Vraag over temperatuur xp64 3200+

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Zeg mensen,

Ik heb net een xp64 3200+ in mijn pc hangen op een asus k8v deluxe mobo, en ik wil de zaak eeen beetje gaan OC'en.

Ik wil ten eerste weten of de koeler die erbij zat (de originele AMD koeler uit de box-versie) genoeg is om hem een beetje te beefen. Ik wil ook graag weten wat een normale temp is voor die cpu, ik heb er namelijk het een en het ander aan 80mm koelers omheen staan. Hierdoor wordt mijn cpu max 39C, ook al laat ik hem een hele tijd hard draaien (een uur, rond de 90%).

Heeft er iemand nog tips (naast die uit de FAQ, ik heb die gelezen) voor het overclocken van dit ding?

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-01 10:58
Of de koeler genoeg is merk je vanzelf, de temperatuur zou ik niet ver boven de 60-65 C uit laten komen. Als de processor te warm wordt merk je het vanzelf wel :+

Overigens bestaat de xp64 niet, het is een athlon64 of een athlon xp, maar de combo kan (nog) niet.

Verwijderd

Je moet je temps zo laag mogelijk laten, want hoe hoger de temps ook hoe meer kans dat je systeem instabiel wordt (bij een overklok dan)

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
BoudewijnLinux schreef op 06 februari 2004 @ 22:33:
Zeg mensen,

Ik heb net een xp64 3200+ in mijn pc hangen op een asus k8v deluxe mobo, en ik wil de zaak eeen beetje gaan OC'en.

Ik wil ten eerste weten of de koeler die erbij zat (de originele AMD koeler uit de box-versie) genoeg is om hem een beetje te beefen. Ik wil ook graag weten wat een normale temp is voor die cpu, ik heb er namelijk het een en het ander aan 80mm koelers omheen staan. Hierdoor wordt mijn cpu max 39C, ook al laat ik hem een hele tijd hard draaien (een uur, rond de 90%).

Heeft er iemand nog tips (naast die uit de FAQ, ik heb die gelezen) voor het overclocken van dit ding?
Die standaard koeler is al een prima ding, ben er momenteel een 3400 mee aan het inbranden en oc-en voor die onder de prom gaat. Bij 11*242 was bij een uurtje of wat hotcpu de 60 graden eigenlijk wel het gemiddelde. Maar met een fanductje en ander fan zou hij toch wat koeler moeten worden.

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

cryforhelp schreef op 06 februari 2004 @ 22:42:
Of de koeler genoeg is merk je vanzelf, de temperatuur zou ik niet ver boven de 60-65 C uit laten komen. Als de processor te warm wordt merk je het vanzelf wel :+

Overigens bestaat de xp64 niet, het is een athlon64 of een athlon xp, maar de combo kan (nog) niet.
Combo zal er waarschijnlijk ook niet komen. Er komen AthlonXP's die op de hammer core gebasseerd zullen zijn, maar deze missen waarschijnlijk ook de 64bits functionaliteit.

Ik heb mijn 3200+ van 2000 op 2250 staan, met een boxed cooler. Rating zit dan tegen de 3500+ aan als het goed is..

Hier nog wat infor.: [rml][ OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 2[/rml]

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
mr._Anderson schreef op 07 februari 2004 @ 17:39:
[...]

Combo zal er waarschijnlijk ook niet komen. Er komen AthlonXP's die op de hammer core gebasseerd zullen zijn, maar deze missen waarschijnlijk ook de 64bits functionaliteit.

[/rml][/TOPIC]
Zouden deze dan in socket A gaan?? :9

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 11:47
El Snorro schreef op 07 februari 2004 @ 21:24:
[...]

Zouden deze dan in socket A gaan?? :9
Socket 754
Pagina: 1