problemen met fx5700 in suse 9

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb vandaag een geforce fx5700 gekocht, maar ik heb enkele problemen in suse linux 9.
als ik een tijdje aan het internetten/spelletjes spelen ben (circa 10min.) staat het de computer ineens vast. dit probleem had ik niet bij mijn geforce2 ti. het moet eigenlijk wel een fout van suse of de drivers zijn aangezien ik in mijn windows partitie hier geen last van heb. in sax2 wou ik mijn fx instellen, maar de fx5700 staat er niet bij. het maakt overigens ook niet uit of ik nou de fx5600se kies of de 5800 hij staat altijd vast :-( . de kaart is overigens van asus (v9570/td, 128MB).
indien nodig zal ik nog wat meer specs uploaden

heeft iemand anders hier ook problemen mee of heeft iemand een oplossing post het a.u.b. hier

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de nvidia drivers all geinstaleerd staan?
dus niet nv maar nvidia?

ik weet niet of suse die met yast kan instaleren anders moet je even naar de site van nvidia gaan en daar de drivers voor jouw distro downloaden (staat ook een howto op die site evt.)
Voor de fx5700 kun je het beste 5330 of 5335 nemen als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb die drivers al geinstalleerd en hernoemd naar nvidia, maarrr ik weet niet welke het niet kent yast sax of xfree maar ik kan mijn fx5700 niet selecteren en als ik 5600 of 5800 of vesa selecteer gaat het niet goed. na een minuut of wat vast staan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag heb je de driver Van Yast Update gebruikt?
Zo ja download dan ff een nieuwe van Nvidia.com
Ik had ook best wat problemen met mij Nvidia-kaart in suse 9.0 (tv-out Vastlopers)
En ik moet zeggen dat Red Hat het wel doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een oplossing gevonden: ga naar /etc/X11 en pas alle XF86Config.* bestanden aan die je tegen komt (dat zijn er bij suse nog al wat) zet (indien je een fx5700 hebt) het volgende in je config files:

Section "Device"
BoardName "GeForce FX5700"
Driver "nvidia"
Identifier "Device[0]"
Screen 0
Option "Rotate" "off"
VendorName "NVidia"
EndSection