[WinXP] Extra item aan context menu IE

Pagina: 1
Acties:

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 14:05
Als ik een plaatje bekijk in Interner Explorer wil ik regelmatig inzoomen om het beter te bekijken. Daarvoor moet ik eerst het plaatje opslaan of naar het plakbord kopieren en daarna Irfanview opstarten om vervolgens het plaatje te openen. Ik ben lui en dat moet sneller kunnen. Mijn plan was om dus een link in het contextgevoelige menu (rechtermuisknop that is) toe te voegen. Dat wanneer je rechtsklikt op een plaatje je kan kiezen voor 'open with irfanview' en klaar.

Via google kwam ik bij http://msdn.microsoft.com...ext/tutorials/context.asp . Dit heb ik uitgevoerd. Het item verschijnt in mijn menuutje, maar er op klikken geeft geen effect.
Ik heb:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\MenuExt\Open with Irfanview

met

(Standaard) REG_32 res://C:\Progra~1\irfanv~1\i_view32.exe
Contexts REG_DWORD 0x00000002 (2)

Bij de gegeven site staat dan Context een Binary value moet zijn, maar dan valt 0x2 niet in te vullen. Wat mij wel opvalt is dat alle overige menuitems naar een html pagina verwijzen. Alleen bij Excel wordt naar een exe verwezen.

Wie kan mij hierbij helpen?

Verwijderd

Kijk eens in Irfanview, klik op options|properties, tabblad extensions, vakje linksonder aanvinken, en klaar is Klara.

• Tim Schuhmacher
nee, ik heb het hier over het contextgevoeligemenu in de internetbrowser (IE) en niet de shellmenuus waar jij het over hebt.

Verwijderd

Probeer het (in regedit) eens met nieuwe DWORD-waarde (is ook een soortement van binair :? ..in ieder geval is dat ook gebruikt bij het "exporteren naar excel")
Dan bij waardegegevens een 2 invullen.

(http://www.geekgirls.com/windows_registry02.htm)
DWORD values are 32-bit binary values, represented in hexadecimal and decimal, with the hex value shown first followed by the decimal equivalent shown in parentheses, thus:

0x00000000 (0)

DWORD stands for double word. There are eight bits in a byte and two bytes – 16 bits – create what programmers term a word. Hence the 32-bit values are double words.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 01:58 . Reden: ik was nog wat te vaag ]

• Tim Schuhmacher
In mijn startpost zie je dat ik dat al gedaan heb. en dat dus niet werkt.

• Tim Schuhmacher
Schopje: Niemand die mij kan helpen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik verplaats je topic eventjes naar Software Algemeen - misschien dat je daar meer geluk hebt, en bovendien horen vragen over IE en irfanview daar thuis :)

Windows Operated Systems >> Software Algemeen

• Tim Schuhmacher
Oh okay sorry en bedankt. Ik had het editten van het register in WOS gedacht.

Verwijderd

In mijn startpost zie je dat ik dat al gedaan heb. en dat dus niet werkt.
Ik zie in je startpost dat het met een binaire waarde hebt gedaan. Je hebt het dus niet met DWORD-waarde gedaan. "Binair" werkt niet, over "DWORD" heb jij in startpost niets gezegd.

Even herhalen dan maar: als je een nieuwe DWORD-waarde aanmaakt, zul je zien dat je wel 0x00000002 kunt invullen:
Rechtermuisknopklik in regedit: en dan Nieuw -> DWORD-waarde, door bij de waardegegevens "2" in te vullen, krijg je als resultaat 0x00000002
Bij mij werkt dat wel, lijkt me dat je dezelfde regedit en Internet Explorer hebt als ik. Doe eens gek en probeer het uit! :P
Schopje: Niemand die mij kan helpen?
Je bent al geholpen. Even goed lezen. :/

• Tim Schuhmacher
Maar dat wat jij uitlegd heb ik toch in mij startpost staan, of begrijp ik jouw niet goed?
Tim Schuhmacher schreef op 06 februari 2004 @ 21:50:
Ik heb:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\MenuExt\Open with Irfanview

met

(Standaard) REG_32 res://C:\Progra~1\irfanv~1\i_view32.exe
Contexts REG_DWORD 0x00000002 (2)
Hoe dan ook ik heb het opnieuw gedaan zoals jij beschrijft (het resultaat ziet er dus gelijjk uit als registersleutel van ''Export to Microsoft Excel", maar werkt nog steeds niet. Het menuitem verschijnt wel als ik op een plaatje rechtsklik, maar irfanview wordt niet geopend. Bij jouiw dus wel, catbyte?

Verwijderd

Ik ging in op je oorspronkelijk vraag:
Bij de gegeven site staat dan Context een Binary value moet zijn, maar dan valt 0x2 niet in te vullen.
Dit was simpelweg op te lossen door niet nieuwe binaire waarde te keizen maar nieuwe dword-waarde.

Ik ben nu ook even aan het stoeien met Irfanview in het context menu van IE, waarschijnlijk moet het met de command line options clipcopy en/of clippaste. Zodra ik erachter ben wat het precies moet zijn, gooi ik het hier neer.

Verwijderd

hmm...het halve internet afgezocht, maar de oplossing is er (nog) niet.
Standaard verwijzen die menuExt rakkers naar htm(l)-bestanden zoals je zelf al schreef. Je kunt ook naar .exe verwijzen, maar dan moet je wel de 'string resource' weten. Bij Excel is dat kennelijk 3000. Hierr heb ik verder geen kaas van gegeten, dus wat in godsnaam die string resource is van Irfanview, geen idee.

Het komt er dus op neer dat je zelf wat code (javascript) mag gan schrijven, waarin staat wat er gebeuren moet met het geselecteerde plaatje. Dit zet je weer in een .htm(l) bestand.

Zie ook hier: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;177241

Ik geef het voorlopig even op.

• Tim Schuhmacher
Nou ja jammer, iig bedankt voor de moeite. Misschien dat ik er nog eens mailtje naar de maker van IrfanView aan waag.
Pagina: 1