Moet altijd met omweg Audigy 2 installeren

Pagina: 1
Acties:

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Altijd als ik met een schone Windows begin en ik m'n Audigy wil installeren vanaf de CD-ROM, dan geeft ie aan dat ie geen ondersteunde kaarten heeft gevonden. Dus Setup breekt dan af.
Wat dan wel werkt is eerst handmatig een Audigy 1 installeren (met de ingebakken drivers van Windows). Dan pas herkent de CDROM van Creative m'n Audigy... en pas daarna kan ik dan een web-update installeren :/

Dit moet toch ook makkelijker kunnen :? Dus met schone Windows gelijk vanaf de CDROM installeren? Of doet iedereen dit zo..? 8)7

spek pc, spek hifi, last.fm

• YoG
  • Niet online
YoG schreef op 06 februari 2004 @ 17:09:
Of doet iedereen dit zo..? 8)7
Kan me niet voorstellen dat iedereen dit zo doet...
Ik kom sinds ik net SP1 erop heb gezet niet meer verder. Ik kan de ingebakken Audigy niet meer selecteren als ik een dummy-device wil installeren (zodat de cdrom mijn kaart dus herkent)

Ik kan dus gewoon niet meer mijn Audigy 2 installeren!! :( :(
weet iemand nog een work-around oid ?? dit suckt echt hard

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kan je niet handmatig gewoon de goede .inf van de cd laten uitvoeren?

Eigenlijk is dat autorun programma alleen maar een grafisch omhulsel voor dezelfde actie (dit geldt in het algemeen voor welke installer dan ook.)

{signature}

• YoG
  • Niet online
Is een idee ja, maar in de drivermap staan 4 INFjes.. 3 daarvan verwijzen naar mn gameport.
wdma_emu.inf is de goeie lijkt me. Maar als ik die aanklik in "Stuurprogramma bijwerken" dan geeft ie alleen een Gameport aan?
Is er nog een andere manier hoe ik die INF kan starten ?

__
Ah okee dan, heb m nu zover gekregen dat ie van de CD installeert.. maar dat ging dus niet via de grafische schil enzo... ik ga even rebooten en dan maar hopen...

yay, dat werkt dus :) Maar nu staat er in mn Apparaatbeheer: "Creative Audigy Audio Processor" Moet daar niet Audigy 2 oid staan? Ik bedoel, benut ie nou wel mn kaart volledig? Of heeft ie de drivers van de Audigy 1 geinstalleerd?

[ Voor 49% gewijzigd door YoG op 07-02-2004 11:40 ]

Verwijderd

Het zou ook kunnen zijn dat je Audigy2 een conflict heeft met andere hardware. Het komt wel eens voor dat een geluidskaart in het eerste PCI-slot niet werkt. Probeer eens een ander PCI-slot voor je Audigy. Ik heb nog geen enkel probleem gehad, terwijl de Audigy samen met de onboard geluidskaart moet werken.