Toon posts:

Windows 2003 server instellingen

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb thuis een Windows 2003 server staan, en die ben ik aan het configureren, maar nu wil ik graag bepaalde dingen instellen.

Ik wil graag kunnen inloggen op al mijn machines in mijn netwerk waarmee ik kan inloggen op mijn server. Als ik dan inlog onder een bepaald account wil ik dan zorgen dat ik een bepaald bureaublad te zien krijg die ik op mijn server dan heb ingesteld. Ik wil dus kunnen inloggen op de server zodat ik dan gebruik kan maken van de instellingen die dan op de server staan ingesteld.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? :)

P.S. Hopelijk heb ik het duidelijk genoeg gemaakt :)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ten eerste - weet je zeker dat Win2003 wel geschikt voor je is als dit al niet lukt?

Ten tweede denk ik dat je iets als roaming profiles bedoeld, daar is ook een howto over geschreven :)

De howto is deze: [rml][ windows200X]Howto:roaming profiles & redirection & policies[/rml]

[ Voor 18% gewijzigd door G33rt op 06-02-2004 20:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 06 februari 2004 @ 20:02:
Ten eerste - weet je zeker dat Win2003 wel geschikt voor je is als dit al niet lukt?

Ten tweede denk ik dat je iets als roaming profiles bedoeld, daar is ook een howto over geschreven :)

De howto is deze: [rml][ windows200X]Howto:roaming profiles & redirection & policies[/rml]
dat kan best.

Bij mij op school hebben ze ook een Windows 2003server staan, en dus moet het ook bij mij lukken.

Ik zal wel eens kijken in die howto, bedankt! :)

• G33rt
Bij mij op school hebben ze ook een Windows 2003server staan, en dus moet het ook bij mij lukken.
ik mag aannemen dat er op school een professioneel systeembeheerder rondloopt die zoiets vaker gedaan heeft. als jij niet kan vinden dat je roaming profiles moet gebruiken, vraag ik me toch echt af waarom je zonodig windows 2003 wil gebruiken :)

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-05 14:50
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 20:07:

Onder het mom van: de systeembeheerders op school zijn nog dommer dan ik? :+

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel een professionele systeembeheerder.

Als me niet lukt, zal ik het hem toch kunnen vragen? 8)

• G33rt
Nofi - maar ik denk niet dat een systeembeheerder het leuk vind als jan en alleman hem allemaal dingen gaat vragen waarvoor ie niet bedoeld is, hij is er om de servers te beheren, en niet om mensen vragen te beantwoorden. ook hij heeft het geleerd uit een boek en met een opleiding :)

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 06 februari 2004 @ 20:13:
Nofi - maar ik denk niet dat een systeembeheerder het leuk vind als jan en alleman hem allemaal dingen gaat vragen waarvoor ie niet bedoeld is, hij is er om de servers te beheren, en niet om mensen vragen te beantwoorden. ook hij heeft het geleerd uit een boek en met een opleiding :)
Daar heb je wel gelijk in.

Met die howto kan ik niet zoveel, want die heeft hele andere opties dan mijn windows 2003 machine :?

• G33rt
Met die howto kan ik niet zoveel, want die heeft hele andere opties dan mijn windows 2003 machine
en over welke vensters / optie windows heb je het dan? ik heb die howto namelijk ook een keer gevolgd met Windows 2003 Standard, en kwam er gewoon uit :)

inkopper: draai je uberhaupt wel active directory zoals ook in de vereisten staat?

[ Voor 24% gewijzigd door G33rt op 06-02-2004 20:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 06 februari 2004 @ 20:24:
[...]

en over welke vensters / optie windows heb je het dan? ik heb die howto namelijk ook een keer gevolgd met Windows 2003 Standard, en kwam er gewoon uit :)

inkopper: draai je uberhaupt wel active directory zoals ook in de vereisten staat?
Ik heb Active Directory wel draaien. Daar is dus niks mee.

Ik kom er zelf gewoon niet uit. Het zijn voor een groot deel allemaal andere vensters.

