Toon posts:

[linksys WRV54G ] Wie heeft er hierover meer info

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar een Wireless LAN router/AP.
Mijn oog viel op deze van Linksys. De WRV54G.

Staand
Afbeeldingslocatie: http://www.linksys.com/products/imagelib2/wrv54g.jpg

Liggend
Afbeeldingslocatie: http://www.broadbandbuyer.co.uk/Prefs/Shop1/images/products/wrv54g.jpg

Pricewatch
[url]http://www.tweakers.net/pricewatch/75910[/b]

Specifications
Model Number WRV54G
Standards IEEE 802.11b, 802.11g, 802.3
Ports Internet, Ethernet (1, 2, 3, 4), Power
Buttons Power, Reset
Cabling Type UTP CAT 5
LEDs Power, Internet, LAN (1, 2, 3, 4),
Wireless-G, DMZ, VPN SERVER
Transmit Power 19 dBm
UPnP able/cert Able
Security Features WEP, 802.1x Authentication
WEP Key Bits 64, 128

Mijn intresse is in ieder geval gewekt, maar ik lees er nog maar weinig over op het internet. Zo goed als geen reviews en ook op gathering.tweakers.net wordt hij maar 1 keer vermeld vanwege zijn VPN server.

Wie kan me wat meer vertellen over dit ding en zeker of hij zijn werk goed doet. Misschien heeft er iemand wel een goeie review gevonden.

Ik hoop dat jullie me wat meer "ervaringen" kunnen verschaffen :*) Bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Goh niemand?

Verwijderd

Topicstarter
trap

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:46

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Je kan toch even zoeken met Google :?
Ik heb zowel positieve als negatieve ervaringen gelezen.
Lees en oordeel zelf :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ook gedaan. En inderdaad lees je veel positieve en negatieve commentaar op die BUY sites. En als je dan de verschillende sites afkijkt dan zie je overal exact het zelfde commentaar, wat ik al erg raar vind.

Ook vind ik het commentaar redelijk aan de magere kant en ik heb af en toe het gevoel of de kritiek (positief dan negatief) wel zo terecht is en gegevens is door "echte" kenners. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de mensen die ook geintresseerd zijn: ik heb wat info gevonden op deze site:

www.dslreports.com

Ga hierna naar het forum en doe een search naar het type.

Verwijderd

Topicstarter
Al iemand de gelukkige bezitter van deze router?

Verwijderd

Topicstarter
Persoonlijk vind ik het raar dat nog niemand in het bezit is van dit apparaat.

• watzie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 15:09
Zo raar is dat ook weer niet, hij's nogal prijzig natuurlijk. Voor ongeveer eenderde van die prijs heb je een WRT54G, die wordt over het algemeen positief ontvangen en door veel tweakers gebruikt en kan nagenoeg hetzelfde.
Ik heb ook naar de WRV gekeken maar kon er niet helemaal uitkomen wat het grote verschil is. Ik vermoed de VPN mogelijkheden, maar de specs zijn een beetje vaag op de linksys site.
Waarom heb je zelf voor deze gekozen?

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk hoofdzakelijk voor de VPN mogelijkheden.. maar heb hem nog niet hoor. Daar het nog een nieuw product is, ben ik eigenlijk benieuwd naar reacties van anderen die hem wellicht al hebben.

Verwijderd

ik heb niet dit model, maar een andere Wireless 54mbit van Linksys....ben er zeer positief over, enige nadeel wat ik me kan bedenken zijn de vrij beperkte portmappingen (ik weet niet hoe dat zit bij dit model, maar aangezien ik Draytek gewend was.....was dit wel even wennen 10 stuks max.)

Verwijderd

Topicstarter
Heeft al iemand hier eens mee kunnen spelen? Ben zeer benieuwd naar testen van dit kastje. In het begin veel problemen gehad met de firmware, maar das toch al weer een hele tijd geleden.

Verwijderd

Topicstarter
helemaal niemand die dit ding heeft. Vaag.

Verwijderd

ik had hem bijna gekocht. las echter veel klachten op het internet over instabiele firmware (schijnt bij linksys altijd enige versies te duren voordat het stabiel is)
heb tenslotte maar de WAP54G en een BEFVP41 gekocht. deze zijn samen goedkoper en bieden iets meer functionaliteit ( 70 tunnels ipv de 50 van de WRV54G). het ziet er allemaal wel wat minder gelikt uit maar bijkomend voordeel is dat als een van beide stuk gaat je goedkoper uitbent bij vervanging.

deze combi draait bij mij al enige tijd zeer stabiel. let wel op dat het niet altijd samen werkt met het alcatel adsl modem (geeft lcp negotiation failures op de ppp link)
dit is echter eenvoudig op te lossen door je modem te patchen naar een pro versie ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 20:20:
ik had hem bijna gekocht. las echter veel klachten op het internet over instabiele firmware (schijnt bij linksys altijd enige versies te duren voordat het stabiel is)
heb tenslotte maar de WAP54G en een BEFVP41 gekocht. deze zijn samen goedkoper en bieden iets meer functionaliteit ( 70 tunnels ipv de 50 van de WRV54G). het ziet er allemaal wel wat minder gelikt uit maar bijkomend voordeel is dat als een van beide stuk gaat je goedkoper uitbent bij vervanging.

deze combi draait bij mij al enige tijd zeer stabiel. let wel op dat het niet altijd samen werkt met het alcatel adsl modem (geeft lcp negotiation failures op de ppp link)
dit is echter eenvoudig op te lossen door je modem te patchen naar een pro versie ;)
Ik heb begrepen dat er inmiddels een aantal firmware releases zijn geweest die de boel een hoop stabieler hebben moeten maken.
Ondertussen zijn er ook nog een pak meer van dit soort apparaten bijgekomen die ook als VPN eindpunt kunnen dienen, over die apparaten van andere merken overigens hoor ik veel meer positiefs... ik vind de hoge prijs van dit apparaat dan ook niet meer gerechtvaardigd.
Pagina: 1