[Frusti] Flash-object

Pagina: 1
Acties:

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Walg, ik ben ten einde raad. Ik loop hier lang genoeg rond om te weten dat het onderwerp dat ik in deze thread aan de kaak stel eigenlijk geen topic waardig is, maar GoT is momenteel mijn einige strohalm. :)

Ik ben bezig met een website, te vinden op :

http://www.boomgaardterlinde.nl/dd/frameset/

Alles leuk en aardig, ik doe ook maar wat, meestal lukt het wel na wat prutsen, maar ik krijg dat flashelement in het bovenste frame maar niet gepositioneerd boven de tabel met php-meuk in het onderste frame. Margin's op 0, center dit, middle dat, ik voel me achterlijk... :/

Let niet op de meuk die er nu in de bron staat, ik heb in mijn domheid al de gekste dingen geprobeerd. B)

Anyway, ik hoop snel een antwoord te krijgen,zodat ik me eindelijk in mijn schulpje kan zitten gaan schamen... :Y)

:)

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Ik ben zelf ook niet zo een html kei maar:
Heb je al geprobeerd om het bovenste frame een width van 100% te geven en in head.htm <center></center> te gebruiken?

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 16:08

Blauw

De Schreeuw

Heb je het ook al zonder iframe geprobeerd? Bijvoorbeeld met een divje? :)

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
ff hier kijken en de juiste css eruit rippen :)

http://annevankesteren.nl/test/templates/center-hv

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• Polle
Hum, div, brrrrr, ik heb mezelf al overtroffen door een achtergrondplaatje met css te fixen, divjes staan op het programma voor volgend jaar.

Ik heb nu het plan een tabel te maken, daar die flash-meuk in te plaatsen, en dan die tabel in het midden uit te lijnen a la FvKnijff !

* Polle

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

gewoon
code:
1
2
3
<center>
<embed blaa...></embed>
</center>

in je code zetten :)

en dan snel naar volgend jaar en css en divjes gaan gebruiken :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Polle
Hoe is het mogelijk, dat flashbestand komt maar niet goed ! <center> heb ik nu geprobeerd, en dat lime-css gebeuren snapte ik niet :+

Aaaaaargh ! Het wil maar niet lukken, zoiets simpels !

* Polle

[ Voor 35% gewijzigd door Polle op 06-02-2004 18:09 . Reden: verzuipt zijn probleem ! ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Als je toch over een paar dagen - na je lege drankfles, je kater en je stapel kapot serviesgoed, weggelopen vrouw en ontslagbrief wegens poging tot moord op de bedrijfsarts - erover nadenkt om het eens met divjes te gaan proberen...

Neem een Div. een Div is als een eilandje in je grote oceaan die je werkruimte in het browservenster heet. Dat eilandje kun jij bijna overal verankeren.
Als jij om je Divje <center></center> tags heen zet, begint je divje precies op het midden.
Dat moet je je voorstellen als een foto van de hollandse vlag wapperend in de wind, waarvan de vlaggestok in het midden van de foto staat en de vlag zich naar rechts uitstrekt. Leuk natuurlijk, maar dat is 'right of center'. En jij moet m in het precieze midden hebben.

Wat doe je dan, je meet de breedte van je vlaggetje / eilandje / divje. Zeg eens 600 pixels. Vertel die div met css dat hij een absolute positie moet hebben, maar wel 300 pixels van zn nulpunt, want dan staat pixeltje 300 precies op de nullijn en is hij gecentreerd. Dat wordt dus in je css: position: absolute; left: -300px; .
En jahoor, daar staat je beestje mooi gecentreerd. Het is een methode die ik ook maar weer geleerd heb en ik weet ook niet of hij in alle browsers werkt.

Iig, deze humorvolle post kan je hopelijk helpen :Y)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
dat -300px idee met divs zorgt er wel voor dat je tekst buiten beeld valt als je scherm te klein maakt.

Dat is ook in dit voorbeeld: http://annevankesteren.nl/test/templates/center-hv

Dat is wel iets om rekening mee te houden als je je div breedt maakt. Oplossing is eventueel java-script. Maar daar ben ik dan weer niet goed in :/

-

• Polle
Toeter, ik moet zeggen dat ik je post bijzonder waardeer, serieus.

Zelf kan ik me vaag herinneren dat ik me wel eens wat minder charmant tegen je gedragen heb in het verleden, ik ben blij dat je dat niet bij is gebleven, en je nu met zo'n keurig lapje tekst op komt draven ! :)

Ik ga me dan toch maar eens op de divjes storten !

maar mocht iemand zich geroepen voelen een handje toe te steken (deze zooi moet zo snel mogelijk af) dan mag dat hoor, swf file staat in http://www.boomgaardterlinde.nl/dd/files/ , gniffel script request gniffel ;)
Pagina: 1