Toon posts:

de doodstraf

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ben je voor of tegen?
wat is een goed alternatief?

Verwijderd

wat vind je zelf? en onder welke situatie bedoel je die vraag? beetje meer inhoud aan de startpost en je eigen mening. dan wil ik ook best mijn antwoord geven :)

Verwijderd

beetje magere topicstart? er zijn btw al zat goede topics over.

anyway: nooit bewezen dat het werkt, niet terug te draaien, onmenselijk, duur.
niet doen dus.

ow ja: levenslange gevangenisstraf is het alternatief, maar da's een open deur

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 21:30 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Duur :?

Lijkt me dat iemand 20 jaar opsluiten meer kost :?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd

Mike Jarod schreef op 06 februari 2004 @ 21:30:
Duur :?

Lijkt me dat iemand 20 jaar opsluiten meer kost :?
neuh. deur op slot en elke dag voor 30 ct vreten :P

serieus: het probleem is met name dat een verdachte alles zal proberen om de doodstraf te ontlopen (iemand die levenslang heeft, heeft geen belang bij dat soort dingen om zijn leven te rekken). dat is gewoon hardstikke duur. verder is de uitvoering niet goedkoop.
ik heb het dus wel over westerse landen zoals de VS. doodstraf op zijn chinees is wel goedkoop :Y)

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

De startpost is een discussie niet waardig...zeker niet voor een W&L topic...
W&L topics hebben doorgaans bijna een hele essay als startpost.
Nu is dat misschien niet iedereen gegeven, maar dit is wel het andere uiterste.

[ Voor 50% gewijzigd door The_Sukkel op 06-02-2004 21:40 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-01 09:09
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 21:29:
beetje magere topicstart? er zijn btw al zat goede topics over.

anyway: nooit bewezen dat het werkt, niet terug te draaien, onmenselijk, duur.
niet doen dus.

ow ja: levenslange gevangenisstraf is het alternatief, maar da's een open deur
Onmenselijk? En dat gene dat je gedaan hebt om de doodstraf te verdienen, is dat wel menselijk? :?

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik vind dat je dan een beetje voor God gaat spelen, en dat vind ik niet goed. Wie ben jij om over andermans leven te beslissen? Wat die dader gedaan heeft is al erg genoeg....

Verwijderd

Billie schreef op 06 februari 2004 @ 21:49:
[...]

Onmenselijk? En dat gene dat je gedaan hebt om de doodstraf te verdienen, is dat wel menselijk? :?
nee, zeg ik dat dan? maar mensenrechten kun je nou eenmaal niet kwijt raken, wat er ook gebeurt.

maargoed, belangrijkste argumenten blijven voor mij: doodstraf werkt niet, en is niet terug te draaien.

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
Doodstraf.... hmm, persoonlijk vindt ik dat een makkelijke "uitweg".

Betere methode is het heropvoeden van mensen. Tuurlijk zullen er bepaalde typen mensen zijn waar het niet op werkt. Gevangenis straf werkt alleen als de persoon in kwestie er ook daadwerkelijk spijt van heeft.

Je zou het kunnen vergelijken met "naar je kamer" gestuurd te worden als je klein ben. Als je weet dat je fout ben leer je er wat van. Ben je er heilig van overtuigt dat wat je gedaan heb goed is. Dan vindt je het oneerlijk dat je "naar je kamer" bent gestuurd, en leer je niet van je fouten. Helemaal als er niet over gesproken wordt. tijdens of na de straf.

Maar goed dat is mijn mening. :) hoeven jullie niet mee eens te zijn.

