Windows XP langzaam na update?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03-2025
Dit probleem is begonnen nadat ik een nieuwe HD heb gekocht, een Maxtor Sata 160GB. Na de windows install (+SP1) op die schijf en de updates, heb ik ook norton antivirus 2003 geinstalleerd. Na het opstarten kun je dan een minuut of 2 niets doen, heel raar.
bvb. Na die tijd start ICQ en nog nvidia panel. Vanaf dan gaat alles vlot.

Echter ik heb ook nog een andere HD die ik nu als opstartschijf gebruik, en na een windows update van de week, loopt mijn Outlook Express niet fijn meer. Als ik die wil opstarten, gebeurt er minutenlang niks. Soms krijg ik het logo dat even blijft staan, dat gaat dan weg en dan na nog een minuut of twee, opent het alsnog. Wel op zo een manier dat het lijkt alsof je verschillende zware applicaties hebt openstaan; je ziet er nog een stuk wallpaper door.

Zeer vervelend, en nu weet ik dus niet meer of het ook aan dat virus prog ligt. Bij de tweede HD alvast (zeker) niet.

Iemand een idee?

Verwijderd

Bootvis.exe al een keer gedraaid?

• BizonKid
Nee, wat geeft dat dan eigenlijk?

Waar kan ik dat bestand Bootvis vinden? Niet op de microsoft site iig

[ Voor 69% gewijzigd door BizonKid op 06-02-2004 19:10 ]

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
BizonKid schreef op 06 februari 2004 @ 19:02:
Nee, wat geeft dat dan eigenlijk?

Waar kan ik dat bestand Bootvis vinden? Niet op de microsoft site iig
even de search hier zoeken. Bootvis is een programma welke het opstarten van WindowsXP verbetert.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:03

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Chevy454 schreef op 06 februari 2004 @ 21:15:
[...]

even de search hier zoeken. Bootvis is een programma welke het opstarten van WindowsXP verbetert.
Niet helemaal correct. Quote van Bootvis:
Please note that Bootvis.exe is not a tool that will improve boot/resume performance for end users. Contrary to some published reports, Bootvis.exe cannot reduce or alter a system's boot or resume performance. The boot optimization routines invoked by Bootvis.exe are built into Windows XP. These routines run automatically at pre-determined times as part of the normal operation of the operating system.
Bootvis kijkt dus alleen waar de pijn zit, zodat je zelf actie kan ondernemen. Maar het lost dus niks voor je op.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• BizonKid
Waar kan ik dat downloaden ipv op de Microsoft site?
Ik heb nog wat gegoogled, en een paar hotfixes van de updates verwijderd, maar het is nog niet opgelost.

Verwijderd

BizonKid schreef op 06 februari 2004 @ 18:59:
Dit probleem is begonnen nadat ik een nieuwe HD heb gekocht, een Maxtor Sata 160GB. Na de windows install (+SP1) op die schijf en de updates, heb ik ook norton antivirus 2003 geinstalleerd. Na het opstarten kun je dan een minuut of 2 niets doen, heel raar.

Echter ik heb ook nog een andere HD die ik nu als opstartschijf gebruik, en na een windows update van de week, loopt mijn Outlook Express niet fijn meer. Als ik die wil opstarten, gebeurt er minutenlang niks. Soms krijg ik het logo dat even blijft staan, dat gaat dan weg en dan na nog een minuut of twee, opent het alsnog. Wel op zo een manier dat het lijkt alsof je verschillende zware applicaties hebt openstaan; je ziet er nog een stuk wallpaper door.

Zeer vervelend, en nu weet ik dus niet meer of het ook aan dat virus prog ligt. Bij de tweede HD alvast (zeker) niet.

Iemand een idee?
Je bent niet de enige Bizonkid!
Ik heb dus exact hetzelfde probleem. Even een korte toelichting: heb net (2 dagen geleden) me systeem geinstalleerd adm64 3200+, 1gb ram, Maxtor sata 160GB. WinXP pro SP1, norton erop gegooid, ook windowns updates geinstalleerd. Kortom dus precies hetzelfde als Bizonkid. De twee minuten vertraging in het opstarten van programma's bij het net opstarten van windows.

Automatisch start bij mij Msn en Norton op bij het opstarten van XP, dit gebeurd ook maar zoals al eerder genoemd 2 minuten te laat.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 04:43 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
BizonKid schreef op 06 februari 2004 @ 22:45:
Waar kan ik dat downloaden ipv op de Microsoft site?
Ik heb nog wat gegoogled, en een paar hotfixes van de updates verwijderd, maar het is nog niet opgelost.
Op de Microsoft site wordt bevestigd dat het daar niet meer te downloaden is.

En [google=bootvis download] levert een aantal download links :

http://www.softpedia.com/public/cat/12/2/12-2-1.shtml
http://www.metaeureka.com...taeureka.pl?terms=bootvis
http://www.download.de/downloads/d_beitrag_8792864.html

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• BizonKid
Dat programma bootvis vangt ook geen visjes: "Number of physical drives in the trace file is 0. Trace file had invalid system configuration information".

Zou het kunnen liggen aan de sata-drivers? Ik heb nu een gewone ide schijf als opstartschijf, en kon in Windows de sata drive eerst niet zien. Nu echter na de update wel en toen is het begonnen, dus ik vermoed dat het daar iets mee te maken heeft?

Sof2-Guru, moest je nog iets vinden...

Verwijderd

BizonKid schreef op 06 februari 2004 @ 18:59:

Iemand een idee?
Dit ligt voor 99% zeker aan NAV2003.
Bekend probleem.
Geen fullproof fix voor.

Zoek maar eens op GoT/google daarvoor..
Pagina: 1