P.S. Ik gebruik Windows 2003 Enterprise Server

• G33rt
welke vensters? met "een groot deel" kan ik werkelijk helemaal niets. hoe ziet het er wel uit? ik ben niet paranormaal begaafd, mocht je dat denken ;)

laat desnoods print screentjes zien, en beschrijf wat je doet. probeer iets completer in je informatie en over de reproduceerbaarheid van datgene wat niet lukt te zijn :)

[ Voor 38% gewijzigd door G33rt op 06-02-2004 20:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 06 februari 2004 @ 20:29:
welke vensters? met "een groot deel" kan ik werkelijk helemaal niets. hoe ziet het er wel uit? ik ben niet paranormaal begaafd, mocht je dat denken ;)
Nou.....

Vanaf figuur 3 ziet het er anders uit. Ik krijg die mogelijkheden op mijn server helemaal niet te zien.
Opeens is er volgens mij ook een Windows XP venster :?

Ik vind het persoonlijk een beetje slecht uitgelegd :*)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De wizards werken hetzelfde. Kan je specifiek de melding geven die je krijgt ? Dan kunnen we je helpen. Geef ook even aan in welke howto en op welk punt je de mist in gaat :)

edit @ VVV : Beetje traag :X

[ Voor 11% gewijzigd door sanfranjake op 07-02-2004 05:00 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op 06 februari 2004 @ 20:33:
De wizards werken hetzxelfde. Kan je specifiek de melding geven die e krijgt ? Dan kunnen we je helpen. Geef ook even aan in welke howto en op welk punt je de mist in gaat :)
Dat heb ik net gedaan, in mijn vorige bericht :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:30
==> WOS

• G33rt
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 20:32:
[...]
Opeens is er volgens mij ook een Windows XP venster :?

Ik vind het persoonlijk een beetje slecht uitgelegd :*)
dat eerste is gewoon een kwestie van theming. ten tweede zie ik niet in wat er onduidelijk is aan naar de group policy gaan, en een nieuwe policy aanmaken? welke stap in de uitleg snap je niet?

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 06 februari 2004 @ 20:36:
[...]

dat eerste is gewoon een kwestie van theming. ten tweede zie ik niet in wat er onduidelijk is aan naar de group policy gaan, en een nieuwe policy aanmaken? welke stap in de uitleg snap je niet?
Het venster ziet er gewoon anders uit dan in de howto. Ik krijf venster 3 ook niet te zien.

Daarna krijg ik het ook moeilijk met een gebruiker aan te maken :?

• G33rt
hoe ziet het er dan WEL uit. anders is wel leuk, maar dan heb je oneindig - 1 (die ene goeie :P), en dus nog steeds oneindig, veel mogelijkheden met hoe het er wel uit kan zien. geef wat informatie wat je wel ziet, dat is namelijk relevant.

we zijn immers niet paranormaal - we kunnen niet raden wat je ziet

[ Voor 13% gewijzigd door G33rt op 06-02-2004 20:43 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 20:38:
[...]

Het venster ziet er gewoon anders uit dan in de howto. Ik krijf venster 3 ook niet te zien.

Daarna krijg ik het ook moeilijk met een gebruiker aan te maken :?
Post eens een screenshot...

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 17:45
maak gewoon een nieuwe gebruiker en stel in dat ie remote mag connecten, dan kun je gewoon onder bv. winxp via remote desktop connection inloggen

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal proberen om er wat screenshots van te maken. Ik zal dan eerst ff PAINT ofzow moeten installeren.

Ik zal ze dadelik proberen te posten. Ik maak dan scfreenshots totdat ik de mist in ga.

Verwijderd

Topicstarter
Hier zijn de screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://www.wepsite.net/pcforum/fig1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wepsite.net/pcforum/fig2.jpg

Zodra ik naar de volgende stap in de howto ga, gaat het mis. Ik kan niet naar dat venster komen :?

Als de screenshots niet werken, moet je ff op deze links klikken:

screenshot 1 : http://www.wepsite.net/pcforum/fig1.jpg
screenshot 2 : http://www.wepsite.net/pcforum/fig2.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 09:30 . Reden: Fout screenshots ]

• reb65
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 12:34
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 08:59:
Hier zijn de screenshots:

[afbeelding]

[afbeelding]

Zodra ik naar de volgende stap in de howto ga, gaat het mis. Ik kan niet naar dat venster komen :?
ik heb geen idee waar jullie het over hebben maar je screen shots werken niet :+

[ Voor 71% gewijzigd door reb65 op 07-02-2004 09:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ceaser schreef op 06 februari 2004 @ 22:37:
maak gewoon een nieuwe gebruiker en stel in dat ie remote mag connecten, dan kun je gewoon onder bv. winxp via remote desktop connection inloggen
Hoe moet ik Windows XP Pro doen?