[typo's]

[ Voor 6% gewijzigd door TWBMS op 06-02-2004 21:59 ]

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

TWBMS schreef op 06 februari 2004 @ 21:57:
Gevangenis straf werkt alleen als de persoon in kwestie er ook daadwerkelijk spijt van heeft.
Zeg je hier nou dat (1) er mensen zijn die geen spijt hebben en (2) dat die mensen wel de doodstraf mogen krijgen? Dan vraag ik (3) wat je dan aanmoet met geesteszieken die zware misdrijven begaan en toch geen spijt hebben :) Ik wil dan trouwens ook wel even weten wat 'geestesziek' precies is, en hoe je het kan vaststellen :)

Voor de rest geheel eens met gunhead: als iemand de doodstraf probeert te ontlopen kost dat héél veel geld - en, wat ik erger vind, ook nog wel 'ns meer levens. Invoering creeert extra misdaad.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Van mij mag het alleen door iemand die nog nooit van zijn leven heeft gezondigd.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik zie de doodstraf niet als straf (de dader zou van een straf moeten leren), maar als manier om de samenleving veiliger te maken en te ontlasten van gevallen die in geen geval weer de samenleving meer inmogen.

Voorbeelden:
De verkrachter die op zijn proefverlof zijn bewaakster verkracht.
Charles Manson en Ted bundy's tiepen.

Levenslang (maar dan ook echt levenslang) de gevangenis in heeft ook geen nut wat betreft opvoeding om dat de overtreder dan ook nooit meer de gevangenis uit komt. Dus hetgeen dat hij zou moeten leren kan hij nooit in praktijk brengen.

Verder ben ik tegen levenslang ipv de doodstraf om de volgende reden:

- Je straft iemand waarschijnlijk meer met em zijn hele leven in de gevangenis te zetten en hem het beseft te geven dat hij nooit weer vrij zou komen
- Het belast de samenleving enorm, zo blijft de samenleving voor die 5x moordenaar gestraft worden

Ik ben ook niet gek, ik weet dat in een land waar je voor een politieke moord weer binnen 8 jaar op straat staat, waar je geen straf krijgt voor het smokkelen van <3 KG, waar je als dader van een misdrijf meer sympathie krijgt als een slachtoffer en waar strafrecht een grap is behalve als er een rechter of OvJ bedreigd wordt, NOOIT een doodstraf uitgesproken zal worden.

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

./Proxy schreef op 06 februari 2004 @ 23:22:
Levenslang (maar dan ook echt levenslang) de gevangenis in heeft ook geen nut wat betreft opvoeding om dat de overtreder dan ook nooit meer de gevangenis uit komt. Dus hetgeen dat hij zou moeten leren kan hij nooit in praktijk brengen.

Verder ben ik tegen levenslang ipv de doodstraf om de volgende reden:

- Je straft iemand waarschijnlijk meer met em zijn hele leven in de gevangenis te zetten en hem het beseft te geven dat hij nooit weer vrij zou komen
daar valt aan te werken:
ik heb wel een ideetje gehoord van iemand die zei: laat een veroordeelde maar kiezen: levenslang of doodstraf.
daar kan ik me wel in vinden, omdat ik sowieso vind dat iedereen altijd op elk moment zou mogen bepalen offie dood wil (pil van drion), maar da's een andere discussie.
- Het belast de samenleving enorm, zo blijft de samenleving voor die 5x moordenaar gestraft worden
dat is dus niet waar. de doodstraf is simpelweg duurder. van iemand die vast zit heb je echt geen last hoor, hij zit tenslotte tussen 4 muren.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

hier zijn genoeg topics over op got. Of wil je de laatste meningen weten? Ik ben tegen. "Gij zult niet doden". Hoewel ik totaal niet gelovig ben, ben ik van mening dat beschaafde mensen niet anderen zullen afslachten. Bovendien is de doodstraf niet ongedaan te maken. Dood blijft dood, ook al is de onschuldigheid achteraf bewezen.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

We verwachten meer van een topicstart op GoT. W&L is een discussieforum, dus dien je de discussie aan te zwengelen. Laat zien dat je er zelf over nagedacht hebt: geef je eigen mening en onderbouw die met argumenten. Geef bij voorkeur ook argumenten tegen je stelling en jouw tegenargumenten daartegen.

[ Voor 18% gewijzigd door Confusion op 06-02-2004 23:33 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.