Toon posts:

DVD beeld en geluid schokkerig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen!

Ik heb een nogal raar probleem waar ik zelf niet uit kan komen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik speel mijn DVDs af op mijn PC. Mijn PC is een Pentium 4 2,6 Ghz, 512 MB RAM, videokaart is een NVIDEA GeForce 5200 FX met 128 MB, geluidschip onboard, 6 kanaals. Ik speel de DVDs af via het programmaatje Power DVD, uiteraard met 6-kanaalsgeluid ingeschakeld. UDMA mode is ook ingeschakeld.

Het probleem is nu dat na een tijdje de film ineens vervelend begint te schokken qua geluid en beeld. Niet een klein beetje, maar best wel grof, zo grof dat het soms wel een hele tijd stilstaat en dan verder in de film weer de draad oppikt. Jullie begrijpen misschien wel dat het heel vervelend film kijken is.

Hebben jullie een oplossing?

Verwijderd

Schokt de film vanaf de harddisk ook?
DMA is ingeschakeld voor de ATAPI/IDE devices?
Chipsetdrivers zijn geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 16:07:
Schokt de film vanaf de harddisk ook?
DMA is ingeschakeld voor de ATAPI/IDE devices?
Chipsetdrivers zijn geinstalleerd?
Bedankt alvast voor je suggesties!

Vanaf de harddisk heb ik het nog niet geprobeerd omdat een image maken (ik doe dit via Alcohol 120%) ontiegelijk lang duurt (5% nog maar na anderhalf uur). Misschien moet ik dat eens doen als ik aardig de tijd heb!

DMA is inderdaad ingesteld voor de ATAPI/IDE drivers. Eerst kon ik alleen maar PIO instellen (XP), maar dat heb ik kunnen verhelpen door de devices eerst te verwijderen van het systeem en vervolgens weer automatisch te laten detecteren. Wat bedoel je met de chipsetdrivers? Van de onboard geluidschip? Natuurlijk zijn die geïnstalleerd...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga in ieder geval die harddisk optie nog proberen, maar ik sta ook open voor verdere suggesties...

Verwijderd

Topicstarter
Hoort een image maken via Alcohol 120% zo lang te duren of ben ik het nu die iets doms doet? |:(

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:17

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Dat is vreemd, want een image maken met Alcohol duur hier maar een paar minuten. Er staat iets niet goed ingesteld op jouw PC.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet ook zeker dat het een of andere rare instelling is die ik over het hoofd zie wat betreft die DVD-ROM speler. Maar wat?

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
je gebruikt toch wel 80 aderige kabels ipv 40 aderige?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 20:45

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 16:16:
[...]

Bedankt alvast voor je suggesties!

Vanaf de harddisk heb ik het nog niet geprobeerd omdat een image maken (ik doe dit via Alcohol 120%) ontiegelijk lang duurt (5% nog maar na anderhalf uur). Misschien moet ik dat eens doen als ik aardig de tijd heb!

DMA is inderdaad ingesteld voor de ATAPI/IDE drivers. Eerst kon ik alleen maar PIO instellen (XP), maar dat heb ik kunnen verhelpen door de devices eerst te verwijderen van het systeem en vervolgens weer automatisch te laten detecteren. Wat bedoel je met de chipsetdrivers? Van de onboard geluidschip? Natuurlijk zijn die geïnstalleerd...
Hou zit het met de HD DMA :? Chipsetdrivers zijn de drivers van de chipset ;) , niet van de geluidschip. Anders pakt windows gewoon de standaard drivers, en deze zijn vaak traag!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Dat van die kabels zou ik toch écht moeten checken, dat heb ik nog niet gedaan. het is een PC die ik bij de Mediamarkt heb gekocht en ik ben er vanuit gegaan dat dat wel goed zou zitten. Ik weet niet of er meerdere gevallen bekend zijn van slechte bekabeling bij de Mediamarkt PC's?

De HD DMA is ook ingeschakeld, UDMA, klopt dat?

Hoe check ik de drivers van de chipset?

Verwijderd

Topicstarter
*schaamteloze terugvindpost*

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de film afgedraaid in mijn DVD+/-RW drive en absoluut geen problemen. Is er aanwijzing tot een ander probleem?
Pagina: 1