[XP] Internet werkt alleen in safe-mode

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 19:25
Ik zit hier met een nogal vaag probleem. De problemen ontstonden met een gare netwerkkaart. Geen teken van leven meer. Die heb ik vervangen door een nieuwe.
Met deze nieuwe kan ik als windows opstart niet op internet komen, ik heb van de router wel een ip adres, gateway etc toegewezen gekregen. Maar het gekke is dat ik de router niet kan pingen. Ook een andere computer in het netwerk is niet te bereiken.

En als ik de computer opstart in save mode met netwerk ondersteuning dan doet internet het wel, kan ik wel de router en de andere computer pingen.

Heeft iemand een idee waarom het windows wel lukt een dhcp request te doen en vervolgens niet meer kan doen op netwerk gebied :?

Op het moment van typen ben ik een online virus scan aan het uitvoeren van housecall misschien dat dat iets opleverd... Norton weigerde een update te doen maar dat kan ook liggen aan dat ik nu in save mode werk.

De situatie:
code:
1
2
3
4
5
  [internet] 
       |
   [router]
     /    \
[pc1]    [pc2]

...

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:21

momania

iPhone 30! Bam!

Misschien een driver conflict... meen dat er in safe-mode een soort van standaard driver gebruikt wordt voor netwerk.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Haranaka
momania schreef op 06 februari 2004 @ 20:43:
Misschien een driver conflict... meen dat er in safe-mode een soort van standaard driver gebruikt wordt voor netwerk.
Als ik via apparaatbeheer ga kijken naar die netwerkkaart dan zie ik dat hij wel de drivers van de netwerkkaart gebruik ipv een of andere universele driver.
Maar als hij toch een universele gebruikt en het probleem inderdaad daar aan ligt hoe zou ik dat dan kunnen oplossen? Ik heb de drivers al een paar keer bijgewerkt met de drivers van de flop.

...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Gebruik je een firewall - zo ja, verwijder die (disablen is niet genoeg) eens? Heb je WinsockXPfix (zie ook de Windows Operated Systems FAQ) al eens gedraaid ?

Verwijderd

Er wordt dus na safe mode iets opgestart dat de boel verstoord. Laat adaware en spybot s&d eens los op je pc.

• Haranaka
Het is opgelost!
Winsockfix did the trick, thanks!

...

Pagina: 1