[php] 2 submit buttons binnen 1 document

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• hydex
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-04 11:24
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een php bestand met een formulier welke waarden worden verwerkt na het drukken op de submit button. Vervolgens wordt er een nieuw formulier getoond waarbij men weer waarden kunt invoeren. Ook hier is weer een submit button op het moment dat ik de submit button indruk krijg ik een leeg scherm. Dit komt volgens mij omdat hij in conflict is met de andere form. Hoe kan ik nu de 2 submit buttons afzonderlijk van elkaar laten werken. Dus dat form 1 compleet is afgesloten?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je je </form> statements wel goed staan?

Als dat niet lukt moet je aan de knoppen maar een javascriptje verbinden.

iets zoals form1.submit(); en form2.submit();

Verwijderd

Ik snap het probleem niet helemaal, tis nogal onduidelijk.

Je kunt in ieder geval een hidden field meesturen met een bepaalde action die je wil uitvoeren na de submit.
In het 2e formulier is de action anders dan in het 1e formulier. Kun je mooi in PHP afvangen.

• hydex
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-04 11:24
Ik heb het probleem inmiddels opgelost

Ik had de 2e knop binnen de eerste if functie staan die controlleerde of de submit button ingedrukt was nu ik em er buiten heb gezet doet ie het prima.. iidgvl bedankt.

Verwijderd

snap er niet veel van, zoiets:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
if(!isset($formEen) AND !isSet($formTwee))
  echo formulier 1;
  echo hidden field $formEen;
else
if(!isSet($formTwee) AND isSet($formEen))
  echo formulier 2;
  echo hidden field $formTwee;
else
if(isSet($formTwee))
  echo resultaat;
  // doe bewerking etc.

Ik zie dat het al opgelost is, voor de liefhebber (anders typte ik het voor niets :) zie bovenstaande pseudo code..

/me voelt zich een beetje achter de feiten aan hobbelen

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Uhm ja, beetje onduidelijk allemaal, lees P&W FAQ - De "quickstart" even door voor je een nieuw topic opent

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.