Hitachi DVD, Mpeg2 kaart (als beste getest bij C'T), M990 19" monitor (Sony)met glashelder plaatje.
Duur vind ik ze niet, omdat je voor dat geld een paar kilo zachtewaren bijgeleverd krijgt, met 1 jaar recht op gratis updates.
kan je toch ff een legale versie van win en McAfee enz. op de kop tikken ;)
Enige nadeel is de beperkte uitbreiding van 5'25" HW.

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Ik zou ook voor zelfbouw kiezen. Als je je een beetje in hardware verdiept kun je heel goed zelf een systeempje samenstellen met alleen maar de beste onderdelen.
Ik heb even op de site van Dell gekeken en vind het assortiment wel erg beperkt.

Ik sluit me geheel bij Ollie aan en zou ook adviseren om even de site van Comptechworld te bekijken. Ze hebben een breedt assortiment met de beste merken tegen goede prijzen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Retardo : dat van die monitoren wist ik niet... maar ik vind de beeldkwaliteit van de standaard meegeleverde monitoren echte bagger... daarnaast ziet de behuizing er ook afschuwelijk uit (mijn mening ;)).

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

wildhagen; de standaard monitor is dus steeds een andere, soms een Philips, soms een sony, dus er is niet echt een standaard monitor (is afhankelijk van systeem). De kasten zijn IMO juist een groot voordeel, prachtige Palo Alto's, alles netjes afgerond, goeie airflow, snel open te krijgen en alles goed te bereiken, alleen dus meestal maar 2 5.25" bays...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik bedoelde de kasten van de monitoren die ik heb gezien (geen idee of het philips of sony's waren...). De kasten van de PC's vind ik juist heel erg mooi : simpel te openen (twee knoppen), mooi uiterlijk etc... alleen een beetje uitbreidingsruimte idd. Daarom zei ik in mijn eerste reactie ook : neem een minitower-uitvoering...

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1