Toon posts:

Netwerk-browse snelheden enzo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[b]Op dinsdag 12 december 2000 23:28 schreef Straatje het volgende:

KNIP
Leuk als je hier een NT-server bak of zo kan neerzetten, kun je tenminste ook een WINS-server installeren om broadcasts op je netwerk te verminderen.
KNIP
WINS-server installeren om broadcasts te verminderen. Hoe werkt dat precies...Wat doet WINS eigenlijk? Levert het snelheid op met name netwerk-browsing? Want dat heb ik nodig...M'n netwerk thuis is erg traag te browsen vanuit mijn Win2k bak...de hele tijd een zaklamp en na een halve minuut een keer inhoud van een andere bak op me scherm :/

Hoe stel ik dat in etc?

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
wins registreerd alle ip adressen van alle aangemelde machine's (net zoiets als DNS maar dan automatisch) zodra jou pc dus iets wil broadcasten naar een andere pc, kijkt ie dus op de wins server waar de pc fisiek op het netwerk te vinden is zodat het paketje niet eerst het hele netwerk langs moet om te worden opgepikt door het werkstation, maar direct naar het goede werkstation kan sturen. het instaleren van wins is niet zo heel moeilijk en spreekt eigenlijk voor zich. gewoon toevoegen bij je services. suc7!! :7

Verwijderd

Windows filesharing? Dat heb ik echt af gezoren! FTP is beter! Geen vertragingen op de PC waar vanaf wordt gezogen en sneller en je kan veeeeel meer instellen (max snelheid, quota, U/D-ratio, usernames, passwords, max users, etc...)
kijk maar eens op de site van Serv-U

Verwijderd

Topicstarter
thanx guys :)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op donderdag 14 december 2000 19:47 schreef SICdude het volgende:
Windows filesharing? Dat heb ik echt af gezoren! FTP is beter! Geen vertragingen op de PC waar vanaf wordt gezogen en sneller en je kan veeeeel meer instellen (max snelheid, quota, U/D-ratio, usernames, passwords, max users, etc...)
kijk maar eens op de site van Serv-U
Idd...je bak wordt supervet belast als je dingen shared, beter een txt documentje aanmaken met daarin het adres van je FTP.

Wel lastig als je automatisch een IP adres krijgt...elke reset een nieuw adres sux.

Maar ff ontopic: Hoe installeer je een WINS-Server?