Ik heb de server nu al geconfigureerd, maar nu moet ik Windows XP zo zien in te stellen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je Simple Filesharing wel uitstaan? (In My Computer -> Tools -> Folder Options -> View -> Use Simple Filesharing)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 07 februari 2004 @ 10:21:
Heb je Simple Filesharing wel uitstaan? (In My Computer -> Tools -> Folder Options -> View -> Use Simple Filesharing)
Ik zie USE SIMPLE FILESHARING niet in dat rijtje staan.Ik zie wel : DISPLAY SIMPLE FOLDER VIEW IN EXPLORER'S FOLDERS LIST.
Is dit het misschien?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
in het boekje dat bij de enterprice cd zit zit een korte uitleg waarmee je heeeeel eenvoudig je server insteld met gebruik van roaming profiles. Op blz 44 t/m 52 kun je alles vinden (indien je de NL versie hebt (bah) staat het op 42 t/m 51). Daarnaast is het niet dat niemand je wil helpen, maar zoiets als dit is echt goed te doen door iedereen met een beetje ervaringmet NT/2K/2003 server. Misschien is het beter om anders eerst gewoon met W2K server te beginnen zodat in ieder geval alle faq's/howto's kloppen.

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op 07 februari 2004 @ 12:23:
in het boekje dat bij de enterprice cd zit zit een korte uitleg waarmee je heeeeel eenvoudig je server insteld met gebruik van roaming profiles. Op blz 44 t/m 52 kun je alles vinden (indien je de NL versie hebt (bah) staat het op 42 t/m 51). Daarnaast is het niet dat niemand je wil helpen, maar zoiets als dit is echt goed te doen door iedereen met een beetje ervaringmet NT/2K/2003 server. Misschien is het beter om anders eerst gewoon met W2K server te beginnen zodat in ieder geval alle faq's/howto's kloppen.
het probleem is dat ik een geen Windows 2000 server heb :'(

Ik heb ook geen boekje van Windows 2003. Kan ik die toevallig vinden op het internet? :)

• DukeBox
  • Niet online
Hoe kan je het boekje niethebben ? Dit zit bij iedere cd-set (ook de oem versie). Op de tutorial cd (das de 2de cd) staat de handleiding ook in .doc form.

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op 07 februari 2004 @ 15:39:
Hoe kan je het boekje niethebben ? Dit zit bij iedere cd-set (ook de oem versie). Op de tutorial cd (das de 2de cd) staat de handleiding ook in .doc form.
Ik heb maar een kopie van die Windows 2003, daarom heb ik gene boekje. Ik zal wel eens kijken op de cd-rom, misschien dat ie daar wel te vinden is.

• DukeBox
  • Niet online
dan kunnen wij je al helemaal niet helpen, als je je softwar niet legaal hebt.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Als goudvissie nou eerst eens wat gaat lezen over shares aanmaken, policies aanmaken etc en daarna roaming profiles opzetten zou dit een hoop tijd schelen. De Howto is duidelijk genoeg maar vereist inderdaad een instap niveau.

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 08 februari 2004 @ 00:05:
Als goudvissie nou eerst eens wat gaat lezen over shares aanmaken, policies aanmaken etc en daarna roaming profiles opzetten zou dit een hoop tijd schelen. De Howto is duidelijk genoeg maar vereist inderdaad een instap niveau.
Dat weet ik.

Ik zal wel eens kijken of ik het orginele boekje kan krijgen. En hopelijk lukt het dan wel om die server zo in te stellen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat bedoel je dan precies te zeggen met je screenshots ? Ik zie daar de share rechten, welke voor de profiles share goed staan. Kijk ook even op het tabje security. Geef daan in de eerste instantie 'Everyone; Full control :)

Ga dan in Start > Alle Programma's naar Administrative Tools > Active Directory Users And Computers. Selecteer de user die een roamend profiel zou moeten hebben. Properties > Tab Profile. Voer hier \\server\share\%username% in voor profile.

Doet het dan wat je wil ?

Simple filesharing is niet aanwezig op een server versie van Windows 7(8)7

[ Voor 3% gewijzigd door sanfranjake op 09-02-2004 08:53 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1