ATI Radeon 9800PRO prijs verschillen

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:05
Als ik in de Price watch kijk zie ik dat de ATI Radeon 9800Pro 128MB 230 euro kost deze kaart is dus van ATI zelf. Ga ik nu bij de merken zoals ASUS enzo kijken die kosten dan allemaal een stuk meer. Soms zelf 100 tot 200 euro. Waarom is er zo een groot prijs verschil? Presteren ze hetzelefde. Want ik wilde graag een Radeon 9800Pro aan kopen maar ik weet niet welke.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:08
Alle 9800 pro's presteren nagenoeg hetzelfde, het ene merk is alleen duurder dan het andere merk.

Ik heb bijvoorbeeld een 9800 pro van hercules gekocht vanwege het blauw lampje op de koeler :9~

Club 3d is echter een stuk goedkoper maar daar krijg je dan ook weer geen spel bij en geen heatsinks op het geheugen.

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:36
je koopt deels voor
merk
bijgeleverde softwarepakket
betere geheugenchippies op kaart
extra's of verpakking

:)

Verwijderd

Er is ook nogal eens verschil in gebruikte filters en kwaliteit van componenten (condensators). Zo zijn bijv. de Sapphire's over het algemeen beter qua filtering dan het budgetmerk PowerColor/Club3D.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:10
De prijzen in de pricewatch zijn natuurlijk bij verschillende winkels, en niet alle prijzen kloppen altijd.

Het 1ne merk, zoals club3d heeft gewoon niet de kwaliteit qua gebruikt materiaal dan bijv. Hercules of Asus.
Meestal is een goedkopere kaart wat minder luxe uitgevoerd, dat kan zowel hardwarematig zijn als softwarematig.

De prestaties liggen erg dicht bij elkaar, die 100 euro verschil zul je er niet in terug zien als het op FPS aankomt.

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:05
Welk zouden jullie dan pakken?

De ATi Radeon 9800 Pro 128MB of de Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB, kwa prijs kosten ze ongeveer hetzelefde en ik kan verder ook niet veel verschillen ontdekken.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:10
Razer schreef op 06 februari 2004 @ 15:37:

De ATi Radeon 9800 Pro 128MB of de Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB, kwa prijs kosten ze ongeveer hetzelefde en ik kan verder ook niet veel verschillen ontdekken.
Als ik dat zo bekijk, dan zou ik kiezen voor de Sapphire.
Maar ik weet de verschillen niet, dus mits gelijke specs.

Verwijderd

Nippletwister schreef op 06 februari 2004 @ 15:29:
Ik heb bijvoorbeeld een 9800 pro van hercules gekocht vanwege het blauw lampje op de koeler :9~
Ik heb een 9800 pro van sapphire en daar zit ook een ledje op de koeler alleen die brand nooit

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Ik denk dat de prijzen zo verschillen omdat de 9800pro in een paar weken tijd een stuk goedkoper is geworden, en nog niet alle winkels zullen hun prijzen daar aan hebben aangepast...correct me if I'm wrong...

public void ik()

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 08:26
Ik sluit me aan bij Daantjuh. Overigens goed opletten. Het komt vaak voor dat kaarten met het merk ATI in de pricewatch staan en dat je dan toch met noname of andere merken te maken hebt. Kijk daar goed naar. Een sapphire is wel een sapphire, en een club3d een club3d maar als er alleen ATI staat dubbelchecken. Er staat bijvoorbeeld ook een kaart als ATI 9600 in de pricewatch en als je verder kijkt blijkt dat een MADVIEW te zijn. Toch handig om te weten voor je koopt. Het kan best een vage kaart zijn.

Verwijderd

wat Jaspov zei, die ATi kaarten zijn vaak onbekende merken nogal en je kan beter een merk-kaart kopen, vind ik :)

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Razer schreef op 06 februari 2004 @ 15:37:

Zowel de ATi-kaart als de Sapphire-kaart komen uit dezelfde fabriek, namelijk de Sapphire fabriek. Alleen heb je bij de echte Built By ATi-kaart kans dat de kwaliteitscontrole daar iets hoger van was. Het is net zoiets als dat bijvoorbeeld de hifi-/tv-producten van het merk Bang & Olufsen ook gewoon in de Philips fabriek worden gemaakt, maar de kwaliteitscontrole 5x zo streng is.

Maar ATi heeft het 'certified by ATi' systeem waardoor de kwaliteit over het algemeen vrij goed is (ook van thirdparty fabrikanten). Maar zelf zou ik toch voor de 'echte' ATi kaart gaan, vooral als ze evenveel kosten.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 08:26
CJ: Ik heb net gekeken, maar als je in de pricewatch op de ATI Radeon 9800 klikt dan zijn de eerste twee dus niet echte ATI kaarten waar jij op doelt. Ik geloof dat de eerste twee een club3d en een sapphire zijn maar dat kan nu weer anders zijn. Wat in de pricewatch dus doorgaat voor ATI is in de praktijk geen Built-by-ati kaart.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:33

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit valt allemaal prima via de pricewatch en reviews uit te vinden, vandaar kan deze wel dicht. Als er echt onduidelijkheid is over een kaart kan je altijd mailen of bellen met de shop die hem in z'n assortiment heeft.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.