Toon posts:

[OC] max vcore voor P4 northwood

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een P4 2.4B GHz en ben bezig met overklokken (loopt nu stabiel op 2700 en als k vcore verhoog naar 1.600 loopt ie stabiel op 2.808) maar nou vroeg ik me af wat nu het max voltage is, want ik vond 1.600 al veel, maar kan ie 1.700 bijv. aan? ik wil m namelijk graag op 3 ghz laten lopen (stabiel). ik heb DDR266 geheugen, Asus P4G8X deluxe mobo. op de doos staat dat t een SL6EF is, ik weet niet of hieraan te zien is wat ie max aankan, want dat verschilt ook per week heb ik begrepen :?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:55

Shunt

Boe

bij notrh wood NIET HOGER GAAN als 1.7 v
dan heb je namelijk het SND sindroom dat op kan duiken
snd sudden death niet fijn dus :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op 06 februari 2004 @ 19:23:
bij notrh wood NIET HOGER GAAN als 1.7 v
dan heb je namelijk het SND sindroom dat op kan duiken
snd sudden death niet fijn dus :P
dus 1.700 is egt de max? maar als ik in mn bios instel dat ie op 1.600 loopt en ik kijk in cpu-z, dan geeft ie steeds tussen de 1.648-1.700 aan, klopt dat eigenlijk of is het gewoon de voltage die je in je bios instelt?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ja, boven de 1.7 kan je cpu dus kapot gaan. Kijk ook eens met een anders programma'ke buiten cpu-z om je voltage te controlleren, soms geeft die het wel fout aan. Maar het kan wel zijn dat je moederbord een beetje overvolt.

Verwijderd

Met een p4b en luchtkoeling zou ik eigenlijk niet verder gaan als 1.65v als je je cpu langer als een paar maanden wil gebruiken.
p4c kan wel iets meer aan.

Maar als je je proc belast zal de vcore wel naar beneden zakken tot ongeveer wat je in je bios ingesteld heb denk ik.

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 21:42

BioHazard

*\o/*

Sorry dat ik dit topic kick maar ik heb in mun bios een Vcore gepakt van 1.650 en loop ik nu stabiel mee. Maar CPU-Z en AsusProbe zeggen allebei 1.712. Ben ik nu gevaarlijk bezig ? :o
Want wil geen gevaar lopen, dan gaan we wel terug :r

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Je moet je voltage in je bios checken, dat is iets nauwkeuriger dan zulke proggies.. Het kan echter wel zo zijn dat je mobo onder/overvolt.. Dus check ff je bios

Alleen heb ik nog nooit hier op GoT van SNDS proc's gelezen, ik denk dat het wel meevalt

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-02 21:31

Thandor

SilverStreak

418O2 schreef op 21 maart 2004 @ 22:59:
Je moet je voltage in je bios checken, dat is iets nauwkeuriger dan zulke proggies.. Het kan echter wel zo zijn dat je mobo onder/overvolt.. Dus check ff je bios

Alleen heb ik nog nooit hier op GoT van SNDS proc's gelezen, ik denk dat het wel meevalt
Dat komt omdat de meeste GoT'ers weten dat de PIV geen hoge VCores aan kan. B)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Shunt

Shunt

Boe

ik begin me nu ook zeer af te vragen of het op de nieuwe north wood nog wel voor komt. aangezien er voor heen bosjes van waren die in eens dood gingen en nu in eens hoor je er niets meer over :X.

wie test het even en gooit zijn P4 C op 1.8 v })

Game PC

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
richtlijnen

lucht : 1.65v
water : 1.72v
prom/vapo : 1.8v

deze houd ik altijd aan ;)

• Shunt

Shunt

Boe

Gipsy King schreef op 21 maart 2004 @ 23:11:
richtlijnen

dus volgens jou is het SND bij de C core van de north wood niet meer aanwezig. en ik kan weer op volle toeren gaan ocen op 1.7 :P

Game PC

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-01 22:08
Als je waterkoeling hebt ja..

