Tja, zoals de titel al meld..
Ik weet niet of hier veel vraag naar is, maar het lijkt mij makkelijk om 1 universeel iets te hebben dat geschikt is voor vrijwel alle clients.
Aangezien ik zo af en toe mijn paar losse pc's in 1 klap wil updaten vond ik dit veel makkelijker..
De meeste clients hebben wel een ingebouwde optie om als service te dienen, maar bieden helaas niet de mogelijkheid om op afstand geinstalleerd te kunnen worden, het onderstaande script kun je daar wel voor gebruiken
De gebruikte tools komen uit de nt resource kit en uit de gnu unix utils, deze kun je downloaden op microsoft.com en sourceforce.net. Indien ik er vanavond aan toe kom zal ik ze onlige gooien.
n.b. Het script leent zichzelf natuurlijk perfect om aangepast te worden naar jouw wensen.
Eventueele aanvullingen zijn natuurlijk altijd welkom
Ik weet niet of hier veel vraag naar is, maar het lijkt mij makkelijk om 1 universeel iets te hebben dat geschikt is voor vrijwel alle clients.
Aangezien ik zo af en toe mijn paar losse pc's in 1 klap wil updaten vond ik dit veel makkelijker..
De meeste clients hebben wel een ingebouwde optie om als service te dienen, maar bieden helaas niet de mogelijkheid om op afstand geinstalleerd te kunnen worden, het onderstaande script kun je daar wel voor gebruiken
De gebruikte tools komen uit de nt resource kit en uit de gnu unix utils, deze kun je downloaden op microsoft.com en sourceforce.net. Indien ik er vanavond aan toe kom zal ik ze onlige gooien.
n.b. Het script leent zichzelf natuurlijk perfect om aangepast te worden naar jouw wensen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
| @echo off rem info duke@qik.nl rem zorg dat alle benodigde files (de client + config) en srvany.exe in de ./files dir staan. rem vul hier je client in, zoals ecc2.exe, sobcli.exe, seticore.exe enz: set client= rem voor winxp is het vaak nodig alle 'winnt' verwijzingen te vervangen voor 'windows' : set osdir=winnt if %1#==delete# goto delete if %1#==# echo geen pcnaam opgegeven & echo gebruik %0 ^<delete^> [pcnaam/ipadres] & goto end echo communicatie controleren ping -n 1 %1 | grep "Reply" if %errorlevel%#==1# echo "ping timeout, probeer later" & goto end echo directory check if not exist \\%1\c$\%osdir%\system32 echo dir \%osdir%\system32 bestaat niet & goto end echo bestanden kopieren copy files\*.* \\%1\c$\%osdir%\system32 echo service wordt toegevoegd sc \\%1 create srvany binPath= c:\%osdir%\system32\srvany.exe type= own start= auto error= ignore echo regsleutel toevoegen REG.EXE ADD HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\srvany\Parameters\Application=C:\\%osdir%\\system32\\%client% \\%1 rem indien de regkey al bestond doen we voor de zekerheid een update REG.EXE UPDATE HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\srvany\Parameters\Application=C:\\%osdir%\\system32\\%client% \\%1 echo starten van service sc \\%1 start srvany goto end :delete rem delete verwijderd ALLEEN de service, geen bestanden. if %2#==# echo geen pcnaam opgegeven & echo gebruik %0 ^<delete^> [pcnaam/ipadres] & goto end ping -n 1 %2 | grep "Reply" if %errorlevel%#==1# echo ping timeout, probeer later & goto end echo service wordt verwijderd sc \\%2 delete srvany :end |
Eventueele aanvullingen zijn natuurlijk altijd welkom
[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 06-02-2004 16:35 ]