Toon posts:

Printer zuipt inkt alsof het bier is.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een nieuwe printer: epson cx3200. Ik ben op dit moment binnen 2 maanden al aan een tweede cartridge bezig en ik print echt niet zo veel. Je bent dan verplicht om een nieuwe in te doen. Ik heb dus even besloten om die cartridge is even open te maken. Tot mijn verbazing zat daar een spons in, en als ik deze uitknuipte stroomde het inkt er gewoon nog uit !!!! Mijn vragen zijn:

1. Iemand hetzelfde met de cx 3200
2. Wordt er met die cartridges gerommeld en wordt er dus gewoon gekeken hoeveel prints er worden gemaakt en dan een melding gegeven dat ik me cartridge moet vervangen, aangezien er nog zoveel in zit....

BVD

FB2000

• NkLs
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik geloof dat bij Epsons er heel wat inkt blijft zitten, omdat anders de printer sneller beschadigd raakt.

[ Voor 20% gewijzigd door NkLs op 06-02-2004 19:11 ]

Ipsa scientia potestas -Francis Bacon

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Er zit een chip in die bijhoud hoeveel je al hebt geprint. Op een gegeven moment zegt de chip dat je al voldoende hebt geprint en dan mag je hem vervangen.
Met een tooltje zoals Epson Chip Resetter kan je alles uit je cartridge persen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:00
dat het eruit druipt komt waarschijnlijk door het mechanisme wat er gebruikt wordt voor deze printer. Een tijd terug heeft de consumentenbond tegen epson een rechtzaak proberen aan te spannen om dezelfde reden. Menheeft toen echter niet nagedacht over de techniek die epson voor haar printers gebruikt. voor deze techniek zou het , volgens epson, nodig zijn dat er nog inkt in de container zit anders droogt de kop uit ofzoiets..

Ik heb zelf geen espon maar mij klinkt het zelf allemaal maar een betje maf in de oren waarschijnlijk houd de chip op de cartridge bij heoveel er geprint is (hoeveel beurten) en rekent aan de hand hiervan uit hoeveel er nog in de cartridge zou moeten zitten.. denk dat er vast wel hacks ofzo te vinden zijn voor dit maar ik weet het dus niet ..

Wat versta je btw onder 'ik print echt niet veel' dat is natuurlijk ook van belang.. ik vind voor mijn doen 100 vel per maand niet veel maar iemand anders kan dat weer wel veel vinden.

offtopic:
bier is toch juist lekker?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Klopt, is een heel gedoe geweest over die cartridges. Geloof dat de consumentbond ofzo die zaak ooit aangezweneld heeft. Ik heb een beetje hetzelfde probleem met mijn Epson C42UX, maar dat was dan ook een goedkoop ding. Print bijna nooit, na elk printje zie je bijna het level dalen...... :(

Verwijderd

Topicstarter
Webgnome schreef op 06 februari 2004 @ 19:12:
dat het eruit druipt komt waarschijnlijk door het mechanisme wat er gebruikt wordt voor deze printer. Een tijd terug heeft de consumentenbond tegen epson een rechtzaak proberen aan te spannen om dezelfde reden. Menheeft toen echter niet nagedacht over de techniek die epson voor haar printers gebruikt. voor deze techniek zou het , volgens epson, nodig zijn dat er nog inkt in de container zit anders droogt de kop uit ofzoiets..

Ik heb zelf geen espon maar mij klinkt het zelf allemaal maar een betje maf in de oren waarschijnlijk houd de chip op de cartridge bij heoveel er geprint is (hoeveel beurten) en rekent aan de hand hiervan uit hoeveel er nog in de cartridge zou moeten zitten.. denk dat er vast wel hacks ofzo te vinden zijn voor dit maar ik weet het dus niet ..

Wat versta je btw onder 'ik print echt niet veel' dat is natuurlijk ook van belang.. ik vind voor mijn doen 100 vel per maand niet veel maar iemand anders kan dat weer wel veel vinden.

offtopic:
bier is toch juist lekker?
Ik print tussen de 100 en 200 vel per maand

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-05 01:18

SiGNe

Ook hoi!

Ja kan trouwens ook beter je printer niet uitzetten (als je op de powerknop drukt gaat ie eerst de koppen schoonmaken, kost ook behoorlijk wat inkt)

Niet?
[Specs]

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06-2025
Tja, tis weekendd, wat wil je?! :O

Maar serious; is dacht ik een bekend verhaal van Epson. Heeft nog een stuk over op Frontpage gestaan en ook bij Kassa! of Consumentenbond o.i.d. is er aandacht aan besteed.
O.a op http://www.digitalrevolut...f89607121b5dadc7abb64cb18 kan je dat reset programma downloaden (zullen er ongetwijfeld meer zijn).
Misschien dat dat helpt,,

Verwijderd

Trouwens, als je overstapt van bijv. een HP is het wel logisch.

Daar zit ook veel meer inkt in de cartridges. Hp heeft gemiddeld 30/40ml in de zwart, en rond de 20ml in hun kleuren.

In die zwarte cartridge voor die epson zit maar 11.5ml (kleur weet ik zo niet)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:23
Klopt. En al die mensen maar volhouden dat epson veeeeel goedkoper is met afdrukken omdat die cartridges goedkoper zijn. Klopt ook wel, je doet er alleen ook veeeeeel minder lang mee.... :P

Verder zijn het goede printertjes hoor. Zolang die koppen maar niet verstopt raken.... ;)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:09

BCC

dominator schreef op 06 februari 2004 @ 20:12:
Klopt. En al die mensen maar volhouden dat epson veeeeel goedkoper is met afdrukken omdat die cartridges goedkoper zijn. Klopt ook wel, je doet er alleen ook veeeeeel minder lang mee.... :P

Verder zijn het goede printertjes hoor. Zolang die koppen maar niet verstopt raken.... ;)
Dat zijn ze ook.. maar 200 printjes per maand is ook redelijk meer dan een gemiddelde gebruiker. Dan is het inderdaad rendabeler om een HP aan te schaffen. Initieel duurder, maar met 200 printjes per maand haal je dat wel terug denk ik (hoewel officiële HP cartridges ook schrikbarend duur zijn!)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb zo de indurk dat je beter zo'n goedkoop printertje met catridges kan kopen en als de catridges leeg zijn de hele zooi wegmikken een ander printer kopen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:09

BCC

Chevy454 schreef op 06 februari 2004 @ 20:43:
Ik heb zo de indurk dat je beter zo'n goedkoop printertje met catridges kan kopen en als de catridges leeg zijn de hele zooi wegmikken een ander printer kopen.
Nee, want die je d'r gratis bij krijgt zijn meestal maar voor de helft gevuld :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat (volgens mij) ook wel veel inkt wil schelen, is de printkoppen uitlijnen, dan worden de printkoppen zo neergezet, dat ze altijd goede rechte lijnen zetten en volgens mij word er dan ook wat gedaan, aan de aansluiting van cartridge / printkop...

Weet alleen niet 100% zeker of dit klopt.

Maar waarom gebruik je geen laserprinter? Bedoel... 100 tot 200 vel per maand, noem ik eigenlijk redelijk veel, en een laserprinter kan maanden op 1 toner...
Pagina: 1