• Shunt

Shunt

Boe

Av3ng3rtje schreef op 22 maart 2004 @ 09:06:
Als je waterkoeling hebt ja..
tjec mij specs ;)
draai nog niet op wc moet me blokje even om bouwen naar P4 :P maar zodra dat klaar is dan is het weer gaan met die banaan :D

Game PC

Verwijderd

Voor zo ver ik overal begrepen hebt maakt de koeling niets uit, natuurlijk is het zo dat als je CPU te heet wordt hij ook sneller slijt, maar dat heeft niets met SNDS te maken.

Je moet niet hoger gaan als 1.7 volt dan kun je snel de boel om zeep helpen. Het maakt dan niet uit of je een luchtkoeler hebt of een phase change.

Ook in de C bestaat SNDS nog steeds, SNDS komt namelijk door de opbouw van de CPU en het 130 nm productieprocess. Of het bij de Prescott 90 nm ook zo is weet ik niet.
418O2 schreef op 21 maart 2004 @ 22:59:

Dan heb je zeker liggen slapen?
[search=snds]
[rml][ p4] SNDS anyone (Northwood only)[/rml]

ZaeK in "Het Northwood FSB800 overclock resulten ...":
Feit(en):
- Deze processoren hebben net als de C1 stepping last van het SNDS. Dit betekent dat bij een VCore voltage van 1.7 of meer de CPU ineens spontaan er mee op kan houden.
Lijkt me duidelijk dus. Je hoort er niets meer van omdat iedereen weet dat je niet hoger moet gaan als 1.7 Zelfs met phase-change moet je onder de 1.7 blijven

Op pagina 5 van dit topic (ook vermeld in vorige topics) zie je dat mensen met een C1 ook problemen hebben met SNDS.

http://www.hardtecs4u.com...03/snd_syndrom/index2.php

Hier kun je lezen dat SNDS komt door electromigratie en dus compleet niets met de tempratuur te maken heeft. Door de verschillen tussen de technieken die AMD en Intel gebruiken voor hun transistors zal het effect bij AMD cpu's niet snel optreden. Bij Intel en waarschijnlijk ook de Prescott heb je dus last van SNDS. Bij de nieuwe AMD's die op 90nm gebakken zijn is er ook een kans dat het optreed, maar die kans is vrij klein.

lees hier meer
Gipsy King schreef op 21 maart 2004 @ 23:11:
richtlijnen

Deze waardes kun jij je best aan houden, maar zijn compleet uit de lucht gegrepen. Tempratuur heeft er niets mee te maken, zo lang je onder de 70 a 75 graden blijft is het prima. Op lucht kun je dus net zo goed 1.7 draaien als op water en phase change. Je kan met een phase change echter geen 1.8 draaien, daar sloop je zeer zeker je CPU mee, eerst gaat de OC-baarheid omlaag en dan kapt ie er helemaal mee. Jij merkt dat alleen nooit omdat je regelmatig een nieuwe CPU hebt.

Let wel op dat de meeste boarden overvolten, het wordt dan afgeraden in de bios hoger te gaan als 1.65 tenzij je hebt nagemeten dat je CPU voltages idle en stressed niet over de 1.7 heen gaat. En let erop dat de cpu temp niet over de 70 graden heen gaat.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 02:30 ]

Verwijderd

Temp lijkt idd geen invloed te hebben op SDNS. 1.7V kun je wel draaien. De meesten met SDNS hadden meer dan 1.7V. Lucht, water of prom maakt geen verschil. Een keertje benchen met 1.8V moet ook kunnen. Echter, weken achtereen 1.8V draaien is niet heel slim.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Bi0Hazard, ik vind je kick van dit topic toch niet dermate nuttig dat deze open hoeft te blijven. Met wat uitgebreid zoekwerk. oa hier op GoT en op andere tech-sites/fora kan je er prima achter komen wat nog gezond is, en wat gevaarlijk is voor je P4. Vandaar dat deze dicht gaat :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.