Toon posts:

Hoe van avi naar dvd?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

wie o wie kan ons helpen met het volgende probleem:

Wij werken op een pc (van half jaar oud) en adobe premiere 6.5. Wij hebben een film afgerond van een half uur. En proberen dat op dvd te branden. Maar dit lukt ons niet! Hij vraagt om wuf of wup of iets in die geest (ik ben inmiddels gaar van het proberen en denken, vandaar. Maar wat zijn dat voor bestanden? We kunnen ze nergens vinden. In ieder geval zegt de dvd brander als we avi willen branden dat ie het niet kent en het bestand niet compatibel is.

Vandaag hebben we weer iets anders geprobeerd en het is weer niet gelukt: Wat wij vandaag gedaan hebben:

Vanuit premiere de avi-file geconverteerd naar mpeg2. Deed ie ongeveer anderhalf uur over.
Toen met een dvd-brand programma (ben effe naam kwijt, was een gedownloade proef) dit mpeg2 bestand op dvd proberen te branden.
Ging ie vervolgens weer tweenhalve uur nadenken en rekenen. (waarom ? het is toch al een mpeg bestand? dat brandt ie dan toch meteen? wat rekent die dan uit?)
Toen hebben we hem op een gegeven moment maar stop gezet.

Onze vraag: zien wij iets over het hoofd?
We kunnen ons gewoon niet voorstellen dat het zo ingewikkeld moet zijn om een avi- filmpje dat je in premiere maakt, niet op dvd kan branden??
Missen wij een programma?
Software? Wat zien we verkeerd?
Wij hopen dat er iemand is die ons kan helpen want er is namelijk niemand die het kan in onze omgeving.

We hebben nero 6.0 en een nec1300 dvd writer.

Wij wachten met smart......

Penelope en Johnny

Verwijderd

als je eens rustig rijd hebt, lees dan eventjes de gebruikhandleidingen op www.sectie.be dan kom je er vast wel uit ;)

Verwijderd

TMPGEnc plus en dan TMPGEnc DVD AUTHOR http://www.pegasys-inc.com/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 23:55 ]

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 16:11

BaRF

bijna kerst

lees eens een paar tutorials op dvdrhelp.com, met name over het programma dvd2svcd, dat kan namelijk in '1 keer' van avi naar dvd-bestanden :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom zou je van premiere naar mpeg2 toegaan om vervolgens dvd te branden. Een dvd zit toch op mpeg4 of heb ik dat nou verkeerd (hogere kwaliteit).

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
jevn schreef op 07 februari 2004 @ 10:48:
Waarom zou je van premiere naar mpeg2 toegaan om vervolgens dvd te branden. Een dvd zit toch op mpeg4 of heb ik dat nou verkeerd (hogere kwaliteit).
Een DVD werkt met MPEG2...
Maar kan zijn dat je in de war bent omdat er nu spelers zijn die met divx/mpeg4 om kunnen gaan.

{signature}

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

Ook ik raadt aan:

TMPGEnc om mpg2 te maken en tmpgenc DVD Creator om er een dvd van te maken .

heb dat laatst nog gedaan met een film die ik via de tv-kaart had opgenomen.

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Verwijderd

nero vision express

paar keer door de menutjes klikken en klaar is de dvd :Y)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
orca schreef op 07 februari 2004 @ 10:55:
Ook ik raadt aan:

TMPGEnc om mpg2 te maken en tmpgenc DVD Creator om er een dvd van te maken .

heb dat laatst nog gedaan met een film die ik via de tv-kaart had opgenomen.
Dat is inderdaad de meest simpele en veilige manier.
TMPGenc maakt namelijk hele nette mpeg-files die elke speler dus zonder problemen zou moeten kunnen afspelen (sommige andere software wil nog wel eens eigenaardigheden vertonen)

Het staat wel bol van allerlei ingewikkelde instellingen, maar eigenlijk komt het erop neer dat je het DVD-profiel moet kiezen en aangeven of het een 16: 9 formaat of 4:3 formaat moet zijn.

TmpegEnc maakt er dan een mpeg-file van en met Tmpg_DVD-author kun je dan netjes aangeven wanneer er een nieuwe chapter moet beginnen (maakt het veel makkelijker om te spoelen op de speler).
Dat laatste programma is ongeveer 10 - 15 minuten bezig met het klaarmaken, maar het begin (het maken van de Mpeg-file) kan best een paar uur in beslag nemen. Op mijn P4 1600 MHz duurt het ongeveer 5 uur voor een filmpje van 100 minuten.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Vast al bekend bij iedereen, maar een hele nuttige site is IMHO Doom9.nl. Heb zelf weinig ervaring met dit soort dingen.

Verwijderd

of Adobe Premiere Pro. Exporteerd rechtstreeks vanaf de timeline naar DVD.

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

dank voor de reacties.
wij gaan aan de slag met de tips en laten weten wat of hoe is gelukt...
die adobe premiere pro die meteen exporteert naar dvd is natuurlijk wat we willen, maar goed.
We gaan wat proberen en we will let you know......
dank,

Penelope en Johnny

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:59
Hier staat ook een hele duidelijke guide:

http://automovie.50free.org/AVI2SVCD

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
tnx Verdicampo!
Ben blij met je mening... ;)

Zoals X-Lars al zei, Doom9.org is een heel handige site, maar er staat niet letterlijk op hoe je een SVCD ve AVI maakt... Daarom heb ik deze mini-guide geschreven (en nog int nederlands ook)...

PS Ik heb bijna al mijn kennis ook van Doom9... :P

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1