Verwijderd
Verwijderd
anyway: nooit bewezen dat het werkt, niet terug te draaien, onmenselijk, duur.
niet doen dus.
ow ja: levenslange gevangenisstraf is het alternatief, maar da's een open deur
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 21:30 ]
Verwijderd
neuh. deur op slot en elke dag voor 30 ct vretenMike Jarod schreef op 06 februari 2004 @ 21:30:
Duur
Lijkt me dat iemand 20 jaar opsluiten meer kost
serieus: het probleem is met name dat een verdachte alles zal proberen om de doodstraf te ontlopen (iemand die levenslang heeft, heeft geen belang bij dat soort dingen om zijn leven te rekken). dat is gewoon hardstikke duur. verder is de uitvoering niet goedkoop.
ik heb het dus wel over westerse landen zoals de VS. doodstraf op zijn chinees is wel goedkoop
W&L topics hebben doorgaans bijna een hele essay als startpost.
Nu is dat misschien niet iedereen gegeven, maar dit is wel het andere uiterste.
[ Voor 50% gewijzigd door The_Sukkel op 06-02-2004 21:40 ]
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Onmenselijk? En dat gene dat je gedaan hebt om de doodstraf te verdienen, is dat wel menselijk?Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 21:29:
beetje magere topicstart? er zijn btw al zat goede topics over.
anyway: nooit bewezen dat het werkt, niet terug te draaien, onmenselijk, duur.
niet doen dus.
ow ja: levenslange gevangenisstraf is het alternatief, maar da's een open deur
Verwijderd
nee, zeg ik dat dan? maar mensenrechten kun je nou eenmaal niet kwijt raken, wat er ook gebeurt.Billie schreef op 06 februari 2004 @ 21:49:
[...]
Onmenselijk? En dat gene dat je gedaan hebt om de doodstraf te verdienen, is dat wel menselijk?
maargoed, belangrijkste argumenten blijven voor mij: doodstraf werkt niet, en is niet terug te draaien.
Betere methode is het heropvoeden van mensen. Tuurlijk zullen er bepaalde typen mensen zijn waar het niet op werkt. Gevangenis straf werkt alleen als de persoon in kwestie er ook daadwerkelijk spijt van heeft.
Je zou het kunnen vergelijken met "naar je kamer" gestuurd te worden als je klein ben. Als je weet dat je fout ben leer je er wat van. Ben je er heilig van overtuigt dat wat je gedaan heb goed is. Dan vindt je het oneerlijk dat je "naar je kamer" bent gestuurd, en leer je niet van je fouten. Helemaal als er niet over gesproken wordt. tijdens of na de straf.
Maar goed dat is mijn mening.
[typo's]
[ Voor 6% gewijzigd door TWBMS op 06-02-2004 21:59 ]
Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees
Zeg je hier nou dat (1) er mensen zijn die geen spijt hebben en (2) dat die mensen wel de doodstraf mogen krijgen? Dan vraag ik (3) wat je dan aanmoet met geesteszieken die zware misdrijven begaan en toch geen spijt hebbenTWBMS schreef op 06 februari 2004 @ 21:57:
Gevangenis straf werkt alleen als de persoon in kwestie er ook daadwerkelijk spijt van heeft.
Voor de rest geheel eens met gunhead: als iemand de doodstraf probeert te ontlopen kost dat héél veel geld - en, wat ik erger vind, ook nog wel 'ns meer levens. Invoering creeert extra misdaad.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Voorbeelden:
De verkrachter die op zijn proefverlof zijn bewaakster verkracht.
Charles Manson en Ted bundy's tiepen.
Levenslang (maar dan ook echt levenslang) de gevangenis in heeft ook geen nut wat betreft opvoeding om dat de overtreder dan ook nooit meer de gevangenis uit komt. Dus hetgeen dat hij zou moeten leren kan hij nooit in praktijk brengen.
Verder ben ik tegen levenslang ipv de doodstraf om de volgende reden:
- Je straft iemand waarschijnlijk meer met em zijn hele leven in de gevangenis te zetten en hem het beseft te geven dat hij nooit weer vrij zou komen
- Het belast de samenleving enorm, zo blijft de samenleving voor die 5x moordenaar gestraft worden
Ik ben ook niet gek, ik weet dat in een land waar je voor een politieke moord weer binnen 8 jaar op straat staat, waar je geen straf krijgt voor het smokkelen van
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Verwijderd
daar valt aan te werken:./Proxy schreef op 06 februari 2004 @ 23:22:
Levenslang (maar dan ook echt levenslang) de gevangenis in heeft ook geen nut wat betreft opvoeding om dat de overtreder dan ook nooit meer de gevangenis uit komt. Dus hetgeen dat hij zou moeten leren kan hij nooit in praktijk brengen.
Verder ben ik tegen levenslang ipv de doodstraf om de volgende reden:
- Je straft iemand waarschijnlijk meer met em zijn hele leven in de gevangenis te zetten en hem het beseft te geven dat hij nooit weer vrij zou komen
ik heb wel een ideetje gehoord van iemand die zei: laat een veroordeelde maar kiezen: levenslang of doodstraf.
daar kan ik me wel in vinden, omdat ik sowieso vind dat iedereen altijd op elk moment zou mogen bepalen offie dood wil (pil van drion), maar da's een andere discussie.
dat is dus niet waar. de doodstraf is simpelweg duurder. van iemand die vast zit heb je echt geen last hoor, hij zit tenslotte tussen 4 muren.- Het belast de samenleving enorm, zo blijft de samenleving voor die 5x moordenaar gestraft worden
hier zijn genoeg topics over op got. Of wil je de laatste meningen weten? Ik ben tegen. "Gij zult niet doden". Hoewel ik totaal niet gelovig ben, ben ik van mening dat beschaafde mensen niet anderen zullen afslachten. Bovendien is de doodstraf niet ongedaan te maken. Dood blijft dood, ook al is de onschuldigheid achteraf bewezen.
[ Voor 18% gewijzigd door Confusion op 06-02-2004 23:33 ]
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Dit topic is gesloten.
![]()