Toon posts:

Prog informatie PC's netwerk opvragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma voor hier op het werk die vanaf een server te draaien is, en die dan vervolgens op het netwerk losgelaten kan worden en van alle PC's een report maakt van de hardware die erin zit. Deze reports moeten dan op de server komen te staan. Er moet niks lokaal geinstalleerd worden, m.a.w., kan het gestart worden in het loginscript? We hebben namelijk geen zin om alle PC's bij langs te gaan. Het programma hoeft niet heel diep te gaan qua informatie, als in ieder geval maar te zien is wat de hostname en het IP nummer zijn.

Weet iemand zoiets?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 16:11 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Kan dat niet via de DHCP-log? Zelfs mijn cheapass Edimax router kan het weergeven via "Status".

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Ik snap je niet helemaal. Je wilt een programma op de server die kijkt wat voor hardware er in je pc zit en later hoeft het niet zo diep te gaan en is hostname en ipadres genoeg ?
Hier zit nogal verschil tussen. Voor het 2e item is networkview een leuke optie
http://www.networkview.com/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 16:13:
Ik snap je niet helemaal. Je wilt een programma op de server die kijkt wat voor hardware er in je pc zit en later hoeft het niet zo diep te gaan en is hostname en ipadres genoeg ?
Hier zit nogal verschil tussen. Voor het 2e item is networkview een leuke optie
http://www.networkview.com/
Ja, was iets te snel getypt eigenlijk :)

Het belangrijkste is dat we de hostname, het IP adres en het OS zien. We willen gewoon een beeld hebben wat er allemaal hier in de regio aan apparatuur staat. Ik zal eens gaan stoeien met networkview.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan dit vrij gemakkelijk zelf in elkaar prutsen met WMI - zie bv. eens:Geef verder even aan wat je zelf al geprobeerd hebt :)