Ik heb een Nec ND-1100 brander. Ik gebruik Philips DVD+R 4 Speed schijfjes. Ik kon deze eerst altijd op 4 speed branden. Maar vandaag in eens niet meer. Heb een nieuwe versie van Nero geinstalleerd. Heb nu 5.5.10.54 Heb tevens gekeken voor een firmware update van mijn brander, maar kon die geen vinden. Heb PC een keer opnieuw opgestart. Maar helaas, dit alles mocht niet baten, ik kan nog steeds niet in Nero zeggen dat hij op 4 speed moet branden. Of er dan al wel of nog geen schijfje inzit. Ik weet alleen nu niet meer wat ik moet doen. Heb dacht ik alles wel geprobeerd. Is er iets niet goed in de software of is mijn brander van slag?
Doet dezelfde media het wel in een andere pc op 4x? Heb je al een oudere (liefst je vorige), of nieuwere (6.x oid) versie van Nero geprobeerd?
Ik heb helaas geen andere brander hier thuis. Maar ik weet gewoon zeker dat die media in orde is. Of Philips moet een productie fout hebben gemaakt. Ik had eerst dus een oudere versie heb heb toen een update gehaald voor een nieuwere. Ik mag alleen niet updaten naar 6. Dan moet ik een nieuwe licentie aanschaffen.
Ok. Ik heb nog steeds het probleem en heb inmiddels een schijfje in een andere DVD-brander geprobeerd. Daar geeft nero aan dat het schijfje gewoon op 4 speed gebrand kan worden. Heeft iemand nog een idee?
Wat mij wel eens opgevallen is, is dat wanneer ik een lege dvd in de brander doe en dan pas nero opstart of een nieuwe compilatie start dat dan wel voor een hogere snelheid gekozen kan worden. Dus niet in het geval als het scherm waar je je dvdcompilatie instelt opent en dan pas de lege dvd er in stopt.
Pagina: 1