Muis uit cordless desktop set los vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:24
Ik heb mezelf vandaag een nieuwe muis aangeschaft.
De logitech mx 310 met een draad.
Voorheen had ik een optical mouse zonder draad.
Deze heb ik samen gekocht met een toetsenbord, en er zit zo'n ontvangertje bij.
Nu is die nieuwe muis aangesloten en kan ik met allebei de muizen tegelijk werken.
Hoe kan ik die draadloze optical mouse ontkopelen zodat hij ook niet meer werkt?
Maar de bedoeling is dat ik die draadloze muis ontkoppel zodat mijn toetsenbord blijft werken.
Hij heeft zijn leven namelijk gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:52
Gewoon de batterijen eruit halen lijkt me. Als de muis niet mer een signaal uitzend wordt ie ook niet meer ontvangen.

Je toetsenbord zal er gewoon om door blijven werken. Muis en toetsenbord hebben namelijk niets met elkaar te maken behalve dat ze van dezelfde (2 kanaals) ontvanger gebruik maken.

[ Voor 44% gewijzigd door olof op 06-02-2004 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Ja maar dan wordt hij wel erkend als een muis van de computer, en dat wil ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:52
Driver van de muis deinstalleren en dan met alleen de nieuwe muis de software weer installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:45

m0nk

16-09-2003 15.15

huh als je je batterijen eruit haalt wordt hij toch nog herkend..??

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Flying schreef op 06 februari 2004 @ 16:42:
Ja maar dan wordt hij wel erkend als een muis van de computer, en dat wil ik niet.
Niet de fysieke muis, maar de ontvanger wordt herkend als 'muis-device'. Als die ontvanger gedeeld wordt met een tobo, is er niks aan te doen. Je kan 'm uit apparaatbeheer gooien, maar ik gok dat 'ie bij de volgende reboot weer net zo hard geinstalleerd wordt. Of je moet zin hebben om zelf de driver te herschrijven ;)

Maar het kan geen kwaad, dus waarom zou je 'm weghalen...

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Hardwaremod: De PIC in de ontvanger eruit halen en opnieuw programmeren met firmware voor alleen toetsenbord.
Softmod: disable in hardwareconfiguratie / hardwareprofiel van Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pi-air-
  • Laatst online: 14-02 18:15
Gewoon de stekker van de muis ontvanger uit de pc trekken, althans bij mijn logitech draadloze set, zit aan de ontvanger 2 PS2 stekkers vast. Dus die van de muis eruit halen en hij word niet meer herkend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

-Pi-air- schreef op 06 februari 2004 @ 16:47:
Gewoon de stekker van de muis ontvanger uit de pc trekken, althans bij mijn logitech draadloze set, zit aan de ontvanger 2 PS2 stekkers vast. Dus die van de muis eruit halen en hij word niet meer herkend ;)
mja dat dacht ik wrom zo moeilijk doen.. desnoods knip je die kabel eraf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
hoe weet ik nu welk kabeltje van de muis is?

Oja, baterijen verwijderen gaat ook niet.
Dan krijg ik na een tijd de melding dat de baterijen bijna leeg zijn

[ Voor 58% gewijzigd door Flying op 06-02-2004 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:57

E-Vix

Nu met sneeuw!

Flying schreef op 06 februari 2004 @ 18:15:
hoe weet ik nu welk kabeltje van de muis is?
Welk kabeltje heb je op je muispoort aangesloten?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Waar zit die muispoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:19

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Even anders, Kan je je nieuwe muis niet koppelen aan je oude reciever ?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Wordt ik hier nou ongelooflijk in de zeik genomen?

Hoe heb je je ontvanger aangesloten? Is hij met 1 kabeltje op een USB poort aangesloten, of is hij met 2 kabeltjes op de PS2 poorten aangesloten?
Heb je hem met 1 kabeltje op de USB poort aangesloten, dan kan je niet 1 kabeltje loshalen voor je muis. Is hij met 2 kabeltjes op de PS2 poorten van je computer aangesloten, dan ís er eentje normaalgesproken groen gekleurd, en de andere normaalgesproken paars gekleurd. Trek de groene er uit, en je bent klaar.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Vroeger had het een groen bovenstuk.
Die is eraf en zit nu op usb.
Kan ik dan die usb eraf slepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Flying schreef op 06 februari 2004 @ 18:55:
Vroeger had het een groen bovenstuk.
Die is eraf en zit nu op usb.
Kan ik dan die usb eraf slepen?
Als je andere kabel is aangesloten op de PS2 poort dan kan dat ja. Overigens had je hem dan dubbelop aangesloten. Je moet hem namelijk of met het verloopstuk aansluiten op allebij de PS2 poorten, of zonder het verloopstuk op 1 USB poort. Sluit je hem op 1 PS2 en op 1 USB poort aan, dan kun je de poorten van je PC opblazen, je ontvanger opblazen, of het kan voorkomen dat je toetsenbord opeens 2x herkend wordt.

P.S. Wat ook kan is een andere draadloze muis van het zelfde merk kopen. Die kan gewoon met de zelfde ontvanger werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

omg dit is erg dat je niet de aansluiting van je muis kan vinden.. anders probeer je het zelf even uit ofzo en haal je een van de twee usb stekkers eruit.. werkt je toetsenbord niet, dan haal je de andere eruit. Zo moeilijk is dat toch niet. En er staan als het goed is ook een teken van een muis en een teken van een toetsenbord op die usb connectoren.

Dit is echt te erg hoor |:(
Pagina: 1