Abit IC7-MAX3 ACPI probs.

Pagina: 1
Acties:

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Net een schone installatie van WinXP gedaan na het flashen van de nwste bios voor de Abit IC7-MAX3.

Nu sluit de computer niet meer automatisch af op het moment dat ik dat wil. Ik moet hem nu handmatig afsluiten en dat is erg vervelend. Ook de standby modus is er niet meer :?

Heeft dit te maken met het feit dat de nwe bios is geflashed en dat er ergens een instelling gewijzigd is? Zag ook dat er in het systeembeheer gedeelte bij Hardware onder het tabblad Computer stond dat ik een "MPS Uniprocessor-pc heb :? Weet iemand wat dit is? In de bios heb ik namelijk een MPS functie gevonden met 1.1 :? kan ook kiezen voor 1.4 n.l.

Hoe verander ik dit MPS gedeelte weer in ACPI onder Hardware :?

..::System Specs::..

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Als je hem als ACPI instelt zul je misschien windows ook weer opnieuw moeten installeren. Mijn ervaring is dat windows daar niet zo goed tegen kan. Heb je verder wel alle drivers geinstalleerd? Dan werkt het iig pas goed.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:19
Voor dat afsluitprobleem, je moet naar configuratiescherm en dan energiebeheer, onder het tabblad APM het enige vinkje op die pagina aanvinken en hij zou automatisch moeten uitgaan. Het maakt hierbij niet uit of je Standaard pc, ACPI- pc of wat dan ook hebt staan. Ik heb zelf een BabyAT moederbord omgebouwd van AT naar een ATX kast en toen ik dat vinkje inschakelde, werkte het automatisch uitzetten gewoon.

[ Voor 39% gewijzigd door Jaap-Jan op 06-02-2004 23:22 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Ibidem
de tip van Japie werkte niet,

voor de biosflash deed alles het wel gewoon normaal. Afsluiten e.d. alle drivers zijn geinstalled, dus ook de Intel chipset drivers e.d.!

• Ibidem
Iemand een ID :?

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

MPS moet op 1.4 (staat ook in je handleiding) voor de rest zou ik de pc opstarten met de default instellingen als basis.
Pagina: 1