Toon posts:

[xp] verschillende schijfwaarde weergave

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
XP SP1 Home laat in de Verkenner een gebruikt-waarde zien van 17,5GB. Met de Verkenner ALLE bestanden selecteren (rechter muis knop en Eigenschappen) toont 7,5GB gebruikt.
Waar is de 10GB gebleven??? Nergens in de Verkenner terug te vinden.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:58
Weet je zeker dat je alle verborgen bestanden ziet? Kijk anders eens bij Extra » Mapopties of je de goede optie hebt aangevinkt:

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg.php?img=mapopties.png

En controleer ook of je (Norton Protected?) prullenbak niet vol zit, dat wordt meestal niet meegerekend bij het totaal :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 06-02-2004 20:09 ]

The devil is in the details.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:12
volgens mij worden bestanden van de herstelpunten ook niet meegeteld, net zoals je gereserveerde ruimte voor hybernation (je hoeveelheid intern geheugen) en je swapfile enz.

Strava

Verwijderd

Topicstarter
December schreef op 06 februari 2004 @ 20:09:
Weet je zeker dat je alle verborgen bestanden ziet? Kijk anders eens bij Extra » Mapopties of je de goede optie hebt aangevinkt:

[afbeelding]

En controleer ook of je (Norton Protected?) prullenbak niet vol zit, dat wordt meestal niet meegerekend bij het totaal :)
Dank voor de reactie: verborgen bestanden staat aan en de prullenbak is leeg.
Prulleman schreef op 06 februari 2004 @ 20:16:
volgens mij worden bestanden van de herstelpunten ook niet meegeteld, net zoals je gereserveerde ruimte voor hybernation (je hoeveelheid intern geheugen) en je swapfile enz.
Dit zou inderdaad kunnen echter 10GB weg? dat kan echt niet goed zijn.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Banthem,

Welkom op GoT :)
Op GoT hebben we een aantal spelregels opgesteld waar we graag aan zien dat een topic aan voldoet - je hebt deze onder andere al gelezen toen je je hier registreerde (zie ook Registratievoorwaarden en faq)

Ik vat ze nog even kort samen:
  • Toon zelf initiatief - laat bijvoorbeeld even zien in je topicstart wat je al geprobeerd hebt, en google eens rond. Neem in je topicstart dan ook nog even mee wat je gevonden hebt - daarmee laat je zien dat je zelf al iets geprobeerd hebt, en voorkom je dat wij allerlei dingen gaan voorstellen die jij al lang geprobeerd hebt.
  • Kies een goede topic titel (goed genoeg :P )
  • Omschrijf je probleem duidelijk en netjes. (goed genoeg)
Nou schort het voornamelijk op dat eerste - jouw vraag is namelijk al redelijk vaak voorbij gekomen, en is daarom opgenomen in onze Windows Operated Systems Frequently Asked Questions - kijk hier maar eens: Windows Operated Systems - FAQ

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 20:22:
[...]

Dank voor de reactie: verborgen bestanden staat aan en de prullenbak is leeg.
[...]

Dit zou inderdaad kunnen echter 10GB weg? dat kan echt niet goed zijn.
Even ter aanvulling:
Ik zie rechts in het Verkennerscherm onder andere de bestanden hiberfil.sys, virtpart.dat, PAGEFILE.sys, etc, etc. Dit houdt dus in dat ik volgens mij alles weergeef.
Chkdsk en Scandisk gedraaid = geen probleemmelding
eTrust AntiVirus draait: v. 7.0.139 met laatste update
De C:schijf is FYSIEK 160gGB: C: NTFS - 80GB en D: FAT32 - 80GB
Ik gebruik als REGCleaner Jv16 1.4 van Power Tools

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 06 februari 2004 @ 23:32:
Banthem,

Welkom op GoT :)
Op GoT hebben we een aantal spelregels opgesteld waar we graag aan zien dat een topic aan voldoet - je hebt deze onder andere al gelezen toen je je hier registreerde (zie ook Registratievoorwaarden en faq)

Ik vat ze nog even kort samen:
  • Toon zelf initiatief - laat bijvoorbeeld even zien in je topicstart wat je al geprobeerd hebt, en google eens rond. Neem in je topicstart dan ook nog even mee wat je gevonden hebt - daarmee laat je zien dat je zelf al iets geprobeerd hebt, en voorkom je dat wij allerlei dingen gaan voorstellen die jij al lang geprobeerd hebt.
  • Kies een goede topic titel (goed genoeg :P )
  • Omschrijf je probleem duidelijk en netjes. (goed genoeg)
Nou schort het voornamelijk op dat eerste - jouw vraag is namelijk al redelijk vaak voorbij gekomen, en is daarom opgenomen in onze Windows Operated Systems Frequently Asked Questions - kijk hier maar eens: Windows Operated Systems - FAQ
Hier ben ik aan het zoekn en lezen geweest. Helaas geen identieke topics gevonden. Dank voor de hints

Verwijderd

Lijkt me verstandig als je eens een defragmentatie eroverheen gooit, en dan opnieuw opstart.

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
't Zal je map System Volume Information zijn. Als gebruiker (ook als administrator) heb je daar geen rechten op, dus wat daar in staat wordt niet mee geteld als je de properties opvraagt.

Firmpete on Aerie Peak

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 11:13

Geckoo

Good news, everyone!

Probeer anders een checkdisk te doen, een vriend vermoede dat er ooit een programma´s was gedeinstaleerd maar dat dat verkeerd was gegaan waardoor het begin en einde van het programma wel zicht baar was en daar tussen nix.
ik weet het niet zeker maar baad het niet dan schaat het niet. ;)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Verwijderd

Die lege ruimte wordt veroorzaakt doordat sommige clusters niet volledig benut worden, hebben we pas nog op school gehad. Test maar eens uit: tik in notepad een paar letters in en sla het bestand op, dit is nu tussen de 1 en 5 kb groot. Terwijl het maar een paar honderd bytes is.

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 11:51:
Die lege ruimte wordt veroorzaakt doordat sommige clusters niet volledig benut worden, hebben we pas nog op school gehad. Test maar eens uit: tik in notepad een paar letters in en sla het bestand op, dit is nu tussen de 1 en 5 kb groot. Terwijl het maar een paar honderd bytes is.
Dit is niet verantwoordelijk voor het verdwijnen van 10 GB.

Dit wordt veroorzaakt door de system restore functionaliteit. Wanneer je deze uitschakelt in My Computer en dan het tabje System Restore.

Dan heb die ruimte zeker terug.

:)

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

Verwijderd

Topicstarter
Bajoran schreef op 08 februari 2004 @ 11:57:
[...]

Dit is niet verantwoordelijk voor het verdwijnen van 10 GB.

Dit wordt veroorzaakt door de system restore functionaliteit. Wanneer je deze uitschakelt in My Computer en dan het tabje System Restore.

Dan heb die ruimte zeker terug.

:)
Bajoran: dank je wel voor de hint. Dit was inderdaad het probleem. Duidelijk is nu dat dit wordt veroorzaakt door (te) regelmatig een herstelpunt te creeren. Het blijft vreemd dat WinXPHE dit niet in de Verkenner aangeeft. Het zij zo . . .
Ik gebruik nu Norton GHOST 2003 om een image van de C:schijf op CDROM te branden en stel minder een (spontaan) herstelpunt in.
Nogmaals dank ALLEMAAL voor jullie reacties
_/-\o_
Pagina: 1