GullyTM is protected by copyright laws since 1978.
ach...in een volgend leven lach je er om!
heeft al de laatste versie firmware...Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 21:29:
Firmware update?
Verwijderd
Dit is de oplossing leasetijd vergroten...........0siris schreef op 06 februari 2004 @ 21:34:
kun je de leasetijd van DHCP op dat ding niet instellen dan?
juwel, maar dat is voor mijn lan, die staat op 1 dag, voor het wan wordt de leasetijd bepaald aan de kant van chello he, en die is iets van 5 dagen ofzo... of heb ik nu iets mis?0siris schreef op 06 februari 2004 @ 21:34:
kun je de leasetijd van DHCP op dat ding niet instellen dan?
[ Voor 7% gewijzigd door Gully op 06-02-2004 21:48 ]
Een batch scriptje in je 'taakplanner' dat om de 4 dagen uitgevoerd wordt met
1
2
| @echo off ipconfig /renew %chello% |
Waarin %chello% staat voor de naam van de interface waarop Chello draait.
Is dit wellicht een oplossing ? Maar denk echt dat dit een soort moedwillige kick is of een messup in de servers van Chello ... Wellicht net zoiets als de kick na een bepaalde tijd in Duitsland en Belgie waar ik wel eens over gehoord heb.
Ja, maar dan renew ik dus lokaal... terwijl het probleem wat ik nu heb, zich oplost als ik op de router renew... in mn lan heb ik nl verder geen probleem.sanfranjake schreef op 09 februari 2004 @ 11:04:
[...]
Een batch scriptje in je 'taakplanner' dat om de 4 dagen uitgevoerd wordt met
code:
1 2 @echo off ipconfig /renew %chello%
Waarin %chello% staat voor de naam van de interface waarop Chello draait.
Is dit wellicht een oplossing ? Maar denk echt dat dit een soort moedwillige kick is of een messup in de servers van Chello ... Wellicht net zoiets als de kick na een bepaalde tijd in Duitsland en Belgie waar ik wel eens over gehoord heb.
Op dit moment ben ik dus af en toe mn internetverbinding kwijt en als ik dan renew op mn router, dan werkt t zaakje weer. Of ik moet ergens wat missen, maar kan de aangedragen oplossingen nog niet helemaal matchen met mn probleem
Toch bedankt iig
moet ook steeds handmatig release/renew doen.
alleen bij mij werkt de nieuwste firmware van qtec niet
Verwijderd
Verwijderd
Als je een PC op chello aansluit ipv die router, heeft die PC dan hetzelfde probleem?
Je kan je router uiteraard. apart testen door de WAN poort te verbinden met een eigen DHCP server!
Om te zien wat er bij Router+chello gebeurt, moet je gaan sniffen op je WAN poort
Verwijderd
motorola modem had een klein bugje in de software, en dat is na een tijdje opgelost door chello en motorola.
het had te maken met sommige spyware progjes, het fijne weet ik er echter niet van.
mjah nog nooit gehad eigenlijk. mn pc gaat nl nog wel eens uitVerwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 20:25:
Normaal behoort je DHCP lease automatisch verlengd te worden, waardoor je altijd verbinding+zelfde IP blijft behouden.
Als je een PC op chello aansluit ipv die router, heeft die PC dan hetzelfde probleem?
Je kan je router uiteraard. apart testen door de WAN poort te verbinden met een eigen DHCP server!
Om te zien wat er bij Router+chello gebeurt, moet je gaan sniffen op je WAN poort
wat wel uit alle posts blijkt is dat veel mensen t zelfde ervaren met een router...?
Verwijderd
Bij mij werd ik om de 4 uur gedisconnect. Na veel zoeken, zonder ook maar een antwoord te vinden heb ik zelf maar een programma geschreven. Door middel van Telnetten word de router opgedragen om de zoveel tijd te releasen/renewen.
Het is geschreven voor mijn Vigor maar als jullie naar je router kunnen telnetten en mij de commano's die nodig zijn om te releasen/renewen kunnen geven, zal ik het programma graag voor jullie aanpassen. Het is geen echte oplossing, maar het werkt voor mij.
hmm dat is idd wel een idee ja! maar geen idee of ik kan telnetten naar mn router...Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 20:44:
Ik had het zelfde probleem met mijn Vigor 2600 bij Telebyte ADSL.
Bij mij werd ik om de 4 uur gedisconnect. Na veel zoeken, zonder ook maar een antwoord te vinden heb ik zelf maar een programma geschreven. Door middel van Telnetten word de router opgedragen om de zoveel tijd te releasen/renewen.
Het is geschreven voor mijn Vigor maar als jullie naar je router kunnen telnetten en mij de commano's die nodig zijn om te releasen/renewen kunnen geven, zal ik het programma graag voor jullie aanpassen. Het is geen echte oplossing, maar het werkt voor mij.
Verwijderd
Bij mij zit het zo:
(router vraagt wachtwoord): *
(router vraagt om commando's): ip arp flush (dat is bij mij de code om alles up en running te houden)
(router vraagt weer om commando's): exit
Probeer achter je commando's te komen door als je geconnect bent (wachtwoord ingevoerd), ? als commando te geven. Meestal krijg je dan een lijst van beschikbare commando's.
Is sinds enkele weken spontaan overgegaan.
Door de vele reacties is ook af te leiden dat het zeer waarschijnlijk aan de provider ligt dan aan de verschillende modems / routers. Er gaan geruchten rond dat Chello actief de boel frustreert om te voorkomen dat mensen een router gebruiken.
Aangezien jij ook een Linksys router hebt: heb je toevallig onlangs je firmware vernieuwt? Zo ja, heb je toen wel de modem gereset? (ik bedoel een complete reset waarbij de settings uit de router worden gewist). Het blijkt dat de combinatie van een firmware upgrade zonder de settings van de router compleet te wissen bij een Linksys ook problemen kunnen geven.
Ik heb inderdaad wel mijn firmware vernieuwt, maar dat is alweer een tijdje terug. Weet niet meer of ik toen mn modem gereset heb. Kan natuurlijk altijd eens de boel resetten, dat is ook zo gebeurt (ff alle stekkers eruit, ff wachten en er weer in)Aram schreef op 14 februari 2004 @ 23:06:
Ik heb / had het zelfde probleem met mijn Linksys BEFW11S4 / Chello classic.
Is sinds enkele weken spontaan overgegaan.
Door de vele reacties is ook af te leiden dat het zeer waarschijnlijk aan de provider ligt dan aan de verschillende modems / routers. Er gaan geruchten rond dat Chello actief de boel frustreert om te voorkomen dat mensen een router gebruiken.
Aangezien jij ook een Linksys router hebt: heb je toevallig onlangs je firmware vernieuwt? Zo ja, heb je toen wel de modem gereset? (ik bedoel een complete reset waarbij de settings uit de router worden gewist). Het blijkt dat de combinatie van een firmware upgrade zonder de settings van de router compleet te wissen bij een Linksys ook problemen kunnen geven.
De dhcp server bepaalt namelijk hoelang je lease geldig is.
De dhcp client gaat dan op 50% van de lease proberen het bestaande adres te verlengen. Lukt dit niet, dan probeert ie het rond 82% van de lease nog een keer.
Lukt dat weer niet dan vervalt je ipadres op 100% van de lease.
Weg verbinding.
Zo werkt dhcp, staat allemaal beschreven in rfc nummer .... (weet ik veel)
Maar je router hoort niet zomaar zijn verbinding kwijt te raken.
Alhoewel het natuurlijk ook kan dat de dhcp server erg brak is.
Neem contact op met én de router fabrikant én de provider.
Fabrikant wil zoiets graag weten, zodat ze een nieuwe firmware kunnen maken. En als niemand het meldt, schiet dat niet op.
Provider kan de logging van de dhcp server nakijken, of er dan juist naar gaan kijken. Alhoewel het van je provider afhankelijk is of ze die moeite willen doen.
Succes.
Abort, Retry, Quake ???
Nee, dat is geen harde reset. Je moet de reset knop aan de achterkant van de router ca. 15 sec. inhouden.Gully schreef op 15 februari 2004 @ 00:56:
[...]
Ik heb inderdaad wel mijn firmware vernieuwt, maar dat is alweer een tijdje terug. Weet niet meer of ik toen mn modem gereset heb. Kan natuurlijk altijd eens de boel resetten, dat is ook zo gebeurt (ff alle stekkers eruit, ff wachten en er weer in)
Verwijderd
het vreemde is dat hij bij jullie op de zelfde tijd vast slaat, bij mij doet hij het constant de ene keer na een uur en de andere keet na 1 dag en dan draait hij mischien ook wel 2 dagen vlekkeloos............ nee 3 dagen gaat hij het niet vol houden .
waar zou het toch aan liggen
voor de kenners http://192.168.100.1 dat is het surfboard mischien dat jullie daar nog iets aan zien.
dhcp in het surfboard staat aan en als ik hem uit zet maakt het geen verschil
Mjah, het rare is dat ik er nu bijna geen last meer van heb. Draait nu al tijden zo en heb geen 1 keer hoeven releasen/renew'en op mn router.Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 23:33:
ik heb het zelfde probleem befw11s4 kwam ook spontaan ik probeer nu om het op static ip te zetten werkt voor nu in ieder geval (5 minuten)
het vreemde is dat hij bij jullie op de zelfde tijd vast slaat, bij mij doet hij het constant de ene keer na een uur en de andere keet na 1 dag en dan draait hij mischien ook wel 2 dagen vlekkeloos............ nee 3 dagen gaat hij het niet vol houden .
waar zou het toch aan liggen
voor de kenners http://192.168.100.1 dat is het surfboard mischien dat jullie daar nog iets aan zien.
dhcp in het surfboard staat aan en als ik hem uit zet maakt het geen verschil
Ik heb -gezien de eerste paar post- de dhcp leasetijd in mn LAN wel op 1 week gezet, maar dat zou niet uit mogen maken aangezien het probleem zich voordoet aan de WAN zijde.
Verder nergens iets veranderd, dus ik heb meer en meer t idee dat het aan provider kant ligt ofzo... (zoals aantal posts terug ook al is genoemd)
Verwijderd
ja maar is het bij jou opgelost door je lan release tijd op een week te zetten of is het spontaan opgelost??Gully schreef op 17 maart 2004 @ 23:39:
[...]
Mjah, het rare is dat ik er nu bijna geen last meer van heb. Draait nu al tijden zo en heb geen 1 keer hoeven releasen/renew'en op mn router.
Ik heb -gezien de eerste paar post- de dhcp leasetijd in mn LAN wel op 1 week gezet, maar dat zou niet uit mogen maken aangezien het probleem zich voordoet aan de WAN zijde.
Verder nergens iets veranderd, dus ik heb meer en meer t idee dat het aan provider kant ligt ofzo... (zoals aantal posts terug ook al is genoemd)
zou het schelen als je alles static insteld (dit heb ik nu gedaan) of werkt hij dan niet meer na een tijd ???
Zover ik kan nagaan (maar dat is altijd lastig als problemen onregelmatig voorkomen) heb ik het probleem niet meer gehad na het instellen van de LAN lease van een week. Toeval? Geen ideeVerwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 23:44:
[...]
ja maar is het bij jou opgelost door je lan release tijd op een week te zetten of is het spontaan opgelost??
zou het schelen als je alles static insteld (dit heb ik nu gedaan) of werkt hij dan niet meer na een tijd ???
Static heb ik ook eens geprobeerd. Dus ipv "automatisch IP verkrijgen" instellen op de router heb ik mn WAN-IP op dat moment hard in mn router ingegeven. Dat gaf echter hetzelfde probleem. Toen ik op mn WAN weer dhcp had ingesteld, kreeg ik ineens wel een heel ander IP toegewezen. Erg vaag dus...
Verwijderd
ik heb dit probleem ook met mijn.. jaja compex natpassage 15b
de bedoeling is eigenlijk (of vergelijkbaar)
telnet 192.168.0.1
PAUZE # \
PAUZE # > een pauze van een aantal seconden
PAUZE # /
# password
INKEY 'of' INPUT ; password
RETURN
RETURN # om de welkoms boodschap weg te krijgen.
# Command>
INPUT ; reset system
RETURN
# are you sure you want to continue (y / n)
INPUT ; y
RETURN
PAUZE # voor 10 seconden
QUIT (0)
----------------------------------------------
ik heb al een beetje begrepen dat dit misschien niet te doen is met een batch file, maar dat ik beter met VB aan de slag ken.
maar misschien zegt iemand wel van "je kunt dit met deze commando's doen in een batch"
bvd
o ja er is geen nieuwere firmware voor mijn router beschikbaar want het bedrijf lijkt een beetje falliet (maar als iemand die heeft ben ik misschien ook wel geholpen)
http://www.winbatch.com/
Kun je heel gemakkelijk scripts maken die o.a. keystrokes versturen naar vensters. Voor jouw scripts hoef je maar drie commando's te kennen, om een programma uit te voeren, om keystrokes te verzenden en een pauze-commando. Ik weet dat ze er iig alledrie inzitten.
Download eens de shareware-versie van de website, daarbij zitten help files om je op weg te helpen. Niet denken dat het te moeilijk voor je is, want dit is echt enorm simpel. Helaas is het lang geleden dat ik het voor het laatst heb gebruikt dus ik weet niet exact de syntax meer.
HTH.
Verwijderd
ik ga gelijk aan de slag
ik laat het wel horen als het is gelukt en hoe als het lukt, toch een mooie toevoeging voor got dan