720K Flops te koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-03 11:59
Ik loop stage, en op dit bedrijf hebben ze een draadvonkmachine staan die alleen 720K floppy's slikt, nu hebben ze er wel een stuk of 12 liggen ofzo, alleen zijn ze allemaal btje naar de verdommenis aant gaan, kan misschien ook aan 1 van de diskette stations liggen maar dat lijkt me bizar, want sommige diskettes doen het WEL goed.

Nu is mijn vraag benne die dingen nog ergens te koop ?? bij een of andere vage hardware boer.. of een maffe boer :) want wie verkoopt dat nou nog.

Misschien ander diskette station? Ik heb geen id of dat mogelijk is, zou wel een goede oplossing zijn denk ik, maandag maar even overleggen want over 12 minuten ben ik klaar met werken.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-03 07:17

Verwijderd

Diskettes kopen? Moet je haast bij een antiek handelaar wezen kan ik je vertellen.
Maar om terug naar jouw vraag te gaan. Ik denk dat dat enkel HD flops van 1.44 Mb te verkrijgen zijn. Of bedoel je soms die gigantische 5¼ flops :D

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Draadvonkmachine :? Dat is gewoon een normale PC?

Anyway je via de command prompt nog steeds floppies op 720K formatteren. Doe maar eens:
code:
1
format /?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:52
ik heb vroeger wel eens dd's naar hd's geformateerd door een gaatje aan de rechter zijde te boren. geloof dat daar ook wel eens op gesjekt word. als naar 720formatteren niet lukt kan je misschien eens proberen dat gaatje dicht te plakken ;)

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:45
anders contact opnemen met de producent/leverancier, die zal vast wel weten hoe je eraan moet komen

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-03 08:58

FastBunny

Give it the Works !

Koop HD 1.44mb flops. Plakkertje over het gaatje heen, klaar u heeft DD flops :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Genoeg mogelijkheden

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 15:41 ]

Verwijderd

Jep, plak gewoon het weede gaatje dicht en hij is opeens nog maar 720kb.

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-03 17:28
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 15:41:
Jep, plak gewoon het weede gaatje dicht en hij is opeens nog maar 720kb.
idd gaatje afplakken en opnieuw formateren
overigens kost een diskdrive 15 euro of zoietS!

Verwijderd

joosd schreef op 06 februari 2004 @ 15:46:
idd gaatje afplakken en opnieuw formateren
overigens kost een diskdrive 15 euro of zoietS!
9.95 meen ik. Heb laatst zoiets nog moeten kopen. telebankieren in Belgie gaat nog met de Tam tam heb ik de indruk :z

Verwijderd

Mike Jarod schreef op 06 februari 2004 @ 15:36:
Draadvonkmachine :? Dat is gewoon een normale PC?

Anyway je via de command prompt nog steeds floppies op 720K formatteren. Doe maar eens:
code:
1
format /?
Een draadvonkmachine is een machine om materiaal mee te bewerken :). De floppy drive is denk ik nodig om voorgeprogrammeerde code te lezen.

Verwijderd

:) Zo tijd om het maar weerk eens een kick te geven :)

Ik ben momenteel ook op zoek naar 720K diskette's voor mijn amiga
maar ik kan alleen wat toko's in Amerika vinden.

is er nou echt geen plekje dichter bij huis om die diskettes te kunnen kopen

Misschien heeft er nog iemand die schijfjes werkeloos liggen.

Wie helpt me

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:24

-ET-

Phone Home

Waarom werken de bovenstaande oplossingen niet?

zoals het gaatje afplakken?

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Afplakken en opnieuw formatteren werkt echt en het is nog goedkoper ook.

Een paar jaar geleden (toen ze nog wel overal te krijgen waren) waren ze duurder dan de 1440 kB. Waarschijnlijk is dat nog steeds zo als je ze nog ergens kan vinden.

edit:
Misschien plak je het verkeerde gaatje af. Ene kant is write enable/protect en de ander kant is HD/DD.

[ Voor 20% gewijzigd door Daos op 04-05-2005 13:45 ]

• Tha_LeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-02 08:36
Op marktplaats kan je zo 100 voor 5 euro kopen, wel tweede hands, mja, een keer formateren en ze zijn weer zo goed als nieuw ;)

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Baco: de oplossingen staan reeds in dit oude topic vermeld en ik kan helaas niet uit je post opmaken wat je allemaal al hebt geprobeerd om het probleem te verhelpen :) Dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.