[MS ACCESS] fout bij openen via netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Hawk
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01 21:48
Hoi allemaal, ik heb een probleem als ik een access database wil openen via het netwerk. Ik krijg de volgende foutmelding:

Kan admin niet gebruiken, bestand is al in gebruik

BTW kheb een athlon 1200mhz 512mb en een intel 1600mhz 256mb, beide winxp, office xp als testcomputers (100 mbit LAN). Ook gebruik ik voor het testen 2x 200mhz 64mb met win98 en office2000(-->hier moet'tie in gaan draaien)
(Uiteindelijk moet het gaan draaien op 'thin-client' pc's (van neoware) met win2000 server) (dus zonder local hdd)

Ik heb van de db al een front/back-end versie gemaakt (userinterfaces apart van de tabellen). Verder is 95% gemaakt mbv VB

De database staat in gedeelde modus, zonder recordbegrendelingen (menu Extra-->opties-->tab. geavanceerd) Ik heb ook alle formulieren gecontroleerd, maar zij staan allemaal op 'geen recordbegrendelingen' (ik heb ook geprobeert MET recordvergrendelingen, maar dit is ook mislukt)

Ik heb al een paar avondjes zitten googelen en ook rondgekeken op GoT, maar ik heb niks kunnen vinden.

Misschien ook belangrijk: Ik heb 4 vers. accounts aangemaakt (1 fullcontrol, 1 bewerkmachtingingen etc,1 read-only en 1 reservekopie)

Probleem: Als ik een exemplaar open (maakt niet uit welke pc) en op een andere pc ook een exemplaar wil openen dan geeft hij die foutmelding (Kan admin niet gebruiken, bestand is al in gebruik)

Alvast bedankt

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:06

Boss

+1 Overgewaardeerd

Lijkt me dat het niet aan Access ligt maar aan de share instellingen van de pc die je als 'server' gebruikt.
Als je de database opent, zie je dan wel het bestand .ldb bestand verschijnen? Zo niet, dan staat die database waarschijnlijk in een read only dir.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Hawk
Er komt idd geen .ldb (recordvergrendeling) - bestand.
Maar de dir is niet read-only! Kheb het op verschillende computers al geprobeerd met verschillende lagen mappen (C:\mijnmap\database of c:\mijn\eigen\map\database)
Allemaal volledige rechten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:38

pistole

Frutter

heb je op je server in Computer Management al gecheckt of het bestand "in use" is?

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Hawk
Tijdens de testfase heb ik jammergenoeg geen server ter beschikking.
Ik werk nu op een netwerk dmv een hub/switch, en gedeelde schijven.

Maar het probleem doet zich nog steeds voor! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:06

Boss

+1 Overgewaardeerd

Zijn er ook create rechten?
Kan je bijvoorbeeld zelf een bestand aanmaken in die map? (rechterklik -> create -> tekstdoc ofzo)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Hawk
Ja, ik heb (iedereen, ook het netwerk) create rechten. Ik kan alles erin doen wat ik wil (volledig beheer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Hawk
Probleem is opgelost!

Ik heb ALLE computers ge-reboot en toen deed'ie het! :)

Boss en pistole in ieder geval bedankt voor jullie tipz/hulp!

Pagina: 1