In mijn programma kan de gebruiker aangeven welke database hij wil gebruiken. Daar bedoel ik mee dat hij een database bestand kan selecteren op een bepaalde (netwerk) drive.
De gebruiker kan op een knop drukken waarna hij een selectie scherm te zien krijgt om de juiste db te selecteren.

Nu kan dit dus een db zijn die op een andere pc staat.
Wat ik nodig heb is uiteindelijk de locatie van de db maar dan gezien vanaf de pc waarop die db staat. Ik krijg nu een UNCFileName terug, maar die kan ik niet gebruiken om mijn programma verbinding te laten maken met die database.
De applicatie is ontwikkeld in Delphi en ik maak gebruik van een Interbase database.
Om verbinding te maken met de database heb ik het volgende nodig:
\\server_name\filename
Bijv: ik krijg nu terug
\\dell5000\share_name\bestelboek.gdb
maar ik zou moeten hebben (voor de db verbinding):
het is op server: dell5000 en de locatie is: c:\bestelboek.gdb op die dell5000
Met google heb ik ook die vraag gevonden van iemanders anders en die kreeg als antwoord dat het niet mogelijk zou zijn.
Is dat echt zo en zo ja is het dan op een andere manier mogelijk of ontkom je er niet aan om dan de gebruiker het handmatig te laten invoeren?
De gebruiker kan op een knop drukken waarna hij een selectie scherm te zien krijgt om de juiste db te selecteren.

Nu kan dit dus een db zijn die op een andere pc staat.
Wat ik nodig heb is uiteindelijk de locatie van de db maar dan gezien vanaf de pc waarop die db staat. Ik krijg nu een UNCFileName terug, maar die kan ik niet gebruiken om mijn programma verbinding te laten maken met die database.
De applicatie is ontwikkeld in Delphi en ik maak gebruik van een Interbase database.
Om verbinding te maken met de database heb ik het volgende nodig:
\\server_name\filename
Bijv: ik krijg nu terug
\\dell5000\share_name\bestelboek.gdb
maar ik zou moeten hebben (voor de db verbinding):
het is op server: dell5000 en de locatie is: c:\bestelboek.gdb op die dell5000
Met google heb ik ook die vraag gevonden van iemanders anders en die kreeg als antwoord dat het niet mogelijk zou zijn.
Is dat echt zo en zo ja is het dan op een andere manier mogelijk of ontkom je er niet aan om dan de gebruiker het handmatig te laten invoeren?