Toon posts:

[JSP & Lotus Notes] Interessante links

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag heren (en dames?),

Ik ben momenteel bezig met JSP in combinatie met Lotus Notes. Het probleem is dat ik er ontzettend weinig van terug kan vinden op het web. Lotus Notes bevat wel een goede help waar veel instaat, maar ik zoek meer naar tutorials, howto's e.d.

Momenteel kan ik met JSP wel al in databases schrijven, verwijderen, rechten ontlenen etc etc. Ik wil nu iets gaan doen met een inlog systeem. Je logt in op de site (via JSP), en de sessie wordt dan met jouw gebruikersnaam en password gestart. Vervolgens krijg je dan ook toegang tot de database ja of nee.

Dus ik zoek eigenlijk een goede tutorials en links e.d.

Alvast bedankt!

Groet,

Wouter

Verwijderd

Topicstarter
hmzzz, niemand iets?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Laat eens zien wat je al gevonden hebt en wat daar aan mist. Want volgens mij gaat het niet zozeer om lotus notes alswel om JSP en het proberen daarin een login-sessie op te zetten, lijkt mij?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Ik heb geen idee wat je allemaal al geprobeerd hebt, dus ik ga maar wat neerzetten :)
Bij Domino 6 zitten 2 custom JSP-tag libraries, die kan je gebruiken
Artikel over JSP en Notes

Verder lijkt het me niet zo lastig. Om in te kunnen loggen moet iemand in de ACL staan, met de juist rechten toegekend (ik neem aan dat je het zo opgezet hebt). Je moet dus controleren of dat het geval is. Als dat zo is, kan je een Java-sessie starten.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niets laten zien, ik heb alles lokaal staan.

Maar die tweetal links zijn heel erg handig, ik kan weer even vooruit :)

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 20:57

Glabbeek

Dat dus.

Misschien een beetje laat, maar in het redbook Portalizing Domino Applications van IBM staat waarschijnlijk wel informatie die je kan gebruiken.
Chapter 1. Introduction to portalizing Domino applications
Chapter 2. Integration techniques
Chapter 3. Using existing portlets
Chapter 4. Using custom Domino JSP tag libraries
Chapter 5. Developing Domino portlets using Java: Technology review
Chapter 6. Developing Domino portlets using Java: Integration examples
Chapter 6. Portlet builders
Eén van de auteurs, Oliver Trabert, is een goero op zowel Notes/Domino als WebSphere-gebied die weet waar hij het over heeft. (Ik ken hem persoonlijk).

En zo is het maar net.

Pagina: 1