Sorry voor de vage titel, maar het is ook een vaag probleem. Wat is er gebeurt: Tijdens het spelen van een potje schaak op Yahoo Games klonken er opeens melodieuze piepjes via de PC spieker en begon mijn harde schijf 'iets te doen'. Lampje bleef continu aan. De knakker tegen wie ik aan het spelen wat schreef iets van 'da's jammer he' en was toen weg. Mijn PC liep vervolgens vast. Ik ben dus live gehacked lijkt het.
Na het booten blijkt wat mijn harde schijf aan het doen was: In mijn e:\mp3_ directory zijn ongeveer 8000 mp3's gedelete, inclusief directory structuur
Nu komt het vreemde. De harddisk ruimte (FAT32 overigens) is niet vrijgegeven, mijn free disk space is het zelfde als voor de attack. Na wat searchen op Google en de GOT search heb ik FinalRecovery gedownload om de gedelete files te recoveren. Maar dit tooltje geeft aan dat de files nog bestaan (?), terwijl via explorer en de dos command prompt geen file meer te bekennen is (ook niet hidden ofzo). Zie screen shots. Met FinalRecovery kan ik de files niet recoveren omdat ze niet gedelete zijn volgens dat programma.
Wie weet hoe ik mijn files kan redden?.
Ik zit bijna te janken hier
ScreenShot Explorer:

Screenshot FinalRecovery:

Facts:
- OS = Windows XP Professional
- Formatering = FAT32
- Er draaide ten tijden van de aanval geen firewall <stom ik weet het>
- Het draaien van scandisk levert geen fouten op.
- Tijdens dat potje schaak draaide WinAmp 2.81 op de achtergrond
- Alle files inclusief subdirs zijn weg.
Na het booten blijkt wat mijn harde schijf aan het doen was: In mijn e:\mp3_ directory zijn ongeveer 8000 mp3's gedelete, inclusief directory structuur
Nu komt het vreemde. De harddisk ruimte (FAT32 overigens) is niet vrijgegeven, mijn free disk space is het zelfde als voor de attack. Na wat searchen op Google en de GOT search heb ik FinalRecovery gedownload om de gedelete files te recoveren. Maar dit tooltje geeft aan dat de files nog bestaan (?), terwijl via explorer en de dos command prompt geen file meer te bekennen is (ook niet hidden ofzo). Zie screen shots. Met FinalRecovery kan ik de files niet recoveren omdat ze niet gedelete zijn volgens dat programma.
Wie weet hoe ik mijn files kan redden?.
Ik zit bijna te janken hier
ScreenShot Explorer:

Screenshot FinalRecovery:

Facts:
- OS = Windows XP Professional
- Formatering = FAT32
- Er draaide ten tijden van de aanval geen firewall <stom ik weet het>
- Het draaien van scandisk levert geen fouten op.
- Tijdens dat potje schaak draaide WinAmp 2.81 op de achtergrond
- Alle files inclusief subdirs zijn weg.
[ Voor 4% gewijzigd door Fulcrum2000 op 07-02-2004 04:10 ]
AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x