Toon posts:

ADSL Wanadoo + router instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik zou heel graag willen weten hoe ik mijn SMC7004ABR router moet instellen zodat ik internet kan delen over meerdere computers.
Ik heb de laatste firmware geupdate maar ik kom er niet uit. Ik weet nou niet of ik PPPoE of PPP over ethernet moet instellen. kan iemand mij helpen.

Ruben

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zit er geen handleiding bij? Staat er niets op de website van Wanadoo?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
jawel, maar niet voor de instellingen van wanadoo adsl, me internet doet het prima als ik gewoon via de modem zit aangesloten, maar nu wil ik dus me router ertussen gooien. Alleen zie ik overal iets anders over het instellen van de router, maar ik kom er gewoon niet uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 22:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik lees net dat wanadoo L2TP gebruikt, maar heb ook gelezen dat ze overgestapt zijn naar pppoe/pppoa.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 22:23:
jawel, maar niet voor de instellingen van wanadoo adsl, me internet doet het prima als ik gewoon via de modem zit aangesloten, maar nu wil ik dus me router ertussen gooien. Alleen zie ik overal iets anders over het instellen van de router, maar ik kom er gewoon niet uit.
ertussen? jouw router heeft een eigen dsl modem :P

btw, welk netwerk heb je? voor kpn/bbned heb ik de settings ergens, dus als je die hebt zoek ik ze ff op

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wanadoo adsl lite. en ik heb alleen een ethernet modem/router van kpn gekregen, dus die is niet geschikt voor meerdere computers. Ik had die smc router nog thuis liggen, probeer wat geld te besparen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 22:33:
ik heb wanadoo adsl lite. en ik heb alleen een ethernet modem/router van kpn gekregen, dus die is niet geschikt voor meerdere computers.
tuurlijk wel, alleen ff switch ertussen douwen.

anyways settings voor je smc router ga ik ff opzoeken

Verwijderd

Topicstarter
thnx dude, hardstikke bedankt.

ik weet dat ik een hub of switch kan aanschaffen, maar ik probeer gewoon geld te besparen. ;)

Verwijderd

PPPoA
encapsulation: VC MUX
AAL5 enc: LLC
VPI/VCI: 8/48

zou moeten werken :)
voor de search: alleen met kpn adsl dus he

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 22:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
hehe, het leuke is dat me router wel PPPoE al instelling heeft, maar ik nergens iets anders kan invullen dan gebruikersnaam en wachtwoord.

Verwijderd

Topicstarter
is het nog wel mogelijk met deze router??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 22:54:
is het nog wel mogelijk met deze router??
ehm als het goed is wel ja :P
surf naar 192.168.2.1
<kan zijn dat er al een router-ww is ingesteld, hoeft niet>
klik op "setup wizard"
volg de instructies op het scherm. vul in als ze daarom vragen, kan zijn dat je niet alles hoeft te weten.

tip: zoek even de dns van wanadoo op, deze kan je router niet zelf uitvinden.

en laat je niet afleiden door die PPPoE. dat menuutje staat er alleen maar in voor als je het nodig mocht hebben, maar dat heb je niet. KPN maakt gebruik van PPPoA

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 23:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
helaas heeft mijn versie geen wizard, maar das niet het probleem. Ik stel me username in en wachtwoord en service name laat ik leeg. het dns heb ik ingevuld.
Ik ga het nu nog 1x proberen, als het dan nog niet lukt is het genoeg voor vanavond. in ieder geval hardstikke bedankt. ik laat wel weten of het gelukt is ofniet.

ruben

Verwijderd

Topicstarter
euhm, als ik alleen PPPoE heb en geen PPPoA, maakt dat uit??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 23:09:
helaas heeft mijn versie geen wizard, maar das niet het probleem. Ik stel me username in en wachtwoord en service name laat ik leeg. het dns heb ik ingevuld.
Ik ga het nu nog 1x proberen, als het dan nog niet lukt is het genoeg voor vanavond. in ieder geval hardstikke bedankt. ik laat wel weten of het gelukt is ofniet.

ruben
ok, nou ga ik me even heel erg schamen :X |:(

ik heb het typenummer ff verkeerd gelezen in je openingspost. je hebt een 7004, en ik dacht aan een 7404. dat betekent dat er dus helemaal geen dsl modem in zit... sorry sorry sorry. wat je kan doen is je oude kpn modem gebruiken, en de smc als breedband router (dat zou wel meteen moeten werken), of gewoon je kpn speedtouch geval als router, en die smc als switch (zonder de router te gebruiken)
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 23:10:
euhm, als ik alleen PPPoE heb en geen PPPoA, maakt dat uit??
zie hierboven. sorry, sorry. foutje ;(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 23:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
8)7 haha, lol. Dat geeft niet joh. maar is een goed idee om de router gewoon als switch te gebruiken, ga kijken of dat lukt. thnx voor de tip.

Verwijderd

Topicstarter
}:O wat een gekoet, en ik had gewoon me router meteen als switch kunnen gebruiken. HIJ WERKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en het was zo simpel _/-\o_ thxn dude , your tha man.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 23:23:
}:O wat een gekoet, en ik had gewoon me router meteen als switch kunnen gebruiken. HIJ WERKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en het was zo simpel _/-\o_ thxn dude , your tha man.
en hij surfde nog lang en gelukkig O+

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nu nog voor de volgende keer deze Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif knop vinden, en dan is het helemaal goed :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Pagina